• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste klockan i guld.

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Emergency i vitguld är en riktig hållkäftenklocka tycker jag! Fulsnygg tror jag vi kan kalla den. :D lystern i guldet kombinerat med klockans utseende gör att jag dras till den av någon outgrundlig anledning...

img1268063630jmk.jpg
Ingår skruvstädet?
 

Psykel

Patek
Vad? Jämfört med Nato då eller? Brunt croc är ju inte direkt höjden av sportighet. Metall-länk ser enligt mig mest sportigt/ickegubbigt ut.
Guld ser ju inte särskilt sportigt ut till att börja med. Vill man ha ett sportigt intryck så är det stål som gäller, tycker jag. Sen tycker jag personligen inte att det är nåt fel på "gubbiga" klockor. Kolla Grand Seikon jag postade ovan, som nog skulle klassas som gubbklocka (om motsatsen är sportklocka).
 

Vegaman

Breitling
Sj
Guld ser ju inte särskilt sportigt ut till att börja med. Vill man ha ett sportigt intryck så är det stål som gäller, tycker jag. Sen tycker jag personligen inte att det är nåt fel på "gubbiga" klockor. Kolla Grand Seikon jag postade ovan, som nog skulle klassas som gubbklocka (om motsatsen är sportklocka).
Man får självklart ha olika tycke och smak, i mitt liv har jag få tillfällen då en GS som ovan, om än vacker i sig själv, skulle se annat än konstigt ut. Man bör vara 60+ för att kunna bära upp en sådan "pjäs" med värdighet. Eller vara greve i något obskyrt hörn av Europa typ. Men frågan innan var ju huruvida länk är mer gubbigt än croc-band. Läder är i min värld LÄTT gubbigast på en guldklocka.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
pure-gold-g-shock.jpg

Sportigt med guld länk på gymet... Annars är ju en Gondolo perfekt till grillmiddag i trädgården... (Ingen av klockorna i min ägo, bilder ifrån nätet)
patek-philippe-gondolo-silver-dial-yellow-gold-leather-mens-watch-5124j001_2.jpg
 
Topp