• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklockan 2020

SCM

Cartier
2-Faktor
Väntar på leverans av denna som är planerad att bli min beater i sommar!

8A579EC4-C30F-44C1-BB1F-F070094F39DE.jpeg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
D88C0F0D-3C76-44F0-9DEB-870228E2CAFA.jpeg


Snart har vi vintern bakom oss och sommaren närmar sig med stormsteg!

Semesterresan är bokad och det kommer bli sol och bad i allra högsta grad! Därför är det högtid att dra igång jakten på den ultimata sommarklockan!

Vad kommer ni simma, dyka, bygga sandslott med för klocka i år!?!?!?
Egentligen för tidigt att svara på frågan men sedan inköp i sept/okt nånstans har Tudor Pelagos LHD fått majoriteten av all handledstid. Den är ju också som hand i handske för bad, svett och stök - så jag tippar på den som det ser ut nu... Sannolikt varierad med både mitt nya Crafter Blue som känns riktigt sommarlämpat och den sjukt eminenta originallänken. Frågan är om jag behöver ngt mer?
PSX_20200208_144827.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det lutar helt klart åt en SMP till sommaren. Nu återstår det bara att bestämma vilken som blir vårklockan.. :bookworm:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Egentligen för tidigt att svara på frågan men sedan inköp i sept/okt nånstans har Tudor Pelagos LHD fått majoriteten av all handledstid. Den är ju också som hand i handske för bad, svett och stök - så jag tippar på den som det ser ut nu... Sannolikt varierad med både mitt nya Crafter Blue som känns riktigt sommarlämpat och den sjukt eminenta originallänken. Frågan är om jag behöver ngt mer?
PSX_20200208_144827.jpg

-Mycket bra!!

Ja jag vet, kanske lite tidigt att starta tråden med jag blev lite stressad när vi höll på att boka resa till sommaren :D
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Bad-Beater är klar, (hinner säkert bytas ut innan Juni) men ändå.
Gummi i flummiga färger kom idag i lådan.

IMG_20200212_142948.jpg

Ja denna är ett måste till ett vitt linne och blöta bad shorts.

IMG_20200212_141800.jpg

Betydligt mer osäker på vad jag tycker om det vita, men jag ska ge det några dagar iallafall.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Bad-Beater är klar, (hinner säkert bytas ut innan Juni) men ändå.
Gummi i flummiga färger kom idag i lådan.

IMG_20200212_142948.jpg

Ja denna är ett måste till ett vitt linne och blöta bad shorts.

IMG_20200212_141800.jpg

Betydligt mer osäker på vad jag tycker om det vita, men jag ska ge det några dagar iallafall.

-Både Samurajen och gummin ser mycket bra ut!!
 

rm83

Panerai
2-Faktor
-Mycket bra!!

Ja jag vet, kanske lite tidigt att starta tråden med jag blev lite stressad när vi höll på att boka resa till sommaren :D
Det är väl aldrig för tidigt att ta en klockdiskussion, oavsett vad den handlar om. Alltid välkommet :) Frågan är bara om det svar man levererar på frågan överensstämmer med hur det faktiskt blir? Haha, det har ju en tendens att hända grejer.... Den som lever får se :)
 
Topp