Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul design. Vad heter denna modell?Detta lär nog bli mitt val som sommar klockan 2020.
Ouch! Den där Rolexen svider att inte ha kvar förstår jag. Djävulskt grym.Blir mycket Oris i sommar gissar jag, perfekta beach klockan
![]()
Annars är nog detta den bästa sommarklocka jag ägt, tyvärr inte kvar i min ägo längre
![]()
![]()
Modellen heter Longines heritage 1945.Kul design. Vad heter denna modell?
Ingen jätte fan av TT sport modeller, men YM är en av de som funkar sjukt bra med roséguld.Ouch! Den där Rolexen svider att inte ha kvar förstår jag. Djävulskt grym.
Ja, sjukt fin är den, i synnerhet mot brum arm.Ingen jätte fan av TT sport modeller, men YM är en av de som funkar sjukt bra med roséguld.
Gör sig allra bäst på armen med en klädsam solbränna, därav ultimata sommarklockan. Kanske får bli en sådan igen en vacker dag i framtiden
Blir det någon sommarklocka är denna en stark kandidat.
![]()
SBDY051Riktigt snygg! Vilken modell är det med den urtavlan?
![]()
![]()
![]()
Dessa tre kommer nog få mest handledstid i sommar.
Velar som ett as fram och tillbaka just nu över nästa stora inköp, och har gjort så sedan ett par månader tillbaka. Tanken är att klockan ska ta en plats bredvid de två klockor jag använder dagligdags, Speedy och BB Steel, men samtidigt fylla espresso-på-uteservering-luckan som nu finns.
Tror jag kokat ned kandidaterna till två stycken nu (även om jag inte heeeelt släppt tanken på Glashütte Original Sixties). Två egentligen helt olika klockor, men som var för sig kompletterar mina andra dinkor:
- Heuer Monaco Calibre 11
![]()
- Rolex Oyster Perpetual 116000
![]()
På beachen? Där lär det bli Blå lagunen och G-Shock 35, precis som föregående sommar. Det ska dock sägas att den nya mattgröna Hydron kittlar lite i köptarmen - kanske, kanske om bonusen blir bättre än förväntat...![]()
![]()
![]()
![]()
111Så snygg Panerai, vilken modell är det?
Sugen på superocean till sommaren
Återstår att se vilken färg det blir![]()
![]()
![]()