• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklockan 2020

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Sugen på superocean till sommaren :D
Återstår att se vilken färg det blir :)
Screenshot_20200223_174808.jpg
Screenshot_20200217_213013.jpg
Den blå-vita är ju riktigt läcker och passar ju perfekt som sommarklocka
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Velar som ett as fram och tillbaka just nu över nästa stora inköp, och har gjort så sedan ett par månader tillbaka. Tanken är att klockan ska ta en plats bredvid de två klockor jag använder dagligdags, Speedy och BB Steel, men samtidigt fylla espresso-på-uteservering-luckan som nu finns.

Tror jag kokat ned kandidaterna till två stycken nu (även om jag inte heeeelt släppt tanken på Glashütte Original Sixties). Två egentligen helt olika klockor, men som var för sig kompletterar mina andra dinkor:

- Heuer Monaco Calibre 11
TAG-Heuer-Monaco-Watch-Celebrates-50-Years-9.jpg


- Rolex Oyster Perpetual 116000
14a4691d4e2f28f066f64bd439aff751.jpg




På beachen? Där lär det bli Blå lagunen och G-Shock 35, precis som föregående sommar. Det ska dock sägas att den nya mattgröna Hydron kittlar lite i köptarmen - kanske, kanske om bonusen blir bättre än förväntat... :woot:
IMG_20190211_093242_360.jpg

IMG_20190207_124758_649.jpg

Longines-HydroConquest-Green-001.jpg
Jag måste säga att Monacon är den ultimata sommarklockan om man kan ha en kompletterande för sol och bad. Men gillar Monaco skarpt!
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag måste säga att Monacon är den ultimata sommarklockan om man kan ha en kompletterande för sol och bad. Men gillar Monaco skarpt!

Jag kan inte annat än hålla med. Finns givetvis många fina andra kandidater, och även om de kanske är utpräglade "sommar" så har de inte det arv och den historia som Monaco har.

Om jag väljer att köra på den gör jag det dock inte i syfte att ha den som enbart sommarklocka. Därav den kanske lite udda "konkurrenten" i OP36.. :)
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte annat än hålla med. Finns givetvis många fina andra kandidater, och även om de kanske är utpräglade "sommar" så har de inte det arv och den historia som Monaco har.

Om jag väljer att köra på den gör jag det dock inte i syfte att ha den som enbart sommarklocka. Därav den kanske lite udda "konkurrenten" i OP36.. :)
Jag förstår vad du menar, Monacon står lite i en klass för sig tycker jag. På många sätt!
 

ankaret

Cartier
2-Faktor
Eftersom min Archimede Pilot befinner sig i hemlandet för en rejäl översyn och ekonomin inte tillät en Sinn 556i tänkte jag testa på nåt nytt till sommaren.
Beställde därför en HAQ-beater som kommer att få tjänstgöra som sommarklocka detta år.
Robust klocka som inte kostar så mycket. Kommer nog bli bra detta :)
c032.851.11.057.02.jpg
 
Topp