Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad lägger vi egentligen i begreppet sommarklocka?
A - Klocka som känns somrig i stilen
B - Klocka som jag är liite mindre rädd om och som klarar sommarens äventyr
C - Never mind. Bara den klocka jag kör i sommar helt enkelt?
Jag går åt andra alternativet.
Instämmer A+BTycker den bör uppfylla A+B![]()
Riktigt fina!Jag roterar de här 2 för sommaren 2020, en som beater/bad, en som för kvällen och lugnet.![]()
![]()
Jag skulle säga A och B.Vad lägger vi egentligen i begreppet sommarklocka?
Riktigt fina!
Vad är det för modell av Oris?
Jag har tänkt mest som A.Vad lägger vi egentligen i begreppet sommarklocka?
MN strap eller Nato. Läder och länk går bort helt. Ev ett gummiband med under förutsättning att det är av den mjukare sorten.Jag har flera klockor som jag tycker funkar som sommarklocka men inte så många vettiga klockarmband. Vad väljer ni en varm dag om jag säger länk, tropical rubber eller läder med racerhål?
Aight. Jag har ett Geckota ZULUDIVER Tropical Rubber Black Brushed på väg in som sägs vara bland de bättre. Annars blir det Nato.MN strap eller Nato. Läder och länk går bort helt. Ev ett gummiband med under förutsättning att det är av den mjukare sorten.
Nämen! Japanimport?Det kanske får bli denna
![]()
NejNämen! Japanimport?![]()
Lucky you, asgrym!Nej
De finns i Frankrike nu . Boutique Seiko Lyon![]()
Håller med om A + B! Både tillsammans och var för sig, beroende på tillfälle. Vilket iof gör att begreppet blir otroligt brett. Allt från mer dressad klocka på läderband till dykare på gummi kan ju passa in i begreppet sommarklocka beroende på när de ska användasVad lägger vi egentligen i begreppet sommarklocka?
Är det en homage till en äldre Seiko från 60-talet? De har ju så sjukt många modeller, men tycker mig se att det rör sig om något sådant.Det kanske får bli denna
![]()
Är det en homage till en äldre Seiko från 60-talet? De har ju så sjukt många modeller, men tycker mig se att det rör sig om något sådant.
Även om jag anar svaret så undrar jag vilken du kör som beater/dag resp. kvällsklocka?Jag roterar de här 2 för sommaren 2020, en som beater/bad, en som för kvällen och lugnet.![]()
![]()
Så sjukt snyggt med orange, blir nog nästa inköp...Orange är rätt på sommaren
![]()