• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklockan 2020

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Varvar dessa två beroende på aktivitet.

20200619_171852.jpg
20200619_135044.jpg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Har försökt skiljas åt nån gång men det är inte lönt, gillar den för mycket helt enkelt!
Det enda som skulle kunna peta den är en likadan fast i helguld! men det är tyvärr lite utanför budget för tIllfället :)

Men ett grymt mål att sikta efter, behöver ju inte stressa när du har den på handleden! Saknar min...
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Har ni något förslag på en schysst sommarbeater som är 36-40mm hyfsat dressad men går att vara lite oöm med? Kör en DJ 1601 i vanliga fall, men skulle behöva något att rotera med känner jag.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har ni något förslag på en schysst sommarbeater som är 36-40mm hyfsat dressad men går att vara lite oöm med? Kör en DJ 1601 i vanliga fall, men skulle behöva något att rotera med känner jag.
Köpte in mig på en BB36, tänkte kanske inte dra en hammare mitt på den eller avsiktligen försöka ”slipa” med solkräm och sand men tänkte att den är i lagom prisklass och all-round för att täcka sommarbehovet utan att bli orolig. Om du befinner sig inom hyfsat avstånd till Stockholm kan Nymans kanske ha någon kvar.

Ett grundkrav för mig var att den håller ett viss vattentålighet (150m).

Borde finnas fullt med alternativ, frågan är nog mer hur mkt du vill lägga på den?
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Köpte in mig på en BB36, tänkte kanske inte dra en hammare mitt på den eller avsiktligen försöka ”slipa” med solkräm och sand men tänkte att den är i lagom prisklass och all-round för att täcka sommarbehovet utan att bli orolig. Om du befinner sig inom hyfsat avstånd till Stockholm kan Nymans kanske ha någon kvar.

Ett grundkrav för mig var att den håller ett viss vattentålighet (150m).

Borde finnas fullt med alternativ, frågan är nog mer hur mkt du vill lägga på den?
Har precis börjat titta och fundera lite så inget är spikat. Har tidigare mest vart sugen på en rotationsklocka men tror en sommarbeater hade vart trevlig. Får undersöka lite mer. Tack för tipset!
 
Topp