• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SPEL: Counter-Strike

tjoho funderar på att skaffa en rejäl gaming dator och återuppta CS.
Har kikar på några modeller, vilken av dessa anser ni har prestandan nog att klara spela utan lagg?
http://www.billigteknik.se/188-speldator

Kan bygga ihop en speldator åt dig om du har en budget att hålla dig inom! :)
Sen är frågan, vilken typ av FPS vill du ligga kring?
Med mitt setup så har jag aldrig under 299+ på 144 Hz. (Spelet visar inte högre, men det är aldrig någonsin under detta.)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kan bygga ihop en speldator åt dig om du har en budget att hålla dig inom! :)
Sen är frågan, vilken typ av FPS vill du ligga kring?
Med mitt setup så har jag aldrig under 299+ på 144 Hz. (Spelet visar inte högre, men det är aldrig någonsin under detta.)
Tackar ödmjukast för det :) Kan kanske behöva hjälp när de beger sig, själva byggandet behärskar jag men delarna är jag helt off på these days.

Spelade senast år 2000. Men 32 gig i ram va är de frågan om?? :wideyed: Minns när 256MB var grymt, de har verkligen rört på sig.....


Gällande FPS har jag ingen aning om, är det "Fovven"? Sorry är tappad där var som sagt ett tag sen :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tackar ödmjukast för det :) Kan kanske behöva hjälp när de beger sig, själva byggandet behärskar jag men delarna är jag helt off på these days.

Spelade senast år 2000. Men 32 gig i ram va är de frågan om?? :wideyed: Minns när 256MB var grymt, de har verkligen rört på sig.....


Gällande FPS har jag ingen aning om, är det "Fovven"? Sorry är tappad där var som sagt ett tag sen :)
Du vill ha Etiopiens som tar dig till 300fps (och du bör ha en 144hz skärm) för att få en bra spelupplevelse. Jag lirar lite på kul ibland på jobbet (hehe) men där har jag 100-150fps och 60hz skärm. Helt värdelöst verkligen. Hemma landar jag på 250-299+fps och 144hz, flyter som aldrig förr.
 

sveol

Cartier
Jag tar gärna också tips på prisvärd spelrigg. mATX då jag vill ha en liten låda (skall stå framme i vardagsrummet). säg mellan 7/9k ex tillbehör och skärm.

Sveol på steam. Nova3. Spelar alltid halvpackad med ett gäng goa gubbar fre/lör natt. över 1000 timmar loggade. Går inget bra, men kul är det!
 

LI0N

Panerai
upload_2017-9-12_23-51-15.png


Går så jävla bra. Snart åker bössan på hyllan :D
 
Topp