• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Splitt ny märkesklocka trasig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hade inte minsta aning om att detta forum var från 3 år och upp till 7 år, Ha det bra, Hej Svejs!
Trist att forumet helt saknar styrning av en aktiv moderator. Rena rama lekstugan!
Problemet är ju att du skapat en tråd och frågar om råd, men vill inte dela med dig av detaljerna som folk frågar efter för att kunna ge dig råd.
Vill inte låta dryg eller otrevlig men läser du igenom tråden själv ser du ganska snabbt att folk inte riktigt förstår avsikten med trådstarten och det blir inte bättre av att du undviker att svara på frågor samt blir defensiv.

Jag hade inte minsta aning om att detta forum var från 3 år och upp till 7 år, Ha det bra, Hej Svejs!
Trist att forumet helt saknar styrning av en aktiv moderator. Rena rama lekstugan!
Synd att du är besviken på forumet. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag du har lite höga förväntningar på handlaren.
Mekaniska klockor är just mekaniska. Det kan ju såklart hända att nåt är fel när du tar emot klockan. Att sen butiken ska skicka en ny direkt är kanske att ha lite höga förväntningar. Tyvärr kan det ju ta tid men det kan ju också gå fortare. Har du fått svar från butiken nu eller?

Det är väl bara läsa på om konsumentköplagen.

den tycker jag verkligen man skall kunna om man köper klockor ofta, i butik eller överNätet. Säljaren är Den som är skyldig fixa felet och det kan man enkelt göra På tre sätt: omleverans (ny klocka), reparation eller återtag (köpet hävs).
Det är Säljaren som bestämmer, men de flesta seriösa aktörer lyssnar på vad kunden säger. Beslutet om vilket det blir ligger dock hos säljaren.

Pic or it didn’t happen.
Screenshot_20200131-134043_Chrome.jpg

Kan vi bara klargöra att man inte har rätt till nya produkter bara för att originalprodukten är DOA (dead on arrival)? Vissa aktörer ’bjuder’* på dylikt förfarande för att skapa goodwill men lagen är tydlig; säljaren har rätt att utan kostnad reparera produkten, om tiden för detta är orimlig har köparen rätt att häva köpet.

Distansköpslagens 14 dagar är helt skilda från ovan och gäller endast produkter i obruten förpackning, alltså inte produkter som nyttjats.

*För den som är intresserad sorterar det här in under det som kallas Serviceparadoxen; ju mer man bjuder på utan att påtala värdet i extraservicen desto missnöjdare blir till slut kunderna när man av någon anledning inte kan bjuda på det som kunden tror sig ha rätt till. Typexemplet är gratis kaffe på maten, ICAs nuvarande kundklubbsdebatt är en annan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp