• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport - Hammarby

direction

Panerai
2-Faktor
Tror inte det blir en till vänsterback? Krusnell är ju redan ”ny” så tror inte de vill ha 3 stycken. Och är verkligen solheim en vänsterback? För mig att han egentligen är höger... :s
Jo precis han är högerback egentligen. En backup till båda kanterna tänker jag. Vi behöver två nya en på vardera kant. Och då två stycken som går rakt in i startelvan.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
TACK GODE GUD
2015-03-07_00031.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Örebro och Göteborg torska. Vågar man hoppas på 3 pinnar hemma mot Halmstad den sista matchen för säsongen? Känns lite som det avgör säsongen som "ok" eller fiasko.
 

Isodor

Audemars
Har ej sett så mycket allsvensk fotboll i år förutom AIK. Någon som vill sammanfatta hammarbys säsong?

Kändes som många hade hoppats på att det skulle gå rätt bra i år? Känns som detta var den blekaste säsongen på mycket länge?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Nu har jag lugnat ner mig. Här är min sammanfattning

Vi slutar 9 i allsvenskan och det är vår bästa placering sedan 2007 (om jag inte är ute och cyklar). Självklart är det bra att vi går åt rätt håll. Under det här året så har vi fått en ny tränare och en stor del av truppen har bytts ut, när man tänker på det så är det ju såklart en bra placering. Men, med tanke på att vi aldrig har haft så här bra förutsättningar i form av tränare, spelare och stöd från läktaren så tycker jag att vi borde hamnat runt 6-7 placering för att jag ska trycka det är bra.

Jag trodde att några spelare skulle kliva fram och kunna direkt avgöra matcher och det har jag inte upplevt. Många andra allsvenska klubbar har just det, spelare som kan avgöra matcher och jag tycker inte riktigt vi har någon alls i Bajen som har lyckats med det i år.

Derby statistiken är bra. 8 av 12 poäng möjliga, två vinster och två kryss. Tror det är bättre än både AIK och Djurgården?

Den bästa spelaren i år ger jag faktiskt Degerlund. Han har gjort en del tabbar men kom ihåg att i början av säsongen så gick snacket att han "kanske får hoppa in några matcher och kanske starta någon" Jag tycker verkligen att han har tagit ansvar och utvecklats, han visar hjärta och bangar inte på att tuffa nickdueller. Annars är självklart Junior men han har inte spelat tillräckligt mycket för att jag ska kunna ge det till honom.
 

almeyero

Panerai
Nu har jag lugnat ner mig. Här är min sammanfattning

Vi slutar 9 i allsvenskan och det är vår bästa placering sedan 2007 (om jag inte är ute och cyklar). Självklart är det bra att vi går åt rätt håll. Under det här året så har vi fått en ny tränare och en stor del av truppen har bytts ut, när man tänker på det så är det ju såklart en bra placering. Men, med tanke på att vi aldrig har haft så här bra förutsättningar i form av tränare, spelare och stöd från läktaren så tycker jag att vi borde hamnat runt 6-7 placering för att jag ska trycka det är bra.

Jag trodde att några spelare skulle kliva fram och kunna direkt avgöra matcher och det har jag inte upplevt. Många andra allsvenska klubbar har just det, spelare som kan avgöra matcher och jag tycker inte riktigt vi har någon alls i Bajen som har lyckats med det i år.

Derby statistiken är bra. 8 av 12 poäng möjliga, två vinster och två kryss. Tror det är bättre än både AIK och Djurgården?

Den bästa spelaren i år ger jag faktiskt Degerlund. Han har gjort en del tabbar men kom ihåg att i början av säsongen så gick snacket att han "kanske får hoppa in några matcher och kanske starta någon" Jag tycker verkligen att han har tagit ansvar och utvecklats, han visar hjärta och bangar inte på att tuffa nickdueller. Annars är självklart Junior men han har inte spelat tillräckligt mycket för att jag ska kunna ge det till honom.

Även Wiland måste ju få ett omnämnande!
 

direction

Panerai
2-Faktor
Nu har jag lugnat ner mig. Här är min sammanfattning

Vi slutar 9 i allsvenskan och det är vår bästa placering sedan 2007 (om jag inte är ute och cyklar). Självklart är det bra att vi går åt rätt håll. Under det här året så har vi fått en ny tränare och en stor del av truppen har bytts ut, när man tänker på det så är det ju såklart en bra placering. Men, med tanke på att vi aldrig har haft så här bra förutsättningar i form av tränare, spelare och stöd från läktaren så tycker jag att vi borde hamnat runt 6-7 placering för att jag ska trycka det är bra.

Jag trodde att några spelare skulle kliva fram och kunna direkt avgöra matcher och det har jag inte upplevt. Många andra allsvenska klubbar har just det, spelare som kan avgöra matcher och jag tycker inte riktigt vi har någon alls i Bajen som har lyckats med det i år.

Derby statistiken är bra. 8 av 12 poäng möjliga, två vinster och två kryss. Tror det är bättre än både AIK och Djurgården?

Den bästa spelaren i år ger jag faktiskt Degerlund. Han har gjort en del tabbar men kom ihåg att i början av säsongen så gick snacket att han "kanske får hoppa in några matcher och kanske starta någon" Jag tycker verkligen att han har tagit ansvar och utvecklats, han visar hjärta och bangar inte på att tuffa nickdueller. Annars är självklart Junior men han har inte spelat tillräckligt mycket för att jag ska kunna ge det till honom.
Bra analys! Jag håller med om den i stort.
Skönast med säsongen var ändå att man slapp vara nervös för att vi skulle åka ner.
Första delen av säsongen tyckte jag att det gick bättre än förväntningarna.
Problemet blev väl efter sommarfönstret när vi fick in nyförvärven där som gjorde att förväntningarna skruvades upp. Med rätta skall tilläggas.
Synd att ändringen av spelet inte funkat något bra ännu, måste ju sätta försvarsspelet över hela banan igen trots en bra offensiv.
Bästa nyförvärven är ändå Junior och Wiland tycker jag.
Bästa och viktigaste spelaren Junior. Det har man sett när han saknats nu i höst.
 
Topp