• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport - Hammarby

willbur

Rolex
2-Faktor
Nej det är väldigt tydligt nu sex omgångar in.
Tycker ändå synd om Cifuentes. Kommer in förra året och tar oss till en tredjeplats. Blir sedan halv-aktuell till jobb i QPR, blir kvar i Bajen, och säsongen därpå försvinner 5 spelare från startelvan och ersätts med juniorer och mediokra spelare med mjukglasspsyken.
Kan vi strössla ut ännu mer pengar i sommar? Eller har vi gjort av med värvningsbudgeten på 20-miljonersmannen Mikkelsen och övriga?
Håller med. Många pekar finger på Cifuentes här men jag tycker fingrarna ska pekas på JJ. Jag har hört att vi hade inte mer pengar att värva för, att många av de försäljningarna vi har gjort får vi betalt för nu i sommar. Det kan ju såklart bara vara ett rykte men den truppen vi har nu kan knappast ha kostat massor av pengar i övergångskostnad eller löneposter. Vi behöver göra värvningar med spelare som har vunnit något tidigare, vem på planen har vunnit en liga förut, Nalic?
 

direction

Panerai
2-Faktor
Håller med. Många pekar finger på Cifuentes här men jag tycker fingrarna ska pekas på JJ. Jag har hört att vi hade inte mer pengar att värva för, att många av de försäljningarna vi har gjort får vi betalt för nu i sommar. Det kan ju såklart bara vara ett rykte men den truppen vi har nu kan knappast ha kostat massor av pengar i övergångskostnad eller löneposter. Vi behöver göra värvningar med spelare som har vunnit något tidigare, vem på planen har vunnit en liga förut, Nalic?
Jo men JJ agerar också efter styrelsens plan och riktning. Vilket är att köpa in/satsa på yngre lovade spelare som går att sälja vidare för en bra vinst.....vilket har blivit för många sådana i detta lag.....uppenbarligen.
 

morran

Omega
2-Faktor
Jo men JJ agerar också efter styrelsens plan och riktning. Vilket är att köpa in/satsa på yngre lovade spelare som går att sälja vidare för en bra vinst.....vilket har blivit för många sådana i detta lag.....uppenbarligen.
Vilket är en jävligt tröttsam strategi. Vi ska väl för fan värva för att nå sportslig framgång. Inte för att göra bra affärer och tjäna massa pengar. Vafan spelar 80 miljoner på banken för roll när man förlorar samma jävla matcher år ut och år in.
Omsättning, spelarförsäljning och pengarna på banken är inte det som avgör vem som vinner allsvenskan, det tycker jag är tydligt.
 

morran

Omega
2-Faktor
Håller med. Många pekar finger på Cifuentes här men jag tycker fingrarna ska pekas på JJ. Jag har hört att vi hade inte mer pengar att värva för, att många av de försäljningarna vi har gjort får vi betalt för nu i sommar. Det kan ju såklart bara vara ett rykte men den truppen vi har nu kan knappast ha kostat massor av pengar i övergångskostnad eller löneposter. Vi behöver göra värvningar med spelare som har vunnit något tidigare, vem på planen har vunnit en liga förut, Nalic?
Både Fenger och Kurtulus har vunnit. De bildade väl mittbackspar i somras när vi slog Millwall i Huski Cup 💥
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vilket är en jävligt tröttsam strategi. Vi ska väl för fan värva för att nå sportslig framgång. Inte för att göra bra affärer och tjäna massa pengar. Vafan spelar 80 miljoner på banken för roll när man förlorar samma jävla matcher år ut och år in.
Omsättning, spelarförsäljning och pengarna på banken är inte det som avgör vem som vinner allsvenskan, det tycker jag är tydligt.
Håller med. Är Besara borta eller Fenger så blir det direkt skit skakigt, vi får inte ha en trupp där vi är så känsla för en total kollaps.
 

morran

Omega
2-Faktor
Hehe jag menar menar vilka som har vunnit en liga och inte cuper :cigar:
Förstod det.. det var bara ett halvhjärtat försök att vara rolig och samtidigt visa på hur rätt du har 😅

Nya tag nästa vecka! Vinst mot Mjällby på tisdag och diffen på söndag så blir det lite lugn och ro på Hammarbysjön.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Vilket är en jävligt tröttsam strategi. Vi ska väl för fan värva för att nå sportslig framgång. Inte för att göra bra affärer och tjäna massa pengar. Vafan spelar 80 miljoner på banken för roll när man förlorar samma jävla matcher år ut och år in.
Omsättning, spelarförsäljning och pengarna på banken är inte det som avgör vem som vinner allsvenskan, det tycker jag är tydligt.

Håller med. Är Besara borta eller Fenger så blir det direkt skit skakigt, vi får inte ha en trupp där vi är så känsla för en total kollaps.
True that!
 
”mjukglasspsyken”.👍
Hammar räknas väl inte dit?
Ett rivjärn, tyvärr också ytterst begränsad som spelare, knappt en passning rätt i går.

Han har det inte lätt Marti, förra sommaren kom väl en fem-sex st, och i vintras försvann lika många och några tillkom.
Orkar inte hålla reda på alla nya spelare längre, men två saker - saknar Luddes inställning och jobb.
Och Vagic?
Snacka om ”stealing a living”.
Ge igen för cup-semin på tisdag, och sen en vinst mot dygårn, så ser det lite ljusare ut.
 

morran

Omega
2-Faktor
Otroligt smärtsam gårdag.. Jag kan också bekräfta (som det pratas om i postar och på twitter) att Kurtulus gick och hånlog och klappade händerna sarkastiskt mot arga supportrar på den östra långsidan efter matchen. Otroligt dåligt! Det är inte första gången man hör/ser att Kurtulus hamnar i dispyt med supportrar efter en dålig match.

Så otroligt mycket hyllningar och kärlek som våra spelare får efter bra prestationer så tycker jag fan våra överbetalade spelare ska tåla 3 minuters busvissling efter en 0-0 match hemma mot Mjällby. Dessutom när vi har 7 poäng på lika många matcher. Jag kan förstå att dom är lika frustrerade som vi. Men applådera åt publiken och gå in i omklädningsrummet och tagga för nästa match. Håll för fan inte på att provocera publiken ännu mer. Jag har alltid gillat Kurtan, men efter vad jag såg igår så hoppas jag verkligen att han försvinner åt helvete i sommar. När en spelare tror sig vara större än klubben så är det bara dra.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jaha?!? Tvärtyst efter en derbyseger där vi i alla fall visade lite jävlar anamma och kämparglöd?
Det är nu det vänder!
FORZA BAJEN!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Förresten, kul att de kunde leverera när de lovat Collander att spela för honom och vinna derbyt!
Han får fortsätta skada sig! Skämt och sido. Jag blir lite trött på att spelarna har den här nivån i sig men att de ska ha en kniv mot strupen och behöva möta djurgården för att börja kämpa. Om man inte bryr sig om att spela för en storpublik, men vill spela bra fotboll så kan man gå till Häcken, där ingen bryr sig om när du vinner eller förlorar.
 
Han får fortsätta skada sig! Skämt och sido. Jag blir lite trött på att spelarna har den här nivån i sig men att de ska ha en kniv mot strupen och behöva möta djurgården för att börja kämpa. Om man inte bryr sig om att spela för en storpublik, men vill spela bra fotboll så kan man gå till Häcken, där ingen bryr sig om när du vinner eller förlorar.
Att möta ett hembackande mjellby är ju inget Bajen är speciellt bra på.
Med noll förmåga att sätta fart på russinet.
Djurgårn däremot med skev självbild är ett lättare byte.
Fortfarande obesegrade hemma.👍
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Viktigt att plocka 3 poäng idag och att spela en fin fotboll!
IMG_5574.jpeg
 
Värdelösa Bajen, sabbar mitt tips 😂😂 enda matchen man bränner. Skulle gått på Värnamo, då kunde man ju köpt en ny klocka med de oddset 😊😆
 
Topp