• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ställ ner ditt glas, lägg klockan bredvid och fota!

990f60d82be41bd0beaf3e22b0899347.jpg


Nån timmar sen, har redan somnat en gång i soffan sedan dess :D
 
Smakade helt OK, för att vara pulver vin :D! Gött med ost också, gräsänkling även denna helg, riktigt nice. Köpte vinet för att det var en liten haj på förpackningen.

DSC_0736.JPG
 
Mycket dåligt drag i den här tråden Denke sen den oförklarligt flyttades till Lifestyle. Det ska ju för fasen alltid ingå en klocka i bilden så snälla, flytta tillbaks till den plats i solen som den förtjänar ... ;)

Slut på gnäll och tillbaks till ämnet. För ett antal år sedan var jag föredragshållare på en konferens som företaget jag jobbar på höll i England. En av kunderna som deltog var William Grant, som tackade genom att genomföra en Whiskyprovning för ett begränsat antal deltagare en av kvällarna. Utbudet var därefter: :)

Monkey Shoulder - provning.jpg


Det mesta var väl välkänt, men andra flaskan från höger var en nyhet. Lite av provningens behållning faktiskt, även om Balvenie är helt OK också. Fast forward tills för ca en månad sedan, då jag råkade passera Kastrup. På en hylla i Tax Free stod dom och bad om att bli hemburna. Sagt och gjort:

Monkey Shoulder + Rolex.jpg

Kul flaska. Är en blandning av tre olika single malts (vilket normalt brukar kallas "vatted malt" om jag minns rätt). Hur som helst, inte så tokig. Skål på er klocktokar!
 
Tillbaka
Topp