• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stämmer denna pyramid om klockmärkenas rangordning ?

Är Patek Philippe ensam härskare högst upp i näringskedjan

  • Nej

    Röster: 102 73.9%
  • Ja

    Röster: 36 26.1%

  • Totala väljare
    138

Wheelie

Cartier
Själv tycker jag att "Infecta" ska stå på en egen rad allra längst ner, och att :panerai: och :omega: ska flyttas upp ett hack..........men det är ju jag o_O

I övrigt håller jag med om :patek: längst upp (men att :als:-klockorna skulle vara där uppe i toppen också) !

Dessutom är det såklart så att de har glömt ett riktigt kvalitetsmärke :gs: - Och att det skulle placera sig på nivå två om jag fått bestämma.
 

Bilagor

  • main-qimg-7db04b4dd621c1cad19c72a7bf54c2f8-c.jpg
    main-qimg-7db04b4dd621c1cad19c72a7bf54c2f8-c.jpg
    49 KB · Visningar: 1,437

Chuck

Patek
2-Faktor
Ärligt talat så är det nördarnas tid nu och ett tag framöver, tillverkarna börjar fatta det. Omega och GS kan mycke väl vara i toppen inom 5-7 år.
 

Greven

Audemars
Utan att veta kriterierna för pyramiden så är väl den rent generellt inte helt fel i toppskikten. Men saknar en del märken.

Men att U-Boat kommer högre upp än Seiko kan inte bara annat än att klassas som ren och skär katastrof. Jag har talat.
 

Wheelie

Cartier
Lite svårt att uttala sig när det inte är specat vad den rangordnar? Vem är konstruktören av pyramiden?

Jag vet faktiskt inte - Jag bara satt och googlade på lite klockor i mitt nyväckta intresse för klockor.....och så dök den här bilden upp.
Då tänkte jag att det kunde vara lite kul att diskutera den här. Och den är ju som sagt inte speciellt välgjord heller då GS saknas (och Tudor som någon också nämnt).
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Lange, AP, VC borde flytta upp till toppen.
Frank Muller och Glashütte Org borde också flyttas upp occ penta in Tudor där.
Bulova, Seiko, Orient och Citizen upp och även där borde Certina hoppa in.
Fimpa Fossil, Invicta, Wenger och TW Steel, Swiss Legends, Jacques Lemans och Sthurling helt (skumt att dom ens är med) och flytta upp Swatch och Timex tillsammans med Casio :D
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Lange, AP, VC borde flytta upp till toppen.
Frank Muller och Glashütte Org borde också flyttas upp occ penta in Tudor där.
Bulova, Seiko, Orient och Citizen upp och även där borde Certina hoppa in.
Fimpa Fossil, Invicta, Wenger och TW Steel, Swiss Legends, Jacques Lemans och Sthurling helt (skumt att dom ens är med) och flytta upp Swatch och Timex tillsammans med Casio :D
Tycker inte Swatch och Timex kan jämföras med Casio.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Visst fattas det några märken som redan några KSare påpekat!

Och jag skulle personligen flytta om några av märkena både upp och ner!

IMG_5176.JPG
 

Wheelie

Cartier
Visst fattas det några märken som redan några KSare påpekat!

Och jag skulle personligen flytta om några av märkena både upp och ner!

Hur gjorde du för att få en stor bild - Eller rättare sagt ....vad gjorde jag för fel som fick en thumbnail-bild ?

Kan du moderera mitt inlägg och fixa det ? - Rättvänt :rolleyes:
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Flytta ner Roamer ett snäpp till Swatch gänget. Det gäller tillverkade på 2000-talet.

Lägg till Certina bredvid Tissot.

Flytta ner Invicta till botten.

Fortis är för rå i kanterna och existerar egentligen mellan Longines och Tissot.

Flytta ned Rolex ett snäpp då dom inte tillverkar tourbillons och har inte som mål att tillverkar klockor med avancerade komplikationer. Kan inte påstå att komplikationen i "Sky dweller" gör mig så knäsvag.

Lägg till Eterna tillsammans med Tag Heuer ? en gissning.

kommer inte på mer för tillfället.
 
Topp