• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stålklocka till frugan - tar gärna tips

Zee

Cartier
Var inne på Bergströms i Malmö idag. Frugan fastnade helt och hållet på Rolex Datejust 31mm med fluted bezel (vitguld) och jubilee-länk med polerade mittlänkar (se bild nedan)(ref Rolex Datejust Lady 31 mm 178274/4). Trodde inte hon gillade fluted bezel eller jubilee, men tydligen... ja. :)

Dock hoppade priset upp till 66k. :banghead: Kan man hitta den billigare??

Å andra sidan fanns det (faktiskt!) ingen annan klocka i butiken som matchar Rolex:en. Omega, Longines, Breitling osv kommer låångt efter i finish och utstrålning.

:rolex:

rolex-datejust-116234_99_LRG.jpg
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Var inne på Bergströms i Malmö idag. Frugan fastnade helt och hållet på Rolex Datejust 31mm med fluted bezel (vitguld) och jubilee-länk med polerade mittlänkar (se bild nedan)(ref Rolex Datejust Lady 31 mm 178274/4). Trodde inte hon gillade fluted bezel eller jubilee, men tydligen... ja. :)

Dock hoppade priset upp till 66k. :banghead: Kan man hitta den billigare??

Å andra sidan fanns det (faktiskt!) ingen annan klocka i butiken som matchar Rolex:en. Omega, Longines, Breitling osv kommer låångt efter i finish och utstrålning.

:rolex:

rolex-datejust-116234_99_LRG.jpg
Det är väl bara att pruta, det är en dam klocka :D.. lycka till!
 

Zee

Cartier
Det är väl bara att pruta, det är en dam klocka :D.. lycka till!

Jag frågade faktiskt lite försiktigt om kampanjpriser eller rabatter, men de sa att på Rolex stålklockor kan de inte gå ner i pris mer än någon procent. Guld och twotone kunde man göra "mer på". Men 66k är iofs rätt ok, kostar 71k på uret.se.
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor

Zee

Cartier
Tycker de begagnade ligger "för högt" i pris. Ska jag ge 50-55k för en beggad ger jag hellre 65k och lyfter ut en splajsans i exakt rätt konfig i 100.0% nyskick, köpt över disk med all säkerhet som det innebär, personlig service/kontaktnät, rabatter/perks osv.

Värdeminskningen är väl 10k så fort man lämnat butiken, men utslaget på 5-10-20-50 år så är det försumbart.

Känns inte som man kan ducka denna..

Kan fortfarande inte tro mina egna ögon att INGET annat märke matchar Rolex i upplevd kvalitet, lyster, detalj och "aura". Trodde Omega var där uppe och nosade, men deras damklockor kändes inte ens i närheten..
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Rolex date/ datejust i all ära men så finns ju Jaeger le Coultre Reverso också om hon vill ha något lite ovanligare som gott och väl matchar Rolex Det finns massor av modeller ,& storlekar . En fin begagnad hittar du för budgeten på tex chrono24
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Tycker de begagnade ligger "för högt" i pris. Ska jag ge 50-55k för en beggad ger jag hellre 65k och lyfter ut en splajsans i exakt rätt konfig i 100.0% nyskick, köpt över disk med all säkerhet som det innebär, personlig service/kontaktnät, rabatter/perks osv.

Värdeminskningen är väl 10k så fort man lämnat butiken, men utslaget på 5-10-20-50 år så är det försumbart.

Känns inte som man kan ducka denna..

Kan fortfarande inte tro mina egna ögon att INGET annat märke matchar Rolex i upplevd kvalitet, lyster, detalj och "aura". Trodde Omega var där uppe och nosade, men deras damklockor kändes inte ens i närheten..
Den jag länkade till var helt ny, dvs oanvänd? :) Lycka till!
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Var inne på Bergströms i Malmö idag. Frugan fastnade helt och hållet på Rolex Datejust 31mm med fluted bezel (vitguld) och jubilee-länk med polerade mittlänkar (se bild nedan)(ref Rolex Datejust Lady 31 mm 178274/4). Trodde inte hon gillade fluted bezel eller jubilee, men tydligen... ja. :)

Dock hoppade priset upp till 66k. :banghead: Kan man hitta den billigare??

Å andra sidan fanns det (faktiskt!) ingen annan klocka i butiken som matchar Rolex:en. Omega, Longines, Breitling osv kommer låångt efter i finish och utstrålning.

Köpte hustruns här på forumet och gav ca 35 tkr. Helt ny och fortfarande plastad. Dock ej fluted bezel, men det kan ju tjäna som prisreferens
 

Zee

Cartier
Någon som vet när Rolex DJ 31mm stål med fluted bezel i vitguld introducerades? Alltså vilket årtal..
 

Zee

Cartier
Japp. Ny. Listar 84-90, men fick lite rabatt.

Helt galet mycket för en dinka, men också helt rätt val. Stod egentligen endast mellan denna DJ 31 med/utan stenar. Och varför nöja sig med mindre?

Sjukt att inget annat märke kan matcha rolex i finish. Varför gör inte de andra stora (Omega, Breitling osv) eget stål som skiner sådär..??!
 

Omega Man

Omega
Tycker Breitling har många snygga damklockor. Inte lika "gubbiga" som tex. Rolex.
Här en Cockpit Lady:
Breitling-Cockpit-Lady-02.jpg


Och här har vi en Galactic:
galactic-32.png


Breitling-Galactic-36-SleekT.jpg
 

soder

Cartier
Själv gillar jag tog tjejens batteriklocka har stannat och att hon går genom min samling. Allt från kronograf från 50-talet till Explorern från 90-tal.

Bra den kan cirkuleras genom med dubbla hastighet..

/Söder
 
Topp