• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

St Maxime

KS Explorers Club
Här kommer en liten uppdatering inspirerad av trådens pånyttfödelse. Inte allt (tyvärr!?) Utan mest det som är sorterat och färdigt att användas. Utöver detta finns en del andra bruksur, projekt, säljobjekt mm. Helt oredigerat kommer de nedan :)

Blandat:
IMG_20190908_125650__01.jpg


Tropiclådan:
IMG_20190908_125138__01.jpg


Tissotlådan:
IMG_20190908_124913__01.jpg


Blandat lite "finare" läs dyrare eller annat:
IMG_20190908_125046.jpg


Min heliga DS-låda :) :
IMG_20190908_125313.jpg

Hatten av! Otroligt trevlig samling!
 

Fadershan

Patek




Sanslöst bra tycker jag! Skönt att det finns folk som är flera resor värre än en själv. :)

DS lådan är ju magisk!:):cigar:

Hatten av! Otroligt trevlig samling!

Tack va fina ni e!! Känns skönt med lite bekräftelse med tanke på att man inte alltid vet om det är en hobby eller en sjukdom man sysslar med! haha :) Och du @LongCon ..vette tusan ifall jag skulle kalla det "flera resor värre" ..en resa på sin höjd! :p :p :p
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Här kommer en liten uppdatering inspirerad av trådens pånyttfödelse. Inte allt (tyvärr!?) Utan mest det som är sorterat och färdigt att användas. Utöver detta finns en del andra bruksur, projekt, säljobjekt mm. Helt oredigerat kommer de nedan :)

Blandat:
IMG_20190908_125650__01.jpg


Tropiclådan:
IMG_20190908_125138__01.jpg


Tissotlådan:
IMG_20190908_124913__01.jpg


Blandat lite "finare" läs dyrare eller annat:
IMG_20190908_125046.jpg


Min heliga DS-låda :) :
IMG_20190908_125313.jpg
Vilken otrolig samling! Jag vill bli som du när jag blir stor!
 

kalle71

Omega
Här kommer en liten uppdatering inspirerad av trådens pånyttfödelse. Inte allt (tyvärr!?) Utan mest det som är sorterat och färdigt att användas. Utöver detta finns en del andra bruksur, projekt, säljobjekt mm. Helt oredigerat kommer de nedan :)

Blandat:
IMG_20190908_125650__01.jpg


Tropiclådan:
IMG_20190908_125138__01.jpg


Tissotlådan:
IMG_20190908_124913__01.jpg


Blandat lite "finare" läs dyrare eller annat:
IMG_20190908_125046.jpg


Min heliga DS-låda :) :
IMG_20190908_125313.jpg
Saknar ord...
 

kalle71

Omega
Vansinne? Fantastiskt nördigt? idioti? bra samlat? Vad säger din fru? bra bredd? Något av dem du lutar åt? Obs ej ute med håven här utan kul med reaktion oavsett men hade svårt att tolka din :)
Menar att samlingen är så fantastisk att jag saknar ord. Jag blir stum och dreglar över bilderna på din samling. Kommentarer som vansinne, nördigt, idioti och vad säger din fru har jag själv fått och min samling är långt ifrån fantastisk. Så: Bra samlat och bra bredd. Allt från vanliga till riktigt ovanliga armbandsur dessutom en hel del snygga länkar.
 

Fadershan

Patek
Menar att samlingen är så fantastisk att jag saknar ord. Jag blir stum och dreglar över bilderna på din samling. Kommentarer som vansinne, nördigt, idioti och vad säger din fru har jag själv fått och min samling är långt ifrån fantastisk. Så: Bra samlat och bra bredd. Allt från vanliga till riktigt ovanliga armbandsur dessutom en hel del snygga länkar.
Men oj, stort tack! Ja man får de tråkigare kommentarerna ibland ifall man lägger upp många klockor eller liknande så man vet inte alltid :) Nördigt menade jag iofs nu för tiden som ett positivt laddat ord haha! :D
 

kalle71

Omega
Men oj, stort tack! Ja man får de tråkigare kommentarerna ibland ifall man lägger upp många klockor eller liknande så man vet inte alltid :) Nördigt menade jag iofs nu för tiden som ett positivt laddat ord haha! :D
Det är alltid positivt att vara nördig när det gäller samlande. (Är i och för sig inte säker att min bättre hälft håller med. Speciellt inte när man kommer hem med en gammal tung och klumpig vibrograf där man kollar tidshållningen på en pappersremsa.)
 

Fadershan

Patek
Det är alltid positivt att vara nördig när det gäller samlande. (Är i och för sig inte säker att min bättre hälft håller med. Speciellt inte när man kommer hem med en gammal tung och klumpig vibrograf där man kollar tidshållningen på en pappersremsa.)
haha låter fantastiskt! :) Min fru är iofs väldigt förstående och jag har mkt vintageverktyg men en vibrograf hade hon eventuellt höjt ögonbrynen åt :p
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tyvärr skämtat bort ett par av de där klockorna. När man tror att man är done så kommer man på nya saker. ;)
Ofan. Jo men det är väl så det är. Är än så länge tillfreds med min 16753, men priserna på vintage Rolex har gått upp till nästan absurda nivåer. Men det är som många säger, Rolex är Rolex.
 

Renadu

Cartier
Ja mycket trevligt ur och jag postade just en bild i den Absoluta stämgaffeltråden. Ljuvligt att kolla när den den stora sekundvisaren sveper steglöst över tavlan.

BEE4A659-70F4-438C-A5F0-B89010B80FFC.jpeg
Antingen var det din eller hans privata Speedsonic som jag fick titta på när jag var förbi Zanders ur i onsdags. Jag uppfattade nämligen det som att han hade en med. :)
 
Topp