• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Nästan hela vintagegänget i kronologisk ordning! Saknar två som är på service...
5C60D85E-E9F8-4ACC-93A2-E3C018E6AC40.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Mkt bra! Grattis till fin samling! Bra jobbat att hålla ner antalet! Du behöver dock ngt "dressat" på rislänk :)
Tack! Har medvetet försökt hålla antalet ur nere och kvaliteten uppe. Jag har svårt för dressare på länk. Blir alltid att länken blir liggandes då jag föredrar skinnband. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske bör pröva rislänk till den svarttavlade Seamastern :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack! Har medvetet försökt hålla antalet ur nere och kvaliteten uppe. Jag har svårt för dressare på länk. Blir alltid att länken blir liggandes då jag föredrar skinnband. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske bör pröva rislänk till den svarttavlade Seamastern :)
I sig just att det du saknar är en bra DS på originallänk :) Skit i riset ;)

Skämt åsido grym samling!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Här är mina gamlingar. Omegorna har kommit in senaste året. Skulle gärna ha en fat lug med sub sekund.
B90888A8-47AE-4B05-81CE-D4EF062BC5E8.jpeg

Dubbelkrona klockorna

A35BC186-4727-431B-8652-A816E362DBBF.jpeg


Och kronograferna med flyg- respektive racingtema. Skulle tippa att Sinn är från sent 80-tal så den får väl kvala in på vintage.

6FE8A2B3-30ED-44AA-99B7-E7CC4C6446E0.jpeg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ett och ett halvt år sedan förra uppdateringen i den här tråden. NATURLIGTVIS kunde jag ju inte på något vis sitta still i båten, utan allt som fanns i lådan då är nu borta. Har sedan dess till mycket övervägande majoritet hålls mig till Seiko, sedan smalnat till Seiko från 60-tal. Ett par katter har också smugit sig in bland hermelinerna. Så sju i lådan idag, sedan en lite rolig chansning till bagatell på väg in. Jag är mycket nöjd med dagens uppställning.

786340DD-B635-4D1F-9B90-E6F1016A994F.jpeg
 

Psykel

Patek
Ojoj, vad det har hänt saker i min samling sen jag startade den här tråden! Blir nog till att slänga upp den viktiga delen av samlingen, aka gräddhyllan.
 
Topp