• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

Skulle för övrigt vara kul att se hur folks samlingar utvecklats. Är man ännu längre ner i vintageträsket? Lugnat sig?

Själv har jag dragit ner rätt rejält på vintage. Dels pga hus/bilköp så har slimmat klockbudgeten en hel del. Men också för att jag faktiskt köpt några moderna ur... 😬

Ska försöka ta ngn bild själv vid tillfälle...

Jag har ingen samlad bild och nu ligger två nerpackade tillfälligt men här kommer de iaf. Utöver dessa har jag två från 1991-1992 men de är nog gränsfall som vintage?
20210510_174134-01.jpeg
20210608_213417-01.jpeg
2021_0509_20344200-01.jpeg
2021_0508_02320100-01.jpeg

Härlig tråd. Missat denna helt. Har tyvärr heller ingenting att bidra med själv då jag endast äger en enda vintagepjäs i nuläget.

@Aurum Får man vara så pass fräck att man pingar dig och tigger bild? Skulle vara riktigt kul att se Bubblebacks, 50-tals Omegor, pre-Reversos och allt vad du nu har...
Jo, det är lite kul men tyvärr delar jag inte bilder på hela samlingen längre pga hur läget är idag.

Har landat på detta gäng varav min Constellation 168.005 väckte mitt intresset/blev första riktiga vintageinköpet 2006.
Mina klockor är inte störande dyra men ger mig stor njutning. Finns alltid ngn modell på önskelistan men väldigt nöjd ändå just nu! :angel:

edit, tog bort bilden från denna döende tråd

Senast ändrad:
Rolexlådan som sällan lämnar banken numera… Ganska blandad kompott med 4-5 år imellan varje klocka.

40EC300F-7150-4A57-AFF2-32EF53CE90DC.jpeg
Vackert! En riktig drömvariant av 1803 i mina ögon. Vad är anledningen till att de sällan får tid på handleden? Har du andra pjäser du gillar bättre, eller är det säkerhetsaspekten i dagens Sverige?

Vackert! En riktig drömvariant av 1803 i mina ögon. Vad är anledningen till att de sällan får tid på handleden? Har du andra pjäser du gillar bättre, eller är det säkerhetsaspekten i dagens Sverige?
Lite olika anledningar. Giltarna är jag överlag försiktiga med för att jag inte vill riskera att de tar in fukt eller annat elände. Men framförallt så är det svårt att motivera att vardagsmässigt bära dyra saker regelbundet. Jag har andra klockor som kostar mycket mindre men som ändå gör mig glad.

Sedan är det bara ångest att lämna dyra klockor hemma när man ska iväg till arbete, ärenden etc. Bättre att bara behöva fundera på det som sitter på armen.

Lite olika anledningar. Giltarna är jag överlag försiktiga med för att jag inte vill riskera att de tar in fukt eller annat elände. Men framförallt så är det svårt att motivera att vardagsmässigt bära dyra saker regelbundet. Jag har andra klockor som kostar mycket mindre men som ändå gör mig glad.

Sedan är det bara ångest att lämna dyra klockor hemma när man ska iväg till arbete, ärenden etc. Bättre att bara behöva fundera på det som sitter på armen.
Varför säljer du inte? Hoppas du på ytterligare värdeökning? Finns kanske inget annat som känns roligare att spendera pengarna på?

Såklart helt förståeligt det du nämner. Mina pjäser är inte i närheten prismässigt eller i exklusivitet, så har inte det ”problemet”. Skulle sannolikt vara lite lagom nojig att att bära delikat finvintage i ”endast” +150k klassen till vardags. Men som sagt, superfin quadruple.

• Like
Reactions: Per
Såklart helt förståeligt det du nämner. Mina pjäser är inte i närheten prismässigt eller i exklusivitet, så har inte det ”problemet”. Skulle sannolikt vara lite lagom nojig att att bära delikat finvintage i ”endast” +150k klassen till vardags. Men som sagt, superfin quadruple.
Man vänjer sig något. Fördelen med mycket vintage är att det inte ser så dyrt ut i de flestas ögon. Så man får tänka efter lite men man blir fartblind efter ett tag...

Varför säljer du inte? Hoppas du på ytterligare värdeökning? Finns kanske inget annat som känns roligare att spendera pengarna på?
Jag kan bara svara for mig sjalv,aven om fragan inte var direkt stalld till mig.

Vad ska jag gora med en hog med pengar om det inte finns nagot som lockar mer an vad jag redan har?
Dagens inflation ater upp min kopkraft. Banken ger noll i ranta. Sa antingen maste jag hoppas pa att ett alternativ ger mer an vad jag vardesatter mina leksaker ( bilar batar klockor etc) till,for leksaker far kosta,eller sa behaller jag vad jag har.
Och sett som "Battre an Banken" sa har val manga klockor och andra samlarforemal varit ratt bra de senaste aren. Dessutom sa kan ju manga samlarprylar vara mycket svara att ersatta om man skulle angra en forsaljning.

Tillbaka
Topp