Fin samling! Gillar Doxan! Ser riktigt salt ut.Saknas en Doxa, nån Movado och nått annat litet men annars är det nog det här som finns just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin samling! Gillar Doxan! Ser riktigt salt ut.Saknas en Doxa, nån Movado och nått annat litet men annars är det nog det här som finns just nu.
Den är rätt schleten, kommer en i veckan som är lite roligare och framförallt ovanligareFin samling! Gillar Doxan! Ser riktigt salt ut.
Gillar det härjade skicket, så en riktig dykare ska se ut.Den är rätt schleten, kommer en i veckan som är lite roligare och framförallt ovanligare
När lossar du din Pacman ?Gillar det härjade skicket, så en riktig dykare ska se ut.
Försöker att göra den omöjliga övergången från flippare till samlare, med hårt fokus på Nivada. Så Pacmans plats i klocklådan är rätt gjuten.När lossar du din Pacman ?
Ett axplock??? Satan vilken grym samling, riktigt fina bilder också...Nu är detta inte alla utan ett axplock men jävlar om man hade haft ekonomin till att behålla de klockor man haft. Vilken samling det hade kunnat bli.
Tack Det är enkelt att bygga samling när man har pengarGrymma bilder, @Donkii ! För att inte tala om klockorna…
TackEtt axplock??? Satan vilken grym samling, riktigt fina bilder också...
Många riktigt kul klockor du haft! Fint att se. Anar en viss dragning till lite "funky" ur. Och som andra påpekat, fantastiska bilder ocksåNu är detta inte alla utan ett axplock men jävlar om man hade haft ekonomin till att behålla de klockor man haft. Vilken samling det hade kunnat bli.
Snyggt! Saknar en CertinaEP i bildmontaget!Nu är detta inte alla utan ett axplock men jävlar om man hade haft ekonomin till att behålla de klockor man haft. Vilken samling det hade kunnat bli.
Det är många som saknas men den var ju faktiskt väldigt bra så den borde nog ha fått lite uppmärksamhetSnyggt! Saknar en CertinaEP i bildmontaget!
Vilken är favoriten?Vill inte visa upp hela min samling men tänkte ändå visa sektionen som jag är mest glad över. Har nördat ner mig ordentligt i militära klockor och detta är vad jag lyckats samla ihop hittills. Det är främst klockor som blivit issued till den amerikanska militären. Men även lite tyska, brittiska, en svensk och en från Iran. Hade kunnat skriva många sidor om dessa men det får räcka med lite bilder denna gången. Klockan längst till höger med vridring är inte vintage men den fick följa med ändå..
Bra band också!Vill inte visa upp hela min samling men tänkte ändå visa sektionen som jag är mest glad över. Har nördat ner mig ordentligt i militära klockor och detta är vad jag lyckats samla ihop hittills. Det är främst klockor som blivit issued till den amerikanska militären. Men även lite tyska, brittiska, en svensk och en från Iran. Hade kunnat skriva många sidor om dessa men det får räcka med lite bilder denna gången. Klockan längst till höger med vridring är inte vintage men den fick följa med ändå..
Extremt svårt att säga. Men det måste nog vara Helvetia. Den blev först issued till tyska armén under ww2 men konfiskerades sedan av amerikanerna och blev issued igen. Den är alltså issued två gånger till två olika länder och har både DH och US army ORD markering vilket är både extremt coolt och ovanligtVilken är favoriten?
Tack så mycket! Många har jag kompletterat med NOS (numera ej NOS såklart) original military issued band. Dels de gröna med sydda hål men även alla nato-banden längst till höger.Bra band också!
Mycket imponerande!Vill inte visa upp hela min samling men tänkte ändå visa sektionen som jag är mest glad över. Har nördat ner mig ordentligt i militära klockor och detta är vad jag lyckats samla ihop hittills. Det är främst klockor som blivit issued till den amerikanska militären. Men även lite tyska, brittiska, en svensk och en från Iran. Hade kunnat skriva många sidor om dessa men det får räcka med lite bilder denna gången. Klockan längst till höger med vridring är inte vintage men den fick följa med ändå..
Snacka om historiskt intressant ur! Snyggt är det också!Extremt svårt att säga. Men det måste nog vara Helvetia. Den blev först issued till tyska armén under ww2 men konfiskerades sedan av amerikanerna och blev issued igen. Den är alltså issued två gånger till två olika länder och har både DH och US army ORD markering vilket är både extremt coolt och ovanligt
Ja verkligen intressant den där. Inte lätta att hitta.. Hade tur på en ebay-chansning och är väldigt glad över hur bra den blevSnacka om historiskt intressant ur! Snyggt är det också!
Tack så mycketMycket imponerande!
Grym samling! Tack för att du delar med dig!Vill inte visa upp hela min samling men tänkte ändå visa sektionen som jag är mest glad över. Har nördat ner mig ordentligt i militära klockor och detta är vad jag lyckats samla ihop hittills. Det är främst klockor som blivit issued till den amerikanska militären. Men även lite tyska, brittiska, en svensk och en från Iran. Hade kunnat skriva många sidor om dessa men det får räcka med lite bilder denna gången. Klockan längst till höger med vridring är inte vintage men den fick följa med ändå..
ImponerandeVill inte visa upp hela min samling men tänkte ändå visa sektionen som jag är mest glad över. Har nördat ner mig ordentligt i militära klockor och detta är vad jag lyckats samla ihop hittills. Det är främst klockor som blivit issued till den amerikanska militären. Men även lite tyska, brittiska, en svensk och en från Iran. Hade kunnat skriva många sidor om dessa men det får räcka med lite bilder denna gången. Klockan längst till höger med vridring är inte vintage men den fick följa med ändå..
Tack så mycket. Väldigt kul att det blev uppskattatGrym samling! Tack för att du delar med dig!
TackImponerande
Tack verkligenMycket kul där @eNielsen ! Gillar att det är så genomgående med bra band osv..
Helvetian får jag nog hålla med om är en liten favorit samt även skicket på Timorn var trevligt.. Möjligen får jag revidera favoriten något och kanske säga att det är den vittavlade Waltham, osäker på om det är för att den sticker ut bland alla svarttavlade eller om det faktiskt är för att den är riktigt najs.
Tack för att du delar
Förbaskat snygg Tissot 817.Kör som @Donkii och kastar upp lite man sålt/bytt iväg genom åren. Vissa kan man klart sakna idag. Men samtidigt vad kul man haft under åren och så mycket trevligt man fått chansen att testa.
Oj det är lite halvsvårt då dessa sällan är till försäljning. Det är väl den klocka jag kan ångra mest att jag sålt. Skulle säga allt mellan 50 och 100 beroende på skick och efterfrågan.Förbaskat snygg Tissot 817.
Vet du mellan tummen och pekfingret vad man förväntas betala idag för en lik den du hade?