• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig tråd så jag bidrar med vad som finns här hemma just nu i + 25 väg. Precis som @JMolin värjer jag mig fånigt nog för epitetet samlare. Men en ackumulering finns ju här onekligen.. ;)
Jag gillar inte att ha för mycket, så sammansättning har varierat över åren beroende på vad jag för tillfället snöat in på. Jag är fullständigt otrogen vad gäller märken och har mer intresserat mig för och attraherats av olika typer av tidsbunden estetik. Jag konstaterar att det mesta av det amfetaminstinna formspråket från 70-talet nu har utgått. Just nu intresserar den naiva framtidsandan från 60-talet mer, men inte heller här är jag speciellt trogen..
Glad söndag :)
IMG_5009.jpg


Från vänster till höger. Småttingarna först..
IMG_5014.jpg

IMG_5013.jpg


IMG_5012.jpg

IMG_5011.jpg
IMG_5010.jpg
Mycket fint där! Rancheron ser man inte ofta.
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt trevligt att se så många roliga och inspirerade vintageklocksamlingar!
Jag har genomfört en kraftig gallring i min klocklåda, har landat på dessa + två som saknas på bilden, Connie som är på service samt Strela som väntar på visarbyte.:)

DSC01654.JPG

Fantastiskt samling. Bra gallrat. Säg till när du vill gallra lite till. T.ex. om du skulle vilja bli av med den där Vostoken med gångjärnsluggar :)
 

Sebastard

Vacheron
Snabbt skott på samlingen. En viss förkärlek för Heuer kan väl anas :)

P1020374.jpg

Översta raden:
Två Seiko dressur, en Seiko 6138-0030 kronograf, en Nadexho dykare i klassiska "monnin" boetten, en City dykare i samma boett (med världsomseglarhistorik) och en Helvetia quartzdykare
Mittraden:
En 1163 Autavia med udda högblank tavla och IDF historik, en Monaco 73633G, en Heuer 980.032 och en Aquastar Benthos 500
Nedersta raden:
En 15630 Autavia (i stort behov av renovering), en 11063 Autavia, en 134.603 Regatta, en 134.602 Regatta, en 110.501 Montreal och en 110.503BC Montreal

Saknas gör en 11630 MH Autavia som tyvärr varit på service i evigheter, börjar tyvärr befara att den är gone for ever...
En helt klart makalöst fin uppsättning där! Heuer kommer alltid vara Heuer och med det sagt fortsätter jag dregla över bilden...
 

Patrik J

Rolex
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG

Knasigt bra!

Förutom 'the obvious' så ser 910an ser riktigt bra ut!

Hög imponansfaktor!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
Trevligt! Men var är mellanmjölken? :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
2x 2998 och ingen 2915, det blev så alltså? Ultramannen, visst är det 22k som är stående priset på den? ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
Vilken grym samling. Mycket fin.
 
Topp