• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Fan. Det tar sig. Om jag letar fram allt bös är det ju snart en samling.

FullSizeRender.jpg


5513 -65
1655 -77
Speedy -63
Sm300 -64
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
ruggigt fin låda! :) får man se mer av Seamaster 321? 2907?
 

larra64

Rolex
Ett snabbt skott i källarmörkret. Försöker hålla mig kring 20 klockor och som av en händelse råkar jag ha det just nu; 17 i låddan och 3 ute på auktion. Så det öppnar för lite påfyllning. :)
Stor övervikt för Omega, 6XSpeedmaster, Flightmaster, Bullhead, SM300, Seamaster 321, Memomatic och ett par 40-talare. Plus lite blandat; mellanmjölks-Rolex. mögel-Eterna, civilist-Lemania, krono-Enicar.
IMG_0075.JPG
Jo, detta kan man kalla samling. Men du vet jag tycker att du har för få Tudor... En Monte Carlo skulle smälta in bra.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Allting förändras, men här är några suddiga stämningsbilder från samlingen:
sportisar, snyggisar och på sista bilden en Speedmaster 105.012 (aka "pensionsförsäkringen") tillsammans med Iwc kaliber 89. Trevlig vår på er!
SAM_2468.jpg
SAM_2462.jpg
SAM_2474.jpg

Dom där klockorna är värda bättre bilder! Fy!
 
Topp