• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Step case tråden - för oss som gillar räta vinklar

Selvfølgelig;)

CEE69A86-87C5-43C1-9F5B-0D4575A7F569.jpeg
Mycket bra den där 😍

Jo, den har jag sett! Superfin! Det märks att Eterna höll högsta kvalitet vid den här tiden; fina tavlor och de bästa vattentäta boetterna som fanns då!

Och bred internationell export, som synes av swiss respektive fab. suisse på tavlorna. Kul samlarområde med många olika tavlor — jag har själv dragit i handbromsen, annars skulle jag lätt kunna snöa in på dessa.

En liten ”clock tease” 😜 av ett nyförvärv under behandling. Återkommer med mer bilder när jag hittar tiden att peta ihop.

IMG_1969.jpeg

Cliff Hanger här. Med lite lägesuppdatering.

Äntligen ihop igen!

Helt underbar lite ovanlig tavla där Loggan hurserar ovanför sub sekund. Tycker inte jag hittar tecken på att den skulle vara ommålad. Min gissning är att den skulle bli dubbelsignerad av någon återförsäljare, men att det aldrig skedde. Eller att det trycket helt och hållet åldrats undan.

Tyvärr ersatt baklock, verkar vara rätt typ av baklock. Men siffrorna stämmer inte med boetten. Fin som tusan ändock.
🥰

IMG_2393.jpeg

IMG_2394.jpeg

Bilagor

• IMG_2395.jpeg
    IMG_2395.jpeg
    412.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_2396.jpeg
    IMG_2396.jpeg
    588.8 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Cliff Hanger här. Med lite lägesuppdatering.

Äntligen ihop igen!

Helt underbar lite ovanlig tavla där Loggan hurserar ovanför sub sekund. Tycker inte jag hittar tecken på att den skulle vara ommålad. Min gissning är att den skulle bli dubbelsignerad av någon återförsäljare, men att det aldrig skedde. Eller att det trycket helt och hållet åldrats undan.

Tyvärr ersatt baklock, verkar vara rätt typ av baklock. Men siffrorna stämmer inte med boetten. Fin som tusan ändock.
🥰

IMG_2393.jpeg

IMG_2394.jpeg

Den där är sååå cool!
Men är du säker på att det måste vara en missmatch? Utgår från att du har koll men siffrorna på baklocket behöver inte alltid vara samma som utanpå boetten. Det ena skulle kunna vara referensen och det andra serienumret.

Den där är sååå cool!
Men är du säker på att det måste vara en missmatch? Utgår från att du har koll men siffrorna på baklocket behöver inte alltid vara samma som utanpå boetten. Det ena skulle kunna vara referensen och det andra serienumret.

Tack! Otroligt nöjd. 😄 Finns säkert undantag med siffrorna. Om man tittar på baklocket så är Den övre siffran ett Batch-nummer, och den undre vilken boett i batchen, och ska vara unik för uret. Och det sista skall överensstämma med siffran på baksidan av ena luggen. Så jag är rätt säker på att denna ”lånat” baklock från annat ur, kanske ur samma batch.

Det lite smålustiga är att den svarta jag hittade tidigare är i från samma batch (21442) men 145 boetter senare 🧐. Se dess baklock här:
IMG_2403.jpeg

IMG_2401.jpeg

Tillbaka
Topp