Mycket bra den därSelvfølgelig
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra den därSelvfølgelig
![]()
Har läst igenom Espskar fina ingång i tråden.. borde ha gjort det innan..Vet inte om min får godkänt i den här kategorin, men här finns det proffs som kommer till mötes …![]()
Zenithen var grym!Mina senaste...
Ebel stepcase tre tacche och Zenith stepcase
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mmm... och Ebeln är grymmare IMHOZenithen var grym!
Gillade visarna och tavlan bättre på Zenith men håller med om att Ebels boett var grymmare!Mmm... och Ebeln är grymmare IMHO![]()
Mmm... Förstår, tur att smaken är som bakenGillade visarna och tavlan bättre på Zenith men håller med om att Ebels boett var grymmare!
Riktigt fina! Håller med om att Boetten på Ebeln är riktigt najs, jämna trappsteg med tufft ”tre tacche” baklockZenithen var grym!
Mums! Båda fina, men den knubbiga Ebel med tre hack är något extra. Profilen är grym!Mina senaste...
Ebel stepcase tre tacche och Zenith stepcase
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så ska det se ut. Vad är det för diameter på dessa?3777 (1936) 3864 (1941)![]()
Hi. 30mm and 35mm.This is what it should look like. What is the diameter of these?
Jag går tydligen bara mot mindre och mindre ur;-)! 29mm Eterna, med gilt-tavla och tre hack i baklocket. Som en bonus kom det på en 16mm Gay Frères bonklip/bamboo-länk!
Jo, den har jag sett! Superfin! Det märks att Eterna höll högsta kvalitet vid den här tiden; fina tavlor och de bästa vattentäta boetterna som fanns då!Snyggt! Du har sett min, antar jag, så jag är ju redan såld. Clamshellboett på denna
rackaren.
![]()
Jo, den har jag sett! Superfin! Det märks att Eterna höll högsta kvalitet vid den här tiden; fina tavlor och de bästa vattentäta boetterna som fanns då!
Jag lyfter över till annan tråd. Klantade mig!Och bred internationell export, som synes av swiss respektive fab. suisse på tavlorna. Kul samlarområde med många olika tavlor — jag har själv dragit i handbromsen, annars skulle jag lätt kunna snöa in på dessa.
Fantastisk!Dags för ett inlägg igen! Fick hem en liten fin 2064 Medicus idag! Härligt knubbig och distinkt trappsteg. För oss som vågar bära smått (31,5mm)!![]()
![]()
![]()
Tackar!Fantastisk!
En liten ”clock tease”av ett nyförvärv under behandling. Återkommer med mer bilder när jag hittar tiden att peta ihop.
![]()
Cliff Hanger här. Med lite lägesuppdatering.
Äntligen ihop igen!
Helt underbar lite ovanlig tavla där Loggan hurserar ovanför sub sekund. Tycker inte jag hittar tecken på att den skulle vara ommålad. Min gissning är att den skulle bli dubbelsignerad av någon återförsäljare, men att det aldrig skedde. Eller att det trycket helt och hållet åldrats undan.
Tyvärr ersatt baklock, verkar vara rätt typ av baklock. Men siffrorna stämmer inte med boetten. Fin som tusan ändock.
![]()
![]()
Den där är sååå cool!
Men är du säker på att det måste vara en missmatch? Utgår från att du har koll men siffrorna på baklocket behöver inte alltid vara samma som utanpå boetten. Det ena skulle kunna vara referensen och det andra serienumret.