Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du?Någon som har löst sina lån o kan dela erfarenheter/strategier/ funderingar?
Någon som har löst sina lån o kan dela erfarenheter/strategier/ funderingar?
SorryVad menar du?
Jag löste ett bundet lån ett år för tidigt och gick från 4,69% till 2,69% när jag band om på 24 nya månader. Men jag hade förhandlat bort ränteskillnaden via ett erbjudande från SHB så har tyvärr ingen nyttig info gällande det du undrar… För de va bara att flytta lånen till ett nytt avtal och signeraSorry
Menar att man löst sin fasta ränta innan slutdatum. Vet att det är nya regler från july men undrar om någon har betalat ränteskillnaden och sedan fått bättre ränta så att det blir ev bra affär
Erbjudandet var 2023 och gällde bara på 2 åriga räntan. De var när det var ”the wild west” på räntorna och rörlig listränta va runt 6%. Omläggning nu va i nov/dec-24 vilket sänkte räntan för mig med precis 2% och jag sparade ca 77k i ränteskillnadenVar det nyligen o var erbjuandet att de kunde justera om man band om?
Använd denna länk för att uppskatta vad det kostar att lösa ditt lån.Var det nyligen o var erbjuandet att de kunde justera om man band om?
Är lite småirriterad på Nordea. Har 2,64% idag, var kan jag få bättre eller t.o.m. likvärdigt? 50% belåningsgrad.
De lovade Grönt Bolån men helt plötsligt så måste jag vänta i två år på det. Gör visserligen bara 0,1% men det blir lite pengar trots allt.
Jag har oförhandlat 2,47 % hos Skandiabanken (du behöver inte förhandla hos dem) innan dagens sänkning, så det borde inte vara några problem. Under 50 % belåning.Ner till 1,75% på styrräntan nu, då måste det väl ändå gå att förhandla sig under 2,50% på bolånen på 3 månaders?
Har själv bundet 15 månader till så mest en allmän frågeställning då jag är nyfiken. Men som sagt exempel i denna tråd hjälpte mig när jag förhandlade så jag fick en bra deal så hoppas andra får lite bränsle på elden härifrån när de ska förhandla med banken.![]()
Har 2.29% efter dagens räntesänkning, som tur är så villkorsändras större delen av mitt lån i september också.Ner till 1,75% på styrräntan nu, då måste det väl ändå gå att förhandla sig under 2,50% på bolånen på 3 månaders?
Har själv bundet 15 månader till så mest en allmän frågeställning då jag är nyfiken. Men som sagt exempel i denna tråd hjälpte mig när jag förhandlade så jag fick en bra deal så hoppas andra får lite bränsle på elden härifrån när de ska förhandla med banken.![]()
Nya styrräntan träder i kraft 1 okt. Har du tur sänker bankerna listräntan innan nya räntesatsen börjat gälla (sänker en brukar fler följa efter). Så hit or miss för dig känns det som.Har 2.29% efter dagens räntesänkning, som tur är så villkorsändras större delen av mitt lån i september också.
Under 2.50 bör inte vara något problem för dig.
Jävla skit också.. läste inte artikeln, såg bara att det var en sänkning... nu gjorde du mig mindre gladNya styrräntan träder i kraft 1 okt. Har du tur sänker bankerna listräntan innan nya räntesatsen börjat gälla (sänker en brukar fler följa efter). Så hit or miss för dig känns det som.
Kan någon - på ett sätt som inte gör mig förbannad - förklara varför bankerna sänker 0,2 när sänkningen var 0,25? Det låter ju bara som att de tar högre marginal.Nordea, Swedbank och SEB sänker imorgon 25/9 med 0.20 enheter
![]()
Storbanker sänker sina rörliga boräntor
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Kan någon - på ett sätt som inte gör mig förbannad - förklara varför bankerna sänker 0,2 när sänkningen var 0,25? Det låter ju bara som att de tar högre marginal.
För att du som pensionsparare ska få mer avkastking på dina pengar. Blev du mindre förbannad nu?Kan någon - på ett sätt som inte gör mig förbannad - förklara varför bankerna sänker 0,2 när sänkningen var 0,25? Det låter ju bara som att de tar högre marginal.
Bara liteFör att du som pensionsparare ska få mer avkastking på dina pengar. Blev du mindre förbannad nu?![]()
så att vi aktieägare ska få 10-15% direktavkastning med extra utdelningar o.s.v.Kan någon - på ett sätt som inte gör mig förbannad - förklara varför bankerna sänker 0,2 när sänkningen var 0,25? Det låter ju bara som att de tar högre marginal.
Jag har ju bolånen i Swedbankså att vi aktieägare ska få 10-15% direktavkastning med extra utdelningar o.s.v.
Ett innehav på 1 miljon finansierar typ ett bostadslån på 4 miljoner efter ränteavdrag.![]()
Jaha då är det väl Göran som behöver justera arvodetJag har ju bolånen i Swedbank![]()
1,4 är väldigt bra utan att behöva diskutera räntan tycker jag.Jag har haft 1,5 i rabatt på Swedbank i 18 månader. Idag fick jag erbjudande om 1,4 i rabatt på samma bank. Inga krav i övrigt och låst i 12 månader.
Har fått en felaktigt amorteringsunderlag så behöver rodda med det.. om jag ska orka kolla med annan bank. ”Erbjudandet” gäller dock bara i 1v för att stressa mig som kund.
Belåningsgrad precis under 50%.