Du bör kunna hamna lägre om du har en relativ låg belåningLF erbjuder mig 1,18% rabatt vilket landar på 2,66%.
Håller på att ta in offerter nu.
Bra att ha denna tråden för att kunna få lite riktmärken vad man bör sikta på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du bör kunna hamna lägre om du har en relativ låg belåningLF erbjuder mig 1,18% rabatt vilket landar på 2,66%.
Håller på att ta in offerter nu.
Bra att ha denna tråden för att kunna få lite riktmärken vad man bör sikta på
Ligger på 85% så det talar inte till min fördel, men tycker ändå jag borde kunna få bättre ifrån nån annan.Du bör kunna hamna lägre om du har en relativ låg belåning
Till viss del. Jag har för lite lån för att vara en intressant kund.Du bör kunna hamna lägre om du har en relativ låg belåning
Det är hög belåning så jag tror de flesta exempel i den här tråden inte är jämförbara. Men det skadar verkligen inte att fråga runt ändå hos bankerna.Ligger på 85% så det talar inte till min fördel, men tycker ändå jag borde kunna få bättre ifrån nån annan.
Till viss del. Jag har för lite lån för att vara en intressant kund.
Vi har bundit 1 år till 2,49 med samma belåningsgrad. Och då har de räknat med en hypotetisk inkomst för min fru då hon läser en master, dock tjänstledig (endast CSN som hos vår tidigare bank räknades som 0 kr in)Ligger på 85% så det talar inte till min fördel, men tycker ändå jag borde kunna få bättre ifrån nån annan.
Vi har 1,35% räntetabatt hos LF. Ca 80% belåning. För referens.Ligger på 85% så det talar inte till min fördel, men tycker ändå jag borde kunna få bättre ifrån nån annan.
vad har ni för ränta på fasträntekonto? Har på seb 1,6 och 2,2 på sparbank. Tycker själv att det är väldigt dåligt
Varför vill du byta från LF? För just det du beskriver tycker jag de är rätt smidiga ända.Hej
Är på gång med att byta bank från LF. Är obelånad och har endast behov av det vardagliga, konton, smidig internetbank, kort och liknande.
Har kikat på Danske Bank och undrar därför om någon har erfarenhet av dom?
Jag har Danske bank, deras websida och app ser ut som något från 90-talet blandat med lite moderna aspekter. Förstår inte att man ens kan tillhandahålla en så dålig användarupplevelse. Hade hållit mig borta om jag kunnat. Men 2,29% i ränta var för bra.Hej
Är på gång med att byta bank från LF. Är obelånad och har endast behov av det vardagliga, konton, smidig internetbank, kort och liknande.
Har kikat på Danske Bank och undrar därför om någon har erfarenhet av dom?
Tack för feedback. Har hört om den bristfälliga appen och hemsidan från andraJag har Danske bank, deras websida och app ser ut som något från 90-talet blandat med lite moderna aspekter. Förstår inte att man ens kan tillhandahålla en så dålig användarupplevelse. Hade hållit mig borta om jag kunnat. Men 2,29% i ränta var för bra.
Jag har även Skandiabanken vilket jag gillar. De tvingar inte på dig några vardagspaket och liknande.
Om det är viktigt kan jag nog rekommendera Swedbank. Har aldrig stört mig på något med sajten/appen och då är jag ändå lite yrkesskadad och stör mig fort när sådant är dåligt.Tack för feedback. Har hört om den bristfälliga appen och hemsidan från andra
Om det är viktigt kan jag nog rekommendera Swedbank. Har aldrig stört mig på något med sajten/appen och då är jag ändå lite yrkesskadad och stör mig fort när sådant är dåligt.
De flesta banker är ju värdelösa. Det visas alltid för låga siffror på mina sparkonton.
Fast angående Swedbank så får jag absolut hålla med.
SEB har en rätt jobbig sida och app. Fördelen med SEB är att det är riktigt enkelt att göra extraamorteringar via appen.
Visar för låga siffror på sparkontot? Bra däremot med SEB att det är enkelt att amortera på bolån. Jag måste betala in via en annan bank för att amortera.
Jaså du menar såEget fel att det är för låga siffror. Det beror på dåligt sparande.
Med Swedbank var jag tvungen att gå in fysiskt på banken för att amortera. Nu gör jag det varje månad och ibland några extra klumpsummor
Amorteringen byts till investering när lånet är borta. Då har jag typ 18 år med investeringar fram tills jag pensionerar mig. Förhoppningsvis kan jag nog köra 20 år med investeringar….eller 15 och pensionera mig i förtidJaså du menar så. Jag trodde du satte in 100 kr men på kontot stod det 98 kr.
Klokt annars, tycker jag, att du amorterar så hårt. Jag vet att inte alla ser det så.
Ser du inte amortering som en investering?Amorteringen byts till investering när lånet är borta. Då har jag typ 18 år med investeringar fram tills jag pensionerar mig. Förhoppningsvis kan jag nog köra 20 år med investeringar….eller 15 och pensionera mig i förtid
Ser du inte amortering som en investering?