• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ser väääldigt varmt ut 🫤
Det är riktigt varmt.. 36 grader. Tycker synd om förarna.🥴
IMG_7962.jpeg

IMG_7963.jpeg

HD bagger var rätt nice
IMG_7961.jpeg
IMG_7955.jpeg
IMG_7956.jpeg
 
Senast ändrad:
Tråkigt! Är den inte röd så är det väl bara att köra…Säkert en lambdasond som är smutsig.
Det var gul så förhoppningsvis ska man kunna ta sig hem. Ska sträckköra Assen-Malmö (alltid skönare om man behöver hjälp på hemmaplan) och sedan Malmö-Gbg. Har starthjälp ifall den inte vill starta. Verkar vara ngt med strömregulatorn.

(Här är felkoderna ifall någon som är bra på HD vet vad man bör kolla efter)
 

Bilagor

  • IMG_7948.jpeg
    IMG_7948.jpeg
    560.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_7947.jpeg
    IMG_7947.jpeg
    598.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_7946.jpeg
    IMG_7946.jpeg
    538.6 KB · Visningar: 1
ÖQUOTE="rambo_amadeus, post: 5214601, member: 4468"]
Det var gul så förhoppningsvis ska man kunna ta sig hem. Ska sträckköra Assen-Malmö (alltid skönare om man behöver hjälp på hemmaplan) och sedan Malmö-Gbg. Har starthjälp ifall den inte vill starta. Verkar vara ngt med strömregulatorn.

(Här är felkoderna ifall någon som är bra på HD vet vad man bör kolla efter)
[/QUOTE]

Kolla så att batteriet inte har skakat loss,
1000009144.png
1000009145.png
 
Fan, nu har man öppnat en dörr som inte kommer gå att stänga. Var förbi Yamaha Center i Danderyd och pillade på en MT-125, blev förvånad av att den ändå kändes så rejäl. Dock var killarna där tydliga med att en 125 för en 188 cm 41-årig man kommer kännas kul i ca 5 minuter och att det är lika bra att styra på åtminstone A2 direkt. Att jag ska ta A-kort känns nu uppenbart, men det får väl bli en A/A2-hoj ser det ut som. Med det sagt kan jag ju köpa en A1 för att leka med på landet.

En MT-07 kändes ju himla mysig. Tyvärr hade de ingen XSR700 inne men den gillar jag annars skarpt. Eller svartpilen.
 
Fan, nu har man öppnat en dörr som inte kommer gå att stänga. Var förbi Yamaha Center i Danderyd och pillade på en MT-125, blev förvånad av att den ändå kändes så rejäl. Dock var killarna där tydliga med att en 125 för en 188 cm 41-årig man kommer kännas kul i ca 5 minuter och att det är lika bra att styra på åtminstone A2 direkt. Att jag ska ta A-kort känns nu uppenbart, men det får väl bli en A/A2-hoj ser det ut som. Med det sagt kan jag ju köpa en A1 för att leka med på landet.

En MT-07 kändes ju himla mysig. Tyvärr hade de ingen XSR700 inne men den gillar jag annars skarpt. Eller svartpilen.
Säljare brukar vilja uppsälja av automatik men här tror jag helt enkelt de har rätt.

Inte klockrent exempel kanske men min bror (med mc-kort) köpte en 150cc Honda-nånting som "slit och släng" för det skulle vara så praktiskt och enkelt och kul att åka småsträckor på. Den har använts 2 gånger i år totalt. Ska man väl dra på sig MC-grejerna och åka nånstans - då blir det alltid stora hojen ändå.
 
Brannfakkel: De aller, aller fleste MC-førerere som kjører rundt med kamera, jakter på trøbbel og risky situasjoner for å få clicks & likes. Ta kameraet av MC'n og nyt turen som vanlige MC-førere.
Tur att man inte är en av dem då..
Har gärna lite film från vyerna man glider genom utmed norska fjordarna till sommaren.
Smidigare och bättre än att stanna för att ta kort.
Men you do you.
 
Fan, nu har man öppnat en dörr som inte kommer gå att stänga. Var förbi Yamaha Center i Danderyd och pillade på en MT-125, blev förvånad av att den ändå kändes så rejäl. Dock var killarna där tydliga med att en 125 för en 188 cm 41-årig man kommer kännas kul i ca 5 minuter och att det är lika bra att styra på åtminstone A2 direkt. Att jag ska ta A-kort känns nu uppenbart, men det får väl bli en A/A2-hoj ser det ut som. Med det sagt kan jag ju köpa en A1 för att leka med på landet.

En MT-07 kändes ju himla mysig. Tyvärr hade de ingen XSR700 inne men den gillar jag annars skarpt. Eller svartpilen.
Jag hade XSR700 som lånehoj när min 401 var på service. Satan vad tråkig den var. Ryckig i gasen, dålig fjädring. Då har jag mycket hellre en 401.

Det finns definitivt roliga A2-hojar. Både Husqvarna och KTM har några riktigt lätta (155kg), så det blir bra fart på dem. Upp till 120km/h duger A2, över det händer inte så mycket. Klockrent för stadspendling, utöver det ”behövs” något större.

A-kort är givet, det är ju exakt samma procedur.
 
Tillbaka
Topp