Kräver lite modifiering. Finns plats både för Opinel och rikligt med svamp, men man får undvika för hårda gaspådragDucati - motorcykeln för svampplockare
Ser en ny kundgrupp etableras...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kräver lite modifiering. Finns plats både för Opinel och rikligt med svamp, men man får undvika för hårda gaspådragDucati - motorcykeln för svampplockare
Ser en ny kundgrupp etableras...
![]()
Denna kanske inte är första valet för nybörjare men den passar bra på din kravspec (dock ej grusvägar)Har blivit sugen på MC. Har inget kort, men börjar fundera på hojar.
Gillar Caferacer stuket, retro hojar och märken som Triump och Ducati. Tycker också att äventyrshojar kan vara coola. Typ Africa Twin, Teneere, Transalp, mm. De kan passa bra på de bitvis guppiga vägarna i Hälsingland där jag har hus.
Vad tycker ni är en vettig nybörjarhoj? Läser t ex om hög tyngdpunkt som en nackdel för nybörjare.
Gillar stuket på 80-tals hojar men hur är de att köra jämfört mot moderna retrohojar?
Jag gillar BMW också. Kul att de har gått tillbaka till det gamla utseendet på motorn.Denna kanske inte är första valet för nybörjare men den passar bra på din kravspec (dock ej grusvägar)
Grym maskin
![]()
Jag var och besiktigade min Triumph Scrambler för någon sedan. Jag reagerade på något besiktningsmannen sa när han kom tillbaka efter provturen.Har blivit sugen på MC. Har inget kort, men börjar fundera på hojar.
Gillar Caferacer stuket, retro hojar och märken som Triump och Ducati. Tycker också att äventyrshojar kan vara coola. Typ Africa Twin, Teneere, Transalp, mm. De kan passa bra på de bitvis guppiga vägarna i Hälsingland där jag har hus.
Vad tycker ni är en vettig nybörjarhoj? Läser t ex om hög tyngdpunkt som en nackdel för nybörjare.
Gillar stuket på 80-tals hojar men hur är de att köra jämfört mot moderna retrohojar?
Har du tittat på andra skjortor och vad var det som vägde över till Knox fördel?Blivit såld på Knox även om detta inte är helt nytt, blev en Tor jacka och ett par Orsa handskar. Så jäkla bra. Kvalitén när man använder grejerna är så imponerande
![]()
![]()
Har du tittat på andra skjortor och vad var det som vägde över till Knox fördel?
Har kollat på Knox och Supershirt men kan inte för mitt liv bestämma vilken jag vill ha.
Största problemet med Scramblern är avsaknaden av skärm/ruta. Går att köpa till om man vill, det har jag inte gjort, har ändå tryckt 40 mil grus över en dag på den. Tråkig för motorväg men fantastisk på småvägarna.Är närapå i exakt samma sits som @Criss Cross , ska till att sälja enduron å ta mc kort. Scramblern från Ducati har jag fastnat för. Till er som har erfarenhet, är det nåt man orkar åka längre med eller mer pendling, eller kortare buskörningar?
Ha ha, det er lite ojämn ut så inte så konstigt att det gick som det gickNya hojen har skapat ett hojsug jag inte haft på länge.
Åkte ut i ottan och letade mig upp till Högbyn utanför Fagersta. Här finns många fina stigar och branta backar.
Kom längst upp i den gamla slalombacken.
![]()
Hittade sedan en liten väg som visade sig bli mer besvärlig ju längre in jag kom.
Hann inte ens tänka innan hojen bestämde sig för att åka åt ett annat håll än dit min kropp var på väg.
![]()
Inte en skråma på vare sig hoj eller kropp.
Har inte åkt omkull på 30 år så jag passade på att bättra på statistiken tre gånger till.
![]()
![]()
![]()
Med facit i hand så kanske jag inte skulle ha gett mig på dessa stigar så här pass tidigt i min ”endurokarriär”.
Trött och mörbultad nu men jäklar vad roligt det var!
Måste köpa riktiga stövlar och bättre skydd om jag ska hålla på så här.
Gillar hojen!Nya hojen har skapat ett hojsug jag inte haft på länge.
Åkte ut i ottan och letade mig upp till Högbyn utanför Fagersta. Här finns många fina stigar och branta backar.
Kom längst upp i den gamla slalombacken.
![]()
Hittade sedan en liten väg som visade sig bli mer besvärlig ju längre in jag kom.
Hann inte ens tänka innan hojen bestämde sig för att åka åt ett annat håll än dit min kropp var på väg.
![]()
Inte en skråma på vare sig hoj eller kropp.
Har inte åkt omkull på 30 år så jag passade på att bättra på statistiken tre gånger till.
![]()
![]()
![]()
Med facit i hand så kanske jag inte skulle ha gett mig på dessa stigar så här pass tidigt i min ”endurokarriär”.
Trött och mörbultad nu men jäklar vad roligt det var!
Måste köpa riktiga stövlar och bättre skydd om jag ska hålla på så här.
Ja absolut, hojen är otroligt lättkörd. Det är jag som är kass på att köra i skogen.Gillar hojen!
Trots vurporna, anser du den vara en vettig nybörjare mc?
Grövre däck hade ju inte vart fel i detta lägetJa absolut, hojen är otroligt lättkörd. Det är jag som är kass på att köra i skogen.
Har kört rätt mycket hoj men aldrig i skogen.
Tror att detta är en perfekt nybörjarhoj om man inte är för kort i rocken.
En vecka regn... Tur man fick några mil i helgen.
Och några foton och selfies
![]()
![]()
![]()
Behöver jag nämna att jag är nöjd med hojen?![]()
Såja, bra lika bilder
![]()
De säger att pålitligheten har gått upp sen köpet. Får se om det stämmer på siktMan lär sig ngt nytt varje dag…hade ingen aning att Ducati ägdes av VAG gruppen
![]()
Man lär sig ngt nytt varje dag…hade ingen aning att Ducati ägdes av VAG gruppen
![]()
Internet säger att det är sen 2012, trodde det var mer nyligen.De säger att pålitligheten har gått upp sen köpet. Får se om det stämmer på sikt![]()
Som sagt, det var länge sen. Jag har kört ducati sedan långt tidigare och de har verkligen blivit bättre kvalitetsmässigt. Försäljningen har också gått upp rejält, det är ju en dussinhoj nuförtidenMan lär sig ngt nytt varje dag…hade ingen aning att Ducati ägdes av VAG gruppen
![]()
Fast jag vill minnas jag hört Ducati fortfarande ligger på försäljningslistan. Det är dock skapligt lönsamt numera så kanske ingen hets längre.Volkswagen har ju inte bara ägt Ducati länge, deras tidigare CEO, Herbert Diess, försökte ju sälja Ducati under många år också. Hans ambition var ju att göra om gruppen till 100% elfordon och brötiga motorcyklar passade inte in i den strategin.
Nu med den nya CEO::n har ju den ambitionen tonats ner.