• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Du är väl en Vespa-nestor? :) Vart är bästa stället att leta om man vill ha en äldre i originalskick? Sverige eller utomlands?

Jag tror, observera tror, att det fortfarande är både enklast och bäst att handla i Sverige. Många Vespor på Blocket försvinner utomlands tyvärr.
Jag sålde min Vespa i höstas men funderar på att leta nytt(läs gammalt)
Tror absolut det är värt att lägga en extra slant på att hitta en som är riktigt fin.

Jag håller med helt. Rekommenderar dig att även hålla koll på Svenska Scooterklubbens marknadsplats samt en Facbookgrupp som heter scooterrelaterad marknad. Utomlands ligger priserna betydligt högre än i Sverige (även om de rusat iväg här också sista åren), det är därför många av de på Blocket försvinner utomlands.

Om du med originalskick menar en som är fullt fungerande maskinellt men har patinerad originallack i ok skick etc är de faktiskt ofta dyrare än en renoverad idag.

Dags att ta kortet. Ska man köra på en er-6n eller kan man ha en ktm 690 smc direkt som nybörjarhoj?
IMG_20180408_145006.jpg

Håller själv på med mc kort och kör en er-6n på körskolan men köpte mig en KTM 990 Superduke för att köra privat med. Har aldrig kört förut men ljudet från 990 i jämförelse med 690 är magi.

Har bytt bakklibba på min. Har kört på Bridgestone battlax bt003, men byter till Bridgestone S20 Evolution bak nu. Lite hårdare, men lovordat på internettet. Tror det kan funka till gatan.

1986 kr + montering 600 kr.

Vill man ha S21 så är det extra 1000 sek, tror jag.

• Like
Reactions: M3a
Har bytt bakklibba på min. Har kört på Bridgestone battlax bt003, men byter till Bridgestone S20 Evolution bak nu. Lite hårdare, men lovordat på internettet. Tror det kan funka till gatan.

1986 kr + montering 600 kr.

Vill man ha S21 så är det extra 1000 sek, tror jag.

Har METZELER bak och fram så kör samma då jag inte vill blanda märken. Roadtec Z8 heter dom jag kör nu och kostar 1414kr + 600kr montering

15 mil igår med kompisarna. Andra gången jag kör storhoj, snart uppkörning :D
97C8891C-4809-4C12-9CCE-B836E44EA523.jpeg
Super Duke är ju så grym, älskar den där motorn.
En sak jag märkt som jag aldrig trodde skulle göra så stor skillnad är att man tappar flyt när man svänger om bakhjulet "är platt" i mitten.
Nytt runt bakhjul är som natt och dag jämfört med ett slitet platt. Och det blir platt fortare med högkompade europeiska twinnar.

Super Duke är ju så grym, älskar den där motorn.
En sak jag märkt som jag aldrig trodde skulle göra så stor skillnad är att man tappar flyt när man svänger om bakhjulet "är platt" i mitten.
Nytt runt bakhjul är som natt och dag jämfört med ett slitet platt. Och det blir platt fortare med högkompade europeiska twinnar.

Nytt bakhjul är på G :D Något som jag älskar med den som jag inte visste när jag köpte den är att hojen skjuter eld vid växling hehe men nu vet jag inte om det är jag som är en dålig förare men jäklar vad den hoppar vid stadskörning. Hade svårt att hitta en växel den gick bra på i 50km/h :confused:

Tillbaka
Topp