• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_9070.jpg
Absolut INTE!

Roade mig att leta fram bilder på de modeller av Ducati jag haft hittills. Allt började med en 900 Supersport SSie, sen testade jag ett monster 750 - var inget för mig så jag gick vidare till en 748:a som jag hade några år - uppgraderade sen till en 999:a (fantastisk hoj, ångrar bittert att jag sålde henne), hade samtidigt en Multistrada 1100S som gathoj som var grym. Sen blev det en Monster S4 som gathoj nåt år, jag skaffade dessutom en 1198S som banhoj. Gjorde mig av med monstret och 999an och skaffade en Streetfighter 1098S som gathoj (sinnessjukt monster, överdrivet grymt). Märkte att jag knappt körde nåt, så SF:en fick gå o jag köpte en gammal caferacer som var cool, men kanske inte så mycket att köra runt på... blir skillnad nu med en ny leksak :) Stallet hemma i Sverige nu är Hypermotard, 1198S (banhoj), GasGas Ec300 Enduro, Yamaha Cygnus 125 som pendlarmoppe, min frus Ducati Monster 1100Evo. Skönt med gamla hojar så de är relativt billiga.

Bilagor

• 09ducati-streetfighter.jpg
    09ducati-streetfighter.jpg
    83 KB · Visningar: 3
  • 15ducati-1198s.jpg
    15ducati-1198s.jpg
    63.8 KB · Visningar: 4
  • 740_Ducati_900SS BG terblanche.jpg
    740_Ducati_900SS BG terblanche.jpg
    93.5 KB · Visningar: 3
  • 1995-ducati-748-biposto-87516-124.jpg
    1995-ducati-748-biposto-87516-124.jpg
    290.2 KB · Visningar: 4
  • 2003ducati999.jpg
    2003ducati999.jpg
    47 KB · Visningar: 3
  • 2007-ducati-multistrada-1-5.jpg
    2007-ducati-multistrada-1-5.jpg
    58.1 KB · Visningar: 3
  • Unknown.jpeg
    Unknown.jpeg
    10.1 KB · Visningar: 4
  • Ducati Monster 750 96  1.jpg
    Ducati Monster 750 96 1.jpg
    49.2 KB · Visningar: 3
718CE5B7-ED8B-49A4-A946-8EA54774888D.jpeg
D7856E3A-825A-4BE3-BBDB-96EE59A6E1A9.jpeg
När man behöver åka på hembesök långt ute på landet i jobbet är det lika bra att kombinera nytta med nöje. Nästan 12 mil totalt, på den sörmländska landsbygden i strålande sol och typ 30-gradig värme. Jag klagar inte.

Lite sugen på en slipon och att rensa upp bakdelen på Hyperstradan.
Ju mer jag googlar och Youtubar desto mer förvirrad blir jag dock. Jag vill ha nåt som ger lite fräckare ljud än original, men samtidigt inte brölar helt galet. Nån som har nåt bra tips?
Samma sak med bakdelen - jag vill montera en mer slimmad Tail tidy, men vet fan inte vad jag ska köpa. Ska man bara slå till på första bästa?
Körde precis en sväng på ett par mil och kan nog konstatera att den låter helt ok även med originalblås.
Tail tidy får jag försöka fixa dock...

Kan köpa denna av kompis för typ kaffepengar
Yamaha xj550 83:a, inte besiktigad sen 2014. Funkar men batteriet slut, kan de va något puttra runt på ?
IMG_2372.jpg

Yamaha xj550 83:a, inte besiktigad sen 2014. Funkar men batteriet slut, kan de va något puttra runt på ?
IMG_2372.jpg
Nej.
Inte om du inte är jäkligt händig, och dessutom gillar brist på körupplevelse.
Visst, vind i håret, men det blir inget kul.
Räkna med 4k innan den är besiktad (lita på mig), och sedan har du en tickande "bomb" av underhåll.
Vill du ha en gammelhoj att "bara puttra runt på", så köp en besiktad, och som helst använts varje år.

Nej.
Inte om du inte är jäkligt händig, och dessutom gillar brist på körupplevelse.
Visst, vind i håret, men det blir inget kul.
Räkna med 4k innan den är besiktad (lita på mig), och sedan har du en tickande "bomb" av underhåll.
Vill du ha en gammelhoj att "bara puttra runt på", så köp en besiktad, och som helst använts varje år.
Ok, de är såpass. Är bekanta som har haft den sen -07. Kompisen startade upp å körde den förra veckan, sa att den gick bra. De är nytt bakdäck på den. Har absolut inga problem me å skruva lite, tänkte köra lite å sen ha den som cafe/scrambler projekt.
Aja får fundera lite, tack iallafall

Ok, de är såpass. Är bekanta som har haft den sen -07. Kompisen startade upp å körde den förra veckan, sa att den gick bra. De är nytt bakdäck på den. Har absolut inga problem me å skruva lite, tänkte köra lite å sen ha den som cafe/scrambler projekt.
Aja får fundera lite, tack iallafall
Well, går den bra och har hyfsade däck så kanske det blir en lite bättre kalkyl. Tänkte mest om den stått helt still sedan 14. Då kan allt möjligt skit börja spöka.
Men, prova den! Känns det kul att köra så kanske det är en jättebra idé.

• Like
Reactions: D.B
IMG_2372.jpg
Köp inte en tråkig hoj, det blir inte bra. Min bror köpte en Honda Dominator för att köpa en "billig men vettig hoj" att åka runt på. Den användes sisådär 7km per år. Det är liksom inte en kul med en slö hoj...

Tillbaka
Topp