Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat.
Jag ser att bakre fotpinnarna är uppfällda då inte hastighets stopet går på(på kotten)
lol
Om ni ska öva lite stunt så åk till Lunda industri område
Så var det 2006se video
//Simon
Jag fattar fortfarande inte ett smack. SH kan betyda sporthoj.com men resten känns lite oklart. Utveckla ännu mer?Ja det var ett förekommande påstående på SH på 2005 av en medlem på den sidan på den tiden vilket inte stämde men han var helt 100% säker på detta asg![]()
//Simon
Jag fattar fortfarande inte ett smack. SH kan betyda sporthoj.com men resten känns lite oklart. Utveckla ännu mer?
Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.Nyservad.
Döm till min förvåning när jag märker att jag endast kan starta hojen i neutralt, gick att starta med växel i innan servicen.. Ska ta och ringa imorgon men vad kan detta bero på?
![]()
Har både växel och koppling i men startar endast i neutral, behöver dock inte ha koppling i vid start i neutralt. Mycket märkligt, de hävdar att det inte gjort något med mjukvaran.Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.
Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.
Har både växel och koppling i men startar endast i neutral, behöver dock inte ha koppling i vid start i neutralt. Mycket märkligt, de hävdar att det inte gjort något med mjukvaran.
Fast är det brytaren vid stödet så skulle hojen slockna direkt han lägger i växeln.
Förstår inte riktigt vad du vill säga. Vad jag menar är att jag måste ha kopplingshantaget intryckt oavsett växel eller friläge. Tidigare krävdes inte detta vid friläge. Brytarn för sidostödet har jag koll på och den funkar som den ska.Nu så för står jag inte ditt inlägg i detta men.
På KTM så sitter det en switch i kopplings anslutningen håll in kopplingen med växel i så kan du starta. (ex om man får stopp vid ett rödljus)
Samt att det sitter en switch vid för stödet (så man inte åker i väg med stödet nere) Ja denna ska hoppa upp då denna är fjäder belastad.
Denna gör nästan samma sak som killswitchen på höger sida på gas sidan vid handtaget (RÖD switch)
Testa när du kör och peta ner stödet med foten så kommer du att märka detta
OBS min KTM var inte samma årsmodell som den du nu har då det var ett tag sedan
Tror min var typ 2008
//Simon
Förstår inte riktigt vad du vill säga. Vad jag menar är att jag måste ha kopplingshantaget intryckt oavsett växel eller friläge. Tidigare krävdes inte detta vid friläge. Brytarn för sidostödet har jag koll på och den funkar som den ska.
Är det någon här som kört cross eller har barn som kör? Har nyligen köpt en Kawasaki kx60 (modellversionen innan kx65 kom) till grabben. Han fyller snart 6år och är därmed i minsta laget så än så länge har jag möjlighet att leka lite
Nästan varje gång vi startar den efter att den stått ca 1vecka krävs det att man vänder den fram o tillbaka på sidan för att kopplingen ska ta. När det är gjort funkar den kanon och det är inga problem att få i växlarna. Har även problem att få i friläge när motorn är igång (aldrig några problem när den är avstängd) och har läst att det är relativt vanligt, eller? Har bytt olja (rätt typ) men inte märkt någon skillnad. Den har ju många år på nacken och inget har bytts ut under senaste åren förutom olja men frågan är om man ska ge sig på att byta något och i sådant fall vad? Brukar det vara lamellerna som är bekymret?
1) du citerade migNu vet jag inte om du nu har 2 konton här på KS då du citerar en annan medlem här eller om det är ditt det med samt att ni/du har lite olika problem/symtom, Om man läser inläggen ?
Om det är samma mc (modell) den nyare KTM som nu diskuterar årsmodell 2018 typ.
Eller vad det är ni har då detta framgår inte i tråden.
Jag vet inte vart samt vem är som har servat era hojar ?
Om nu verkstaden inte kan svara på era frågor, Så rec jag att ni kontaktar generalagenten för KTM I Sverige för klarhet.
Om dom nu tar i mot samtal från slutkunden i dagens läge. ?
//Simon
1) du citerade mig
2) jag har ingen KTM
Förmodligen liknande problem men olika hojar mtp att han citerade mig. Jag äger en 690 SMC R, årsmodelll 2013.Nu vet jag inte om du nu har 2 konton här på KS då du citerar en annan medlem här eller om det är ditt det med samt att ni/du har lite olika problem/symtom, Om man läser inläggen ?
Om det är samma mc (modell) den nyare KTM som nu diskuterar årsmodell 2018 typ.
Eller vad det är ni har då detta framgår inte i tråden.
Jag vet inte vart samt vem är som har servat era hojar ?
Om nu verkstaden inte kan svara på era frågor, Så rec jag att ni kontaktar generalagenten för KTM I Sverige för klarhet.
Om dom nu tar i mot samtal från slutkunden i dagens läge. ?
//Simon
Jag svarade snoozarn för att berätta att jag upplevt ett liknande fenomen. Han svarade mig och sen citerade du mig...Men är du helt snurrig eller se inlägget du citerade ----> #4176 Alberget4a, idag kl 11:45 <----SER DU DETTA ???
1.Läs först.
2. tänk.
3. svara.
//Simon
När jag tänker efter var det nog så på min polares KTM 690 SMC 2010'a.. Inte på min 09'a dock..Har både växel och koppling i men startar endast i neutral, behöver dock inte ha koppling i vid start i neutralt. Mycket märkligt, de hävdar att det inte gjort något med mjukvaran.
Grattis. Bara öva på så sitter detBlev en hoj! Blir perfekt att puttra omkring på. Nu måste jag bara skaffa kortet...
![]()
Blev en hoj! Blir perfekt att puttra omkring på. Nu måste jag bara skaffa kortet...
![]()
Ser ju fabriksny ut! Kör hårt!Blev en hoj! Blir perfekt att puttra omkring på. Nu måste jag bara skaffa kortet...
![]()
Tack! Den är riktigt fin. Några småmärken som inte riktigt framgår av bilderna - men annat hade varit konstigt för en 35 år gammal hoj!Ser ju fabriksny ut! Kör hårt!
Han har skrivit tidigare i tråden att det är A2 som är aktuellt.Snygg!
Du vet säkert redan om det, men du får inget A-kort om du kör upp med den där.