• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_20180608_131048.jpg
lite från Italien...
 
Ja det var ett förekommande påstående på SH på 2005 av en medlem på den sidan på den tiden vilket inte stämde men han var helt 100% säker på detta asg :hilarious:

//Simon
Jag fattar fortfarande inte ett smack. SH kan betyda sporthoj.com men resten känns lite oklart. Utveckla ännu mer?
 
Jag fattar fortfarande inte ett smack. SH kan betyda sporthoj.com men resten känns lite oklart. Utveckla ännu mer?

NU vet jag inte vad du tycker är oklart men på den tiden så var det en av flera platser man träffades på och struntade och grilla mm
Ja detta var via sporthoj.com Se tråden nedan :)

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?124608-Stunt-och-lekträff-i-Västerort&highlight=

Om det som är oklart var om bakre fotpinnarna så var det en medlem som uttalade sid att när dessa är ner fällda då går inte hojen i mer en typ 140 (att den blev strypt då) :hilarious: :hilarious: :facepalm:

Vilket inte var korrekt men denna var 100 % säker på detta samt att detta var så på hans hoj :D :D


//Simon
 
Nyservad. :)
Döm till min förvåning när jag märker att jag endast kan starta hojen i neutralt, gick att starta med växel i innan servicen.. Ska ta och ringa imorgon men vad kan detta bero på?

IMG_20180607_190900.jpg
Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.
 
Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.
Har både växel och koppling i men startar endast i neutral, behöver dock inte ha koppling i vid start i neutralt. Mycket märkligt, de hävdar att det inte gjort något med mjukvaran.
 
Jag kunde tidigare starta hojen i neutral utan koppling men efter service och, antar jag, mjukvaruuppdatering, måste jag använda koppling.

Nu så för står jag inte ditt inlägg i detta men. :rolleyes:

På KTM så sitter det en switch i kopplings anslutningen håll in kopplingen med växel i så kan du starta. (ex om man får stopp vid ett rödljus)
Samt att det sitter en switch vid för stödet (så man inte åker i väg med stödet nere) Ja denna ska hoppa upp då denna är fjäder belastad.
Denna gör nästan samma sak som killswitchen på höger sida på gas sidan vid handtaget (RÖD switch)
Testa när du kör och peta ner stödet med foten så kommer du att märka detta ;)

OBS min KTM var inte samma årsmodell som den du nu har då det var ett tag sedan :D
Tror min var typ 2008


//Simon
 
Senast ändrad:
Fast är det brytaren vid stödet så skulle hojen slockna direkt han lägger i växeln.

Jo det vet jag men det var bara lite info att det sitter en där som med åren kan strula då man poppar upp framhjulet ;)
Där av så najar/byglar vissa denna. :)
Där av så skrev jag att han kan testa då kan kör med växel i samt petar ner stödet så kommer den att stanna. ;)

//Simon
 
Senast ändrad:
Hitta en gammal bild men denna är nog en tidigare modell, Minns inte vilken årsmodell detta är ;)
Just på denna så vibbrade blinkers lamporna loss i sina hållare men dom fungerade :D

Kopia av mc 009.jpg


//Simon
 
Senast ändrad:
Nu så för står jag inte ditt inlägg i detta men. :rolleyes:

På KTM så sitter det en switch i kopplings anslutningen håll in kopplingen med växel i så kan du starta. (ex om man får stopp vid ett rödljus)
Samt att det sitter en switch vid för stödet (så man inte åker i väg med stödet nere) Ja denna ska hoppa upp då denna är fjäder belastad.
Denna gör nästan samma sak som killswitchen på höger sida på gas sidan vid handtaget (RÖD switch)
Testa när du kör och peta ner stödet med foten så kommer du att märka detta ;)

OBS min KTM var inte samma årsmodell som den du nu har då det var ett tag sedan :D
Tror min var typ 2008


//Simon
Förstår inte riktigt vad du vill säga. Vad jag menar är att jag måste ha kopplingshantaget intryckt oavsett växel eller friläge. Tidigare krävdes inte detta vid friläge. Brytarn för sidostödet har jag koll på och den funkar som den ska.
 
Förstår inte riktigt vad du vill säga. Vad jag menar är att jag måste ha kopplingshantaget intryckt oavsett växel eller friläge. Tidigare krävdes inte detta vid friläge. Brytarn för sidostödet har jag koll på och den funkar som den ska.

Nu vet jag inte om du nu har 2 konton här på KS då du citerar en annan medlem här eller om det är ditt det med samt att ni/du har lite olika problem/symtom, Om man läser inläggen ?
Om det är samma mc (modell) den nyare KTM som nu diskuterar årsmodell 2018 typ.
Eller vad det är ni har då detta framgår inte i tråden.

Jag vet inte vart samt vem är som har servat era hojar ?
Om nu verkstaden inte kan svara på era frågor, Så rec jag att ni kontaktar generalagenten för KTM I Sverige för klarhet.
Om dom nu tar i mot samtal från slutkunden i dagens läge. ?

//Simon
 
Är det någon här som kört cross eller har barn som kör? Har nyligen köpt en Kawasaki kx60 (modellversionen innan kx65 kom) till grabben. Han fyller snart 6år och är därmed i minsta laget så än så länge har jag möjlighet att leka lite :)
Nästan varje gång vi startar den efter att den stått ca 1vecka krävs det att man vänder den fram o tillbaka på sidan för att kopplingen ska ta. När det är gjort funkar den kanon och det är inga problem att få i växlarna. Har även problem att få i friläge när motorn är igång (aldrig några problem när den är avstängd) och har läst att det är relativt vanligt, eller? Har bytt olja (rätt typ) men inte märkt någon skillnad. Den har ju många år på nacken och inget har bytts ut under senaste åren förutom olja men frågan är om man ska ge sig på att byta något och i sådant fall vad? Brukar det vara lamellerna som är bekymret?
 
Är det någon här som kört cross eller har barn som kör? Har nyligen köpt en Kawasaki kx60 (modellversionen innan kx65 kom) till grabben. Han fyller snart 6år och är därmed i minsta laget så än så länge har jag möjlighet att leka lite :)
Nästan varje gång vi startar den efter att den stått ca 1vecka krävs det att man vänder den fram o tillbaka på sidan för att kopplingen ska ta. När det är gjort funkar den kanon och det är inga problem att få i växlarna. Har även problem att få i friläge när motorn är igång (aldrig några problem när den är avstängd) och har läst att det är relativt vanligt, eller? Har bytt olja (rätt typ) men inte märkt någon skillnad. Den har ju många år på nacken och inget har bytts ut under senaste åren förutom olja men frågan är om man ska ge sig på att byta något och i sådant fall vad? Brukar det vara lamellerna som är bekymret?

japp har kört Cross men inte längre.
Ungen kör Cross
Se över koplingskorgen garanterat fått grader (har du tur så kan du fila till dessa allt beror på hur det ut) i samma veva titta till lamellerna och skivorna mm då du river ner den.

//Simon
 
Nu vet jag inte om du nu har 2 konton här på KS då du citerar en annan medlem här eller om det är ditt det med samt att ni/du har lite olika problem/symtom, Om man läser inläggen ?
Om det är samma mc (modell) den nyare KTM som nu diskuterar årsmodell 2018 typ.
Eller vad det är ni har då detta framgår inte i tråden.

Jag vet inte vart samt vem är som har servat era hojar ?
Om nu verkstaden inte kan svara på era frågor, Så rec jag att ni kontaktar generalagenten för KTM I Sverige för klarhet.
Om dom nu tar i mot samtal från slutkunden i dagens läge. ?

//Simon
1) du citerade mig
2) jag har ingen KTM
 
Nu vet jag inte om du nu har 2 konton här på KS då du citerar en annan medlem här eller om det är ditt det med samt att ni/du har lite olika problem/symtom, Om man läser inläggen ?
Om det är samma mc (modell) den nyare KTM som nu diskuterar årsmodell 2018 typ.
Eller vad det är ni har då detta framgår inte i tråden.

Jag vet inte vart samt vem är som har servat era hojar ?
Om nu verkstaden inte kan svara på era frågor, Så rec jag att ni kontaktar generalagenten för KTM I Sverige för klarhet.
Om dom nu tar i mot samtal från slutkunden i dagens läge. ?

//Simon
Förmodligen liknande problem men olika hojar mtp att han citerade mig. Jag äger en 690 SMC R, årsmodelll 2013.
Jag har kontaktat verkstaden och ska förbi för att se vad det kan vara, återkommer i ärendet. :)
 
Har både växel och koppling i men startar endast i neutral, behöver dock inte ha koppling i vid start i neutralt. Mycket märkligt, de hävdar att det inte gjort något med mjukvaran.
När jag tänker efter var det nog så på min polares KTM 690 SMC 2010'a.. Inte på min 09'a dock..
Mycket märkligt!
Däremot dog min hoj lite då och då på tomgången (acra-rör och mappad från fabrik) vilket är rätt vanligt på 690's tyvärr
 
Tjena bullen
Nu då är det ingen nyhet att samtliga ensånkor Mc med 1 cylinder i dessa cc har lite misständningar/mm even i original (utan mod)
på dom som har insprut så klarar inte mc box att leverera där av sätter man in en PC3/PC5 om man moddar avgas/luftbox/TPS mm samt mappar den i en Dynojet. :)

Men kommer endå att visa dessa tendenser ev inte lika ofta :angel: om man har tur :D
Visst man kan ta en STD mapp för just det rör man har monterat från leverantörens sida och testa ;)

Här är en gammal mappning på 2 XT 660 2005/2006 Yamaha en med GPR samt en i STD innan mappning om jag nu minns detta helt rätt?.
För ca 11 år sedan är bilden tagen av mej. (dessa har insprut)
Samt är mycket tunga om ser på HP/Vikt på fordonet :rolleyes:
Utan Pc3 monterat.
Se bild :snaphappy:

XT 660 X.jpg


//Simon
 
Tillbaka
Topp