• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag klotade i jeans och lågskor i somras, kände mig inte så värst fresh efteråt.. då trots relativt låg hastighet (70-80).
Försöker dra på mig ordentliga stövlar och handskar när jag smygåker, skall det eldas lite mer är det fullset som gäller.

I min ungdom var det inte ovanligt att det blev 230-240km/h på bakhjulet i flipp-flopp och t-shirt... smart.. nej.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Med senaste hojen var det air force one och jeans som gällde. Överkroppen klädde jag efter väder. Blir det HD igen investerar jag nog i ett par vassa kevlarjeans och sneakersliknande mc-dojor, man måste ju ha rätt stuk.

Mekar gärna själv men är hojen under garanti/för struliga grejer får verkstan göra det åt mig.
 

Breitling1

Cartier
Min gulla (Yamaha MT-07)som slumrar i väntan på våren....

image.jpg

Är du nöjd med mt 07 ?
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Är du nöjd med mt 07 ?

Har inte en uppsjö av hojar att jämföra med men den är otroligt lekfull och lättkörd. Ger verkligen känslan av att jag har kontroll på hojen och inte tvärtom. Lätt smidig och pigg. En prisvärd och rolig MC helt enkelt. Tamt ljud i originaldämparen men det avhjälps ju lätt. Jag har hängt på ett Arrow helsystem, rensat häcken på den och satt dit en ruta för att styra undan vind bättre.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tog kortet i somras och börja med en ER6n.
AlVeXVk.jpg


Inom en månad hade jag blivit påkörd av en bil. Får se hur det känns att hoppa upp på den i vår.

Har för avsikt att köpa nytt. Sugen på en MT-09. Kan även bli en SMC 690 eller liknande.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Trist med olyckan. ER-6n är nog den perfekta förstahojen annars.

Saknar min gamla. Oerhört lättkörd hoj som var skitkul upp till cirka 140 km/h (efter det not so much).
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Är sugen samtidigt som det känns lite Ducati ER-6... Närå den är betydligt coolare än så men kan tänka mig att det blir en vanlig syn på vägarna i sommar.
 
Topp