Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har haft en k2. Det är en aning längre reach än dagens japanska literhojar. Tycker jag satt helt ok på den, en dagstur på 30-50 mil småvägar var inga problem. Sporthojarna från den tiden var egentligen mer gatanpassade än dagens sporthojar. Fast sweetspot är nog några år nyare, från runt 2005. Dom har mycket bättre bromsar, sexkolvsoken på k1-k2 är inte jämförbara med dagens prylar.Någon som kan ge lite input på dom tidiga gsxr 1000 (2001-2004). Tänker framförallt på hur man sitter på dessa maskiner. Är 180cm lång för referens. Har tänkt använda den till allt möjligt, både trackdays och möjligtvis kortare touring sträckor.
Har tidigare haft en 2008 gsxr 1000, av alla hojar jag haft är den nog nummer 1. Förvånsvärt komfortabel, tourade med den till norge lite över 300 mil t/r utan större bekymmer![]()
Egentligen är det väl bara en vanesak, man får nypa lite hårdare med högerhanden.Aah jag tyckte jag satt riktigt bekvämt på k8an, 40 mil utan paus var då inga problem. Antar att k1-k2 är rätt lik k3-k4 då?. Verkar vara mycket hoj för pengen
Bromsarna kanske går att lösa med bremboskivor/pads? Eller är det bara själva känslan i oken som är kass?
Du får lägga upp före/efter-video på original mot Yoshi sen.Betat av 25 mil än så länge. Preliminärt 100 milarn inom två veckor och då även ett Yoshimura 3/4 system i samband med servicen
![]()
![]()
Jorå det kommerDu får lägga upp före/efter-video på original mot Yoshi sen.
Är det inte halt att köra utan tankgrepp? Rekommenderas verkligen annars.
Dom har garanterat något i det finstilta som dom skulle kunna åberopa för att slippa betala ut något.En tanke som slog mig, kan det bli problem med försäkringen vid eventuell olycka om man monterat ett avgassystem som inte är godkänt för gata (ingen katalysator och för högljutt)?
Kan bolaget neka all form av ersättning pga. fordon som då egentligen inte får köras på allmän väg?
Vi bytte rätt mycket bromspumpar på de där tidiga. ISR var ju ovanligast men bäst. Även byte mot nyare Brembo var rätt vanligt.Aah jag tyckte jag satt riktigt bekvämt på k8an, 40 mil utan paus var då inga problem. Antar att k1-k2 är rätt lik k3-k4 då?. Verkar vara mycket hoj för pengen
Bromsarna kanske går att lösa med bremboskivor/pads? Eller är det bara själva känslan i oken som är kass?
Ballt ändå med en 600 sporthoj, tycker inte man ser så många nya såna på gatan längre. Blir sugen på att skaffa nyare hoj nu när man ser vad alla köper. Själv är det bara gamla häckar jag åker omkring på...Betat av 25 mil än så länge. Preliminärt 100 milarn inom två veckor och då även ett Yoshimura 3/4 system i samband med servicen
![]()
![]()
De kan vägra delar av ersättning, exempelvis maskinskadan. Men att försäkringen inte skulle gälla vid olycka för att man har ett avgassystem på hojen är osannolikt. Har rätt många bekanta som vurpat eller fått hojar stulna och inte en enda av dem har haft originalpipor på. Inga problem eller ens diskussion med försäkringsbolag om det.En tanke som slog mig, kan det bli problem med försäkringen vid eventuell olycka om man monterat ett avgassystem som inte är godkänt för gata (ingen katalysator och för högljutt)?
Kan bolaget neka all form av ersättning pga. fordon som då egentligen inte får köras på allmän väg?
Alltid föredragit 600 klassen. Har haft två literklubbor men det är inte samma känsla som med 600. Med dem kan man verkligen pressa motorn och jobba aktivt i kurvor på ett helt annat sätt än med 1000.Ballt ändå med en 600 sporthoj, tycker inte man ser så många nya såna på gatan längre. Blir sugen på att skaffa nyare hoj nu när man ser vad alla köper. Själv är det bara gamla häckar jag åker omkring på...
En tanke som slog mig, kan det bli problem med försäkringen vid eventuell olycka om man monterat ett avgassystem som inte är godkänt för gata (ingen katalysator och för högljutt)?
Ja det låter som the way to go, nu är det ju en gammal gixxer men kan man uppgradera den till oem + utan att helt gå bananas på delar är det ju braVi bytte rätt mycket bromspumpar på de där tidiga. ISR var ju ovanligast men bäst. Även byte mot nyare Brembo var rätt vanligt.
Nya stålomspunna slangar, nya belägg (även om de gamla är av bra märke så är min erfarenhet att de kan bli hårdare) och ny bromsvätska så tror jag du kommer att då bromsar du är nöjd med, även med dagens mått mätt.