Vad menar du med ”lutar av vridet”?Körde den när Johans hade öppet hus. Hela hojen lutar av vridet när man gasar....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du med ”lutar av vridet”?Körde den när Johans hade öppet hus. Hela hojen lutar av vridet när man gasar....
När vevaxeln ökar sin hastighet åt ena hållet vill hojen vridas åt det motsatta.Vad menar du med ”lutar av vridet”?
Aha, tack! Då antar jag att det märks extra mycket på den här modellen med all den kraft den har.När vevaxeln ökar sin hastighet åt ena hållet vill hojen vridas åt det motsatta.
Detta gäller naturligtvis alla hojar med längsmonterad motor, men en tvåcylindrig har ju betydligt kortare vev med mindre massa än en sexcylindrig, men det känns tydligt även på BMWs boxrar.
Var på Johans MC och letade efter en första hoj. Ögonen fastnade på en Triumph Rocket. Inget jag överväger i dagsläget eller i närmsta framtidmen jäklar vilken skönhet.
![]()
Dom har nämnts flertalet gånger i en FB-grupp för Monster 937. Har inte sett något negativt skrivet om dom(sökte i gruppen nyss). Monster 937 har dock den gamla v2an, testrastretta-motorn, antar att det där gäller nya V2an?Någon här som har erfarenhet utav T800+ Upmap? Något att ha?
Såg att de nu erbjuder en mapp om man kör Arrow (som jag eventuellt tänkt skaffa)
![]()
Vem/vilka är det som gör mappen för systemet som kommer med?Någon här som har erfarenhet utav T800+ Upmap? Något att ha?
Såg att de nu erbjuder en mapp om man kör Arrow (som jag eventuellt tänkt skaffa)
![]()
Jäklar va kaxig !! Habegär. har de öppet imorgon?Var på Johans MC och letade efter en första hoj. Ögonen fastnade på en Triumph Rocket. Inget jag överväger i dagsläget eller i närmsta framtidmen jäklar vilken skönhet.
![]()
Herregud, Den skulle man ha...medNågon som har lite pengar att låna mig?
Hade en Bimmee boxer några år. Järnet på 1'an följt av motorbroms...det var spännande! Testa men var beredd på rotationskrafterna.När vevaxeln ökar sin hastighet åt ena hållet vill hojen vridas åt det motsatta.
Detta gäller naturligtvis alla hojar med längsmonterad motor, men en tvåcylindrig har ju betydligt kortare vev med mindre massa än en sexcylindrig, men det känns tydligt även på BMWs boxrar.