• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

När vevaxeln ökar sin hastighet åt ena hållet vill hojen vridas åt det motsatta.
Detta gäller naturligtvis alla hojar med längsmonterad motor, men en tvåcylindrig har ju betydligt kortare vev med mindre massa än en sexcylindrig, men det känns tydligt även på BMWs boxrar.
Aha, tack! Då antar jag att det märks extra mycket på den här modellen med all den kraft den har.

Jag har kört en och tänkte inte på någon lutning när den var på rull i alla fall. Cool hoj med en märklig blandning av rapp motor och bakåtlutad körställning. En kul upplevelse.

Var på Johans MC och letade efter en första hoj. Ögonen fastnade på en Triumph Rocket. Inget jag överväger i dagsläget eller i närmsta framtid😅 men jäklar vilken skönhet.
1000017717.jpg
IMG_3306.jpeg

Just do it…

Någon här som har erfarenhet utav T800+ Upmap? Något att ha?
Såg att de nu erbjuder en mapp om man kör Arrow (som jag eventuellt tänkt skaffa)
IMG_7166.png

Såg att de nu erbjuder en mapp om man kör Arrow (som jag eventuellt tänkt skaffa)
IMG_7166.png
Dom har nämnts flertalet gånger i en FB-grupp för Monster 937. Har inte sett något negativt skrivet om dom(sökte i gruppen nyss). Monster 937 har dock den gamla v2an, testrastretta-motorn, antar att det där gäller nya V2an?

IMG_7166.png
Vem/vilka är det som gör mappen för systemet som kommer med?

Upmap för Aprilia funkar klockrent, men det beror på att det är en italienare (Gabro) som gör mappar sedan +10 år tillbaka till de flesta team mfl inom racing.
Däremot så har jag nästan bara hört negativt om mappar via Upmap till Ducati V4.
Jag kör på OFT till min Streetfighter V4. Mapparna som finns är utvecklade specifikt för min modell, och Shiv som gör mapparna är samma som Gabro är för Aprilia och Upmap.
Det viktigaste är att du får en mapp som är optimal för din hoj och ditt system. Inte en "one size fits all".
Kolla om du har någon i närheten som kan mappa och fixa hojen åt dig med nya systemet.
Garantin försvinner ju också när man inte använder Ducatis mapp via handlare.

När vevaxeln ökar sin hastighet åt ena hållet vill hojen vridas åt det motsatta.
Detta gäller naturligtvis alla hojar med längsmonterad motor, men en tvåcylindrig har ju betydligt kortare vev med mindre massa än en sexcylindrig, men det känns tydligt även på BMWs boxrar.
Hade en Bimmee boxer några år. Järnet på 1'an följt av motorbroms...det var spännande! Testa men var beredd på rotationskrafterna. ;)

Tillbaka
Topp