• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag pendlade Stockholm / Ystad två somrar på en Kawasaki Zr7. Drygt 120mil per helg. Det var sådär... köpte en liten flugsmälla över framlyset, då kunde man snitta 160-170 istället för som tidigare 140. Men på den satt man ganska upprätt. 30 mil på R1 funkar, men är inte bekvämt. Någonstans får man fundera på vad man tänkt använda hojen... Lycka till :)
R1:an är ju en utmärkt touring hoj att köra jorden runt på. :D
80A95D8F-18AF-4815-820B-9596A6E05A80.jpeg

http://www.sjaaklucassen.nl/en/category/r1-world-tour-clippings/

Tror att man förr kunde lasta mc:n på tåg i Danmark och sova sig igenom hela Tyskland, men ingen aning om hur det är idag.
Autozug är nedlagt sedan några år men jag vill minnas att någon ny aktör erbjuder en liknande tjänst. Borde vara googlebart.

Fast vad är det för fel på att köra autobahn? Kul att kunna vrida på lite utan att riskera körkortet.

Man borde väl kunna ta en båt till Polen/Tyskland och sedan någon

En halvlösning som en vän gjorde var att åka Polenfärjan över. Sparar några mil.
Tror att man förr kunde lasta mc:n på tåg i Danmark och sova sig igenom hela Tyskland, men ingen aning om hur det är idag.

Har tagit båten till tyskland och polen.
Fortfarande jälkigt långt dit ner.

Förra året gick det nattåg från Hamburg till Insbruck, men det har dem slutat med i år.

Haloi.
Vill ner till Alperna i augusti för en tripp.
Vill inte köra hela vägen dit.
Vet någon några bra sätt att få ner hojarna, skeppade eller typ nattåg där man åken med själv.
Ja, ni som gjort liknande, hur löste ni det?
Ta båten till Polen, på kvällen är du nere i sudeterna. Samma körning som alperna fast utan köerna, kryssa in/ut i Polen, Tjeckien och Slovakien.

Är Probike så kassa? Varför? Var på väg att byta in min Bobber från Hojcenter mot en street scrambler och blev ombedd att kontakta Probike istället.
Oduglig och otrevlig verkstad i alla fall. Avråder från allt som har med dem att göra därmed.
+1. Probike Syd suger hästpurjo, samtliga kategorier!
Täby är trevliga och behjälpliga (verkstaden kan jag inte uttala mig om).
Sollentuna har jag ej besökt.

+1. Probike Syd suger hästpurjo, samtliga kategorier!
Täby är trevliga och behjälpliga (verkstaden kan jag inte uttala mig om).
Sollentuna har jag ej besökt.
Mitt omdöme gäller Syd. Sålde hojen istället för att försöka bråka med en så jävla oduglig verkstad. Det gällde ett garantiärende och det enda de kunde förmå som problemlösning
- Det ska vara så
- Du kör fel
- Det finns inget fel

om och om och om igen för samma fel. (Gnisslande transmission på ny BMW)

Mitt omdöme gäller Syd. Sålde hojen istället för att försöka bråka med en så jävla oduglig verkstad. Det gällde ett garantiärende och det enda de kunde förmå som problemlösning
- Det ska vara så
- Du kör fel
- Det finns inget fel

om och om och om igen för samma fel. (Gnisslande transmission på ny BMW)
De lyckas inte ens ordna fram kopplingsstag å pedal i korrekt färg...

Oduglig och otrevlig verkstad i alla fall. Avråder från allt som har med dem att göra därmed.
Precis, jävla sopor. Kanske kan en del om HD på nån av verkstäderna, men resten ska de ge fan i. Har en polare som kör aprilia och varenda gång den varit där för nåt garantiärende har de tabbat sig. Glömt skruva fast hjul, feljusterad bromspedal så hjulet låser sig efter några hundra meter, repade fälgar - sen har de NOLL KOLL på vilka grejer som passar vilken hoj. Skulle hellre käka en burk mask än att ha med dem att göra tyvärr.

Precis, jävla sopor. Kanske kan en del om HD på nån av verkstäderna, men resten ska de ge fan i. Har en polare som kör aprilia och varenda gång den varit där för nåt garantiärende har de tabbat sig. Glömt skruva fast hjul, feljusterad bromspedal så hjulet låser sig efter några hundra meter, repade fälgar - sen har de NOLL KOLL på vilka grejer som passar vilken hoj. Skulle hellre käka en burk mask än att ha med dem att göra tyvärr.
Kan knappt HD heller...

Passade på att ta lite bilder när jag hämtade hojen hos bmw Stockholm i Upplands Väsby.
Probike tappade väl agenturen?
Nu delar dom iaf verkstad och har lokal vägg i vägg med Ducati.
Hoppas Ducati smittar av sig av professionalismen, var inne hoshdom lili då och då när dom höll till i Haninge, 100% Good guys.

Hur gör ni för att bota MC-abstinensen?
Jag har tröttat ut tjejen fullständigt med mitt Blocketknarkande och allt tjat om våren och MC-åka :rolleyes::D
Vet fortfarande inte om jag ska ha en CB1000R (gamla modellen), MT-09, Street Triple, Z900, R9T eller någon helt annan. Sjuka i-landsproblem just nu!

Probike är spännande.. Har hört att de servar med Eni-olja istället för BMW's egna olja som BMW rekommenderar. Säljer hojar med 7 år gamla däck osv :)

Haloi.
Vill ner till Alperna i augusti för en tripp.
Vill inte köra hela vägen dit.
Vet någon några bra sätt att få ner hojarna, skeppade eller typ nattåg där man åken med själv.
Ja, ni som gjort liknande, hur löste ni det?
När jag körde ner till Spanien för 2 somrar sen så tittade jag på tåg för hemresan genom Tyskland. Då fanns det tåg Frankfurt - Hamburg som man kunde köra upp hojen på. Jag sket i det tillslut och körde upp istället. Tog mindre än en dag upp genom Tyskland och var inte speciellt jobbigt.

Tillbaka
Topp