Utrikes också, då blir det extra smutt!DT250 1979 i utmärkt skick 2-takt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utrikes också, då blir det extra smutt!DT250 1979 i utmärkt skick 2-takt![]()
En såndär ballongtuta hade jag på min första hoj, en CB125K3, åtminstone när jag besiktigade den.DT250 1979 i utmärkt skick 2-takt![]()
Det är min tagit ner den till kroatienUtrikes också, då blir det extra smutt!
Det är min tagit ner den till kroatien
Nice! Har teorin om en vecka. Återkom gärna här i tråden hur fort du kan få tid - är rätt nyfikenTeorin avklarad, bara hitta en tid för uppkörning nu!
I sthlm var nästa uppkörning 12 sep när jag var inne och kikade. Men går förmodligen att få tidigare om man är inne dagligen och kikar, avbokningar sker ju.Nice! Har teorin om en vecka. Återkom gärna här i tråden hur fort du kan få tid - är rätt nyfiken![]()
Åh nej, fyfan. Tittar du via nån körskola då eller på Trafikverket? Kan göra uppkörningen hos min körskola (det kanske man kan på alla?) som ligger i Lund så jag får kolla med dom. Hade hoppats på början av augusti..I sthlm var nästa uppkörning 12 sep när jag var inne och kikade. Men går förmodligen att få tidigare om man är inne dagligen och kikar, avbokningar sker ju.
Trafikverket. När man klarar teorin så kan man se tillgängliga tider.Åh nej, fyfan. Tittar du via nån körskola då eller på Trafikverket? Kan göra uppkörningen hos min körskola (det kanske man kan på alla?) som ligger i Lund så jag får kolla med dom. Hade hoppats på början av augusti..![]()
Kan du köra upp genom körskolan? Alltså ingen "Trafikverketinspektör" som du kör upp med? Det låter lattjo, kanske något nytt?Åh nej, fyfan. Tittar du via nån körskola då eller på Trafikverket? Kan göra uppkörningen hos min körskola (det kanske man kan på alla?) som ligger i Lund så jag får kolla med dom. Hade hoppats på början av augusti..![]()
Körskolor har väl ofta "bokade" platser hos Trafikverket. Det är väl på så vis som man kan få förtur.Kan du köra upp genom körskolan? Alltså ingen "Trafikverketinspektör" som du kör upp med? Det låter lattjo, kanske något nytt?
Nej, det händer givetvis inte.Snarare som Forsberg säger, genom skolan men fortf en inspektör fr Trafikverket, allt annat hade ju bara varit sjukt oseriöst
Tror det var likadant för mig fast tom i septemberNej, det händer givetvis inte.
Inte alls otänkbart att @Bjoerlin76 kör på samma skola som jag gjorde (även om jag gjorde det i Malmö) och i sånt fall har de som sagt bokade platser. Sen kan det säkert vara ganska fullt bland dessa också, så här års.
Jag var lite senare ute (körde upp slutet augusti, tror jag) och behövde inte vända mer än en dryg vecka mellan teori och uppkörning.
Körskolor har väl ofta "bokade" platser hos Trafikverket. Det är väl på så vis som man kan få förtur.
Ah på så vis. Ja den möjligheten finns ju. Fattade lite fel.Snarare som Forsberg säger, genom skolan men fortf en inspektör fr Trafikverket, allt annat hade ju bara varit sjukt oseriöst
Snarare som Forsberg säger, genom skolan men fortf en inspektör fr Trafikverket, allt annat hade ju bara varit sjukt oseriöst
Kan du köra upp genom körskolan? Alltså ingen "Trafikverketinspektör" som du kör upp med? Det låter lattjo, kanske något nytt?
Ni har bättre koll än vad jag har. Låter fullt rimligt att man kör upp med en TV-inspektör. Körskolan har uppkörning inkl. lektion innan uppkörningen för 1400kr, jämfört med TVs pris på 1600kr, bara för uppkörningen om jag förstått det rätt. Låter ju rätt bra...Körskolor har väl ofta "bokade" platser hos Trafikverket. Det är väl på så vis som man kan få förtur.
Du betalar nog 1400 för biträde vid uppkörning, alltså lån av hoj, körning innan uppkörning och körläraren är med hela dan. Å sen 1650:- till trafikverket. Så hade jag det iallafall när jag körde i majNi har bättre koll än vad jag har. Låter fullt rimligt att man kör upp med en TV-inspektör. Körskolan har uppkörning inkl. lektion innan uppkörningen för 1400kr, jämfört med TVs pris på 1600kr, bara för uppkörningen om jag förstått det rätt. Låter ju rätt bra...![]()
Ja så måste det ju vara..låter det för bra för att vara sant är det nog det också. Det var ju lite B, men då får farsan hänga med bakpå så övningskör jag till uppkörningen istället.Du betalar nog 1400 för biträde vid uppkörning, alltså lån av hoj, körning innan uppkörning och körläraren är med hela dan. Å sen 1650:- till trafikverket. Så hade jag det iallafall när jag körde i maj
Rätt mycket annan offentlig verksamhet har ju privatiserats så det är nog bara en tidsfråga.Snarare som Forsberg säger, genom skolan men fortf en inspektör fr Trafikverket, allt annat hade ju bara varit sjukt oseriöst
Kollade tiderna direkt efter provet, första i Uppsala då var 2019-05-07... Nu verkar det dock finnas en del tider från slutet på juli och framåt!Nice! Har teorin om en vecka. Återkom gärna här i tråden hur fort du kan få tid - är rätt nyfiken![]()
Haha. Galet! Men då låter det ju som att jag kanske kan hitta någon tid i augusti iallafall. Får hoppasKollade tiderna direkt efter provet, första i Uppsala då var 2019-05-07... Nu verkar det dock finnas en del tider från slutet på juli och framåt!
Det tror jag absolut! Blir uppkörning 21 augusti för min delHaha. Galet! Men då låter det ju som att jag kanske kan hitta någon tid i augusti iallafall. Får hoppas![]()
Är det någon som provkört Vitpilen 401? Undrar lite hur den känns på motorvägar med omkörningar osv!
Är den auktoriserad är det väl inga problem? Överlag är min åsikt att jag MYCKET HELLRE servar på en liten verkstad än en stor anläggning. Jobbet blir bättre men framförallt kontakten. Att prata med den som har gjort jobbet är mycket bättre än att snacka med nån kundmottagare som inte vet någonting.En lite hemlig, anonym fråga till er hojisar här.
Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.
Är den auktoriserad är det väl inga problem? Överlag är min åsikt att jag MYCKET HELLRE servar på en liten verkstad än en stor anläggning. Jobbet blir bättre men framförallt kontakten. Att prata med den som har gjort jobbet är mycket bättre än att snacka med nån kundmottagare som inte vet någonting.
Absolut! Om personen är duktig och trevlig. Om verkstaden dessutom är godkänd så finns det ju inga som helst hinder ens under garantitiden.En lite hemlig, anonym fråga till er hojisar här.
Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.