• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

En lite hemlig, anonym fråga till er hojisar här.
Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.
Självklart!

Skulle ni tänka er att serva "ert" märke på en liten, liten fristående verkstad, förutsatt att den var godkänd av generalagenten för att utföra garantiservice?
I det här scenariot ingår att den som har den fristående verkstaden har dokumenterad mångårig koll på läget.

Hundra gånger ja!
Nu har jag så gammal cykel att auktorisationen spelar noll roll, men mycket hellre en liten verkstad.

Liten ölandstripp
IMG_20180707_102858.jpg

Absolut, med dom förutsättningarna.

Någon som har erfarenhet med Kawasaki Vulcan S? Funderar på om det ska bli första hojen när jag blir gammal nog att ta körkort. Verkar vara en skön blandning mellan cruiser och sport-bike. Den har visst komforten av en cruiser fast med en piffig sportmotor och lite trevlig teknik.

WING3739_VulcanS.jpg

Någon som har erfarenhet med Kawasaki Vulcan S? Funderar på om det ska bli första hojen när jag blir gammal nog att ta körkort. Verkar vara en skön blandning mellan cruiser och sport-bike. Den har visst komforten av en cruiser fast med en piffig sportmotor och lite trevlig teknik.

WING3739_VulcanS.jpg

En av de hojjar jag var sugen på när jag blev återfallsknutte.

De är fina och räcker utmärkt. Gott ljud med andra pipor.

För mig kändes den för klen motormässigt, men gillade den ändå.

Testa! Men kör inte back to back med större MC!

En av de hojjar jag var sugen på när jag blev återfallsknutte.

De är fina och räcker utmärkt. Gott ljud med andra pipor.

För mig kändes den för klen motormässigt, men gillade den ändå.

Testa! Men kör inte back to back med större MC!
Tack för infon :) Tror dock att motorn kommer räcka gott för en som aldrig kört varken moppe eller motorcykel innan. Men jag testar givetvis lite innan jag köper något.

Är den auktoriserad är det väl inga problem? Överlag är min åsikt att jag MYCKET HELLRE servar på en liten verkstad än en stor anläggning. Jobbet blir bättre men framförallt kontakten. Att prata med den som har gjort jobbet är mycket bättre än att snacka med nån kundmottagare som inte vet någonting.
Yes, samma här.

Alla gånger, jag har testat de flesta större verkstäderna i Stockholm men servicen är inge vidare på någon av de tycker jag. :cool:

Den klarar du lätt gör bara som dom säger till dej :D

Om du inte listas in under detta --> Om vi bedömer att dina förkunskaper inte är tillräckligt bra kommer vi att avbryta utbildningen av säkerhetsskäl :eek: :p :D

//Simon
Hehe risk2an kommer med all säkerhet gå bra! Teorin är jag nåååågot mer nojjig över, men det kommer nog också gå vägen. :)

Fick öva på lågfartsbanan idag på körlektionen. Det var faktiskt lite svårare än vad jag trodde så kommer behöva öva lite mer på det

Hehe risk2an kommer med all säkerhet gå bra! Teorin är jag nåååågot mer nojjig över, men det kommer nog också gå vägen. :)

Fick öva på lågfartsbanan idag på körlektionen. Det var faktiskt lite svårare än vad jag trodde så kommer behöva öva lite mer på det
Farsta trafikskola kör/körde 3h’s pass i Håga industriområde. Mycket bra och trevliga instruktörer :)

Ta det lugnt med provet så du inte gör slarvfel :)
Det brukar ju vara så inför alla prov mm i bland har det känts som man inte kan något :oops:
Sedan då man sitter med provet så går det bra :D eller o_O
Men det är bara att öva på med körning mm

Risk 1 och Risk 2 fanns inte då ja tog mitt A***** kort :D

//Simon

Bjuder på lite bilder från förra veckans trip till lofoten :):woot:

IMG_20180710_000333.jpg
IMG_20180705_093057_122.jpg
Vad najs!
Jag och en kompis åkte till Lofoten dagen efter nyår. Vi hyrde en bil och åkte runt. Speciellt ljus då solen aldrig går riktigt upp. Massor av norrsken och knappt en människa. Lofoten är en turistort på sommaren men är väldigt folktom på vintern.

Vad najs!
Jag och en kompis åkte till Lofoten dagen efter nyår. Vi hyrde en bil och åkte runt. Speciellt ljus då solen aldrig går riktigt upp. Massor av norrsken och knappt en människa. Lofoten är en turistort på sommaren men är väldigt folktom på vintern.

Kan tänka mig det, var väldigt mycket turister inne i svolvær och i de större samhällen där ute!

Tillbaka
Topp