Knakar dina också som om du ska på afterski i nysnö?Tänk på att fötter är skitsvåra att läka.
Jag kör i Sidi Adventure stövlar, bra mellanring mellan otroligt bra skydd och komfort. Funkar att gå med om man knäpper upp lite.
Dyra och BRA!!
Prisvärt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Knakar dina också som om du ska på afterski i nysnö?Tänk på att fötter är skitsvåra att läka.
Jag kör i Sidi Adventure stövlar, bra mellanring mellan otroligt bra skydd och komfort. Funkar att gå med om man knäpper upp lite.
Dyra och BRA!!
Prisvärt
Knakar dina också som om du ska på afterski i nysnö?
Har några olika, de bästa är Daytona Security Evo - kostar en del, men de är överlägset säkrast. Inte konstigt att det verkar vara den mest använda stöveln på Isle of Man.Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?
Jag har skaffat ett par enduroboots för körning offroad men de är lite för klumpiga när man bara vill köra till och från jobb.
Tidigare körde jag dumt nog i vanliga sneakers oftast men nu får jag tänka om lite.
Jag har testat allt från sprayer till tejp. Har kommit fram till att det är plast mot plast som gnisslar.Haha, upplever samma med mina. Tänkte prova 5-56 eller silikonspray i år.
Jag har testat allt från sprayer till tejp. Har kommit fram till att det är plast mot plast som gnisslar.
Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?
Jag har skaffat ett par enduroboots för körning offroad men de är lite för klumpiga när man bara vill köra till och från jobb.
Tidigare körde jag dumt nog i vanliga sneakers oftast men nu får jag tänka om lite.
Tänk på att fötter är skitsvåra att läka.
Dyra och BRA!!
Prisvärt
Jag har testat allt från sprayer till tejp. Har kommit fram till att det är plast mot plast som gnisslar.
Jag har försökt, men plast mot plast gnisslar ändå, det är inte gängorna som gnisslar. Har tänkt sandpappra lite, kan nog hjälpa.Kör på med WD40 någon gång i veckan så tystnar dom. Har för mig att vi har pratat om det tidigare...![]()
Då har de nog byggt om rejält.
Det var som fan! Kul! Vi har ju verkligen saknat en Ducce-ÅF nära GBG. Det var enda anledningen att jag helt avfärdade Ducati i valet av denna hojen. De har mycket schysst.
Vaddå ”tydligen”? Jag har ju sagt till dig att boka in det.Jag hämtade sonens 125a efter service på CEC idag och tog en förhandstitt på utbyggnaden som är typ 5ggr så stor som den var förr i tiden. Det finns gott om kläder men inte extremt mycket. Skulle säga att SMX har mer. Dock många roliga cyklar, quads och annat inklusive ett gäng märken som är nya för CEC.
Officiell invigning på torsdag tydligen.
Som parentes så råkade jag handla en BMW G310GS som sonen skall köra upp på igår också. Rätt trevlig cykel, inte lika lekig som min gamala 640 Dakar med LC4-motorn. Men bekvämare...
Jag kör mestadels med Forma Adventure Low.. Riktigt sköna och lite kraftigare än ett par sneakersVad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?
Tveklöst ja!Knakar dina också som om du ska på afterski i nysnö?
.Tveklöst ja!
Uppknäppta mycket mindre.
Knakar en del i helstället med alla plastskydd.
(Spyke Mörk antracit/ljusgrå i skinn, tämligen rejsigt utseende)
www.partzilla.com
Jag hämtade sonens 125a efter service på CEC idag och tog en förhandstitt på utbyggnaden som är typ 5ggr så stor som den var förr i tiden. Det finns gott om kläder men inte extremt mycket. Skulle säga att SMX har mer. Dock många roliga cyklar, quads och annat inklusive ett gäng märken som är nya för CEC.
Officiell invigning på torsdag tydligen.
Som parentes så råkade jag handla en BMW G310GS som sonen skall köra upp på igår också. Rätt trevlig cykel, inte lika lekig som min gamala 640 Dakar med LC4-motorn. Men bekvämare...
Vaddå ”tydligen”? Jag har ju sagt till dig att boka in det.![]()
Jag kör dessa när jag har ställ & kör lite mer inspirerande, dvs helgerna. Bekväma att gå i, inget gnissel för min del.Jag tror jag har landat i att jag ska kika på några vettiga vanliga boots.. Något i stil med dessa SMX-6.
Tippar på att de är rätt bekväma och att man ändå kan gå litegrann i dem och de verkar erbjuda väldigt bra skydd.
Just det!Vaddå ”tydligen”? Jag har ju sagt till dig att boka in det.![]()
Ingen aning tyvärr. Kanske @yonsson vet?Ska se ha nåt jippo där idag som är värt att åka dit för?
Körde med SMX Plus när jag körde bana och sportig gata. Oväntat bekväma och fungerade helt ok att traska på Smögenbryggan iTack för alla tips!
Stora adventureboots är såklart riktigt bra men då jag redan har ett par sådana här Alpinestars så blir det kanske lite kaka på kaka..
![]()
Jag tror jag har landat i att jag ska kika på några vettiga vanliga boots.. Något i stil med dessa SMX-6.
Tippar på att de är rätt bekväma och att man ändå kan gå litegrann i dem och de verkar erbjuda väldigt bra skydd.
![]()
Är det inte nästa torsdag som det skall vara Husqvarna road show?Ingen aning tyvärr. Kanske @yonsson vet?
Som sagt, jag kan inte gå ändå.
Men det ser riktigt bra ut i lokalen och massa roligt att titta på redan nu
Vilka fler? Lider era också av läckande kylvätska från bakom kylaren? Hade glömt hur kul ktm är, lika mycket skruvande som körande..nu när vi har 3 duke 890r på forumet
Ja det verkar inte vara något event där idag i alla fall, polaren svängde förbi där förut.Är det inte nästa torsdag som det skall vara Husqvarna road show?![]()
Jag köpte de här från BMW. Riktigt sköna.Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?
De jag la upp ovan finns i en billigare version utan Gore-Tex.Två frågor;
1: någon som har rekommendation på adventureboots utan en Gore-texliner? Jag åker nästan bara den dagen solen skiner…
Är det inte nästa torsdag som det skall vara Husqvarna road show?![]()
Nästa torsdag, kl 12-20. Husky road show i kombination med invigning av nya lokalen. Alla demohojar de har ska vara framkörda så man kan testa.Ja det verkar inte vara något event där idag i alla fall, polaren svängde förbi där förut.
Jag och @Roddan som jag vet om.Vilka fler? Lider era också av läckande kylvätska från bakom kylaren? Hade glömt hur kul ktm är, lika mycket skruvande som körande..![]()
Dina sidi? De har jag missst isfDe jag la upp ovan finns i en billigare version utan Gore-Tex.