• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

När man ska på galej är det viktigt att stryka skjortan och tvätta hojen…
Bonus när det är en snirklig 70-väg längs kusten dit.
IMG_6651.jpeg

Å fan! Kollade lite recensioner på YT och både MT-07 och XSR700 har fått fina omdömen, folk verkar snarare prata om att de är rätt ösiga vilket kändes lite brant om man är oerfaren. Men XSR tycker jag är förbannat snygg. Men 401 är riktigt cool. Överlag verkar man få väldigt mycket på Blocket för runt 65, hade nog föreställt mig att det var mycket mer pengar för en schysst beg hoj.
Jag håller på att ta kort och köpte en XSR. Gillar egentligen Triump och Ducati stuket mest, men tycker att XSR med lite mods är schysst. Min är en 2023. Bytte till originalsystemet då Kelpi inte kändes rätt på uppkörning eller övningskörning. Låter högt!

IMG_2884.jpeg

Köpte en öppningsbar integral med visir och hela skiten för lite längre turer. Sonens kommentar: Ha aldrig på dig den där när jag är med. Du ser ut som foodora…
Barn har ofta de mest jävliga kommentarer. De träffar en i bröstet men man älskar dem ändå. 🥰 Min unge vill inte en se motorcykeln. Han ratar hela mitt intresse. Skulle jag köpt en customhoj som lät mycket skulle han inte prata med mig.

Jag vet inte om den här hjälmen räknas som öppen men det regnar in.

IMG_0274.jpeg

Barn har ofta de mest jävliga kommentarer. De träffar en i bröstet men man älskar dem ändå. 🥰 Min unge vill inte en se motorcykeln. Han ratar hela mitt intresse. Skulle jag köpt en customhoj som lät mycket skulle han inte prata med mig.

Jag vet inte om den här hjälmen räknas som öppen men det regnar in.

IMG_0274.jpeg
Ja, jävla ungar ♥️
Din ser ut som min vanliga. Bromma-Arlanda är inte långt men fick mig att köpa en till hjälm när jag tänkte på sommarens turer. Har ju glasögon så därav blev det öppningsbart.
IMG_7746.jpeg

Pratade med några killar på GoPro idag, bland annat en australiensare som höll på med slutliga testerna av en AGV hjälm med helt integrerad GoPro. Kameralinsen sitter i hakpartiet, 4mikrofoner som skulle göra
redigering enkelt, högtalare och möjlighet till att koppla upp sig med andra tillverkare av intercoms och spara det tillsammans med videon.
Såg bilder på färdig produkt och allt var snyggt integrerat.
Skulle släppas i höst.
Tror han sa 1750 gram totalvikt på hjälmen

Halv special är inget krav för att åka med bogvisir hjälm. 😀
Förutom att jag ångrar att jag köpte en mattsvart (fast det är snyggast) så gillar jag hjälmen. Den har bra funktioner och funkar till både mobilens trådlösa lurar och glasögon. Men jag fattar att frågan om något är rätt eller fel ligger på en annan nivå. Jag är nöjd ändå. 😂

IMG_0285.jpeg
IMG_0284.jpeg
IMG_0282.jpeg

Tänkte prova det här med motorcykel som 45 års-kris. Har kollat på följande modeller:
-yamaha mt 07
-ktm duke 790
-kawasaki vulcan 700
-hd street 750

Jag förstår att det är en svår fråga men jag skulle kunna föreslå en klocka för en newbie som hen hade varit nöjd med länge. Kanske går att göra detsamma här. Jag har antagligen missat en sub eller speedmaster så ge gärna förslag.

Tänkte prova det här med motorcykel som 45 års-kris. Har kollat på följande modeller:
-yamaha mt 07
-ktm duke 790
-kawasaki vulcan 700
-hd street 750

Jag förstår att det är en svår fråga men jag skulle kunna föreslå en klocka för en newbie som hen hade varit nöjd med länge. Kanske går att göra detsamma här. Jag har antagligen missat en sub eller speedmaster så ge gärna förslag.
Det är svårt att ge tips, men tror du kommer närmare genom att fundera över hur du kommer att vilja använda motorcykeln.

-yamaha mt 07
-ktm duke 790
-kawasaki vulcan 700
-hd street 750

Ut å provkör! Mest pirr och störst smile är den du ska köpa.

Tillbaka
Topp