• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Blåsigt som fan att jobba sig igenom Danmark idag. Lakolk strand var coolt :)
IMG_0864.jpeg
att.eBWWMCuLAdh2yIGqeNWCdOMDGym45M-Hcl09q9R8eE8.jpeg
att.5sSHBWzJxnClDKhAGB9RKx4QeI3NEZk_FnMuN8jJtdU.jpeg

Tänkte prova det här med motorcykel som 45 års-kris. Har kollat på följande modeller:
-yamaha mt 07
-ktm duke 790
-kawasaki vulcan 700
-hd street 750

Jag förstår att det är en svår fråga men jag skulle kunna föreslå en klocka för en newbie som hen hade varit nöjd med länge. Kanske går att göra detsamma här. Jag har antagligen missat en sub eller speedmaster så ge gärna förslag.
Köp en begagnad mt07 i slutet av sommaren. Så kan du sälja den till våren om 2 år för samma pris. Det är en bra, problemfri nybörjarhoj att lära sig på. Du vet ändå inte vad du vill ha, så första hojen kommer ändå bli tillfällig affär.

Köpte en öppningsbar integral med visir och hela skiten för lite längre turer. Sonens kommentar: Ha aldrig på dig den där när jag är med. Du ser ut som foodora…
Jag åker i en Shoei Neotec korvätarhjälm. Barnen skruvar på sig när jag tar av den i publika sammanhang.
Det blir inte bättre av att jag måste ha en bom-mic för att de skall kunna höra vad jag säger över intercomen.

Helt såld på adventure körningen 😍. Inget behov av att jaga varstoppet utan snarare puttra fram genom underbara landskap 🤩
Ska bli lite grus i eftermiddag för att se hur denna kossan klarar sig runt lite mer tekniska vägar 🤩
IMG_7963.jpeg
Ångrar mig, varvstopps-jagandet kom fram på gruset 😂😍🤩 sjukt imponerad över Rally STR däcken som löste riktigt bra grepp på grus och torr sand 🤩
IMG_7973.jpeg

Fick dock bli en avtvättning efter 60 km grusvägar 😂

Funderar på att eventuellt byta till en Diavel v4. Någon som äger/ägt en?
Isf kommer dessa få ryka…

IMG_8016.jpeg
IMG_8011.jpeg

Tror att du kommer bli nöjd med tanke på att du kört HDn tidigare. Då lär den inte upplevas som så stor.
Det är en stor hoj, men V4 ska vara riktigt lättkörd och "rapp".
Det är väl just körställningen du behöver gilla. Allt annat lär ju vara riktigt bra. Men svårt att ändra sittposition.
Jag skulle "hyra" den från Ducati en dag och verkligen hårdtesta den.

Tror att du kommer bli nöjd med tanke på att du kört HDn tidigare. Då lär den inte upplevas som så stor.
Det är en stor hoj, men V4 ska vara riktigt lättkörd och "rapp".
Det är väl just körställningen du behöver gilla. Allt annat lär ju vara riktigt bra. Men svårt att ändra sittposition.
Jag skulle "hyra" den från Ducati en dag och verkligen hårdtesta den.
Bra idé… ska se om jag kan ha den lite längre👍

Tack för input.. jag har testat bara väldigt kort men tänkte göra en längre provkörning i veckan.
Vad är det som gör att den inte känns ”komplett” för att vara enda hoj?
För egen del är det när det börjar bli snabba småvägar där den inte beter sig som jag vill. Med det sagt hade jag sjukt kul på den under den halvdag jag provade den. Jag vill dock ha något smidigare och mer mångsidigt som enda hoj.

Tillbaka
Topp