• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Nog dags att montera gummit igen..

IMG_3841.JPG
 
Skulle vilja ha ett orange till en sub med original clasp men går bara att välja svart på hemsidan? Både till GMTn och Explorer II finns det i andra färger, någon som vet varför och om de är någon större skillnad mellan dessa?
 
Skulle vilja ha ett orange till en sub med original clasp men går bara att välja svart på hemsidan? Både till GMTn och Explorer II finns det i andra färger, någon som vet varför och om de är någon större skillnad mellan dessa?
Jag köpte ett orange till min Daytona och det passar även på min YM, vad är det för sub?
Har du vägarna förbi HBG får du gärna testa om det passar.

Edit: Har även ett rött som är köpt till GMT:n
 
Jag köpte ett orange till min Daytona och det passar även på min YM, vad är det för sub?
Har du vägarna förbi HBG får du gärna testa om det passar.

Edit: Har även ett rött som är köpt till GMT:n

Har ingen än men förhoppningsvis trillar det in en 114060 alt. 116610 snart, så ett rubber B blir ett givet köp isf!
Tack för erbjudandet, hör av mig om och när det blir aktuellt :)
 
Test! M103 utan prick på en 114060, passar bra utan problem. Kör hårt.
Ev är mitt svarta till salu. :)
image.jpg
Altså det är sånt här jag älskar med detta forumet, tack! :)
Förvisso var det ett orange jag undrade över, eftersom de färgade inte går att välja till suben på deras hemsida?
Är detta gummit som är gjort för original claspet? Ett orange hade ju varit fräckt men man ska kanske safe'a och satsa på ett svart?
 
Altså det är sånt här jag älskar med detta forumet, tack! :)
Förvisso var det ett orange jag undrade över, eftersom de färgade inte går att välja till suben på deras hemsida?
Är detta gummit som är gjort för original claspet? Ett orange hade ju varit fräckt men man ska kanske safe'a och satsa på ett svart?
Kör svart!
 
Altså det är sånt här jag älskar med detta forumet, tack! :)
Förvisso var det ett orange jag undrade över, eftersom de färgade inte går att välja till suben på deras hemsida?
Är detta gummit som är gjort för original claspet? Ett orange hade ju varit fräckt men man ska kanske safe'a och satsa på ett svart?

Detta är till orginal "claspen".
Svart funkar alltid.
Man kan väll inte köra orange!! Heltokigt ju. ;)
image.jpg
 
Alltså orange är ju skitsnyggt men som sagt är det inte så diskret, både på gott och ont ;)
Ang. spännet så vill jag helst ha med riktigt viklås, det andra ser så billigt ut! Hade en Breitling med riktigt viklås på gummi tidigare och det var både snyggt och smidigt :)
 
Alltså orange är ju skitsnyggt men som sagt är det inte så diskret, både på gott och ont ;)
Ang. spännet så vill jag helst ha med riktigt viklås, det andra ser så billigt ut! Hade en Breitling med riktigt viklås på gummi tidigare och det var både snyggt och smidigt :)
Håller med dig, trivs inte alls lika bra med mitt svarta som har standardspänne.

Edit: Både på grund av spännet och färgen. :)
 
Jag skulle gärna köpa glidelock-versionen till min 114060 men är lite tråkigt att bara svart finns tillgängligt, skulle vara trevligt med blå.
 
Funderar på ett Rubber B till subben och då glidelock versionen såklart.
När jag kör länk så har jag glidelocket nästan längst in för att kunna använda dykarförlängningen.
Ni som har den, kör ni glidelocket längst in eller måste det sitta längst ut för att fungera?
Hoppas ni förstår vad jag menar ^^
20150902_092751.jpg
 
Funderar på ett Rubber B till subben och då glidelock versionen såklart.
När jag kör länk så har jag glidelocket nästan längst in för att kunna använda dykarförlängningen.
Ni som har den, kör ni glidelocket längst in eller måste det sitta längst ut för att fungera?
Hoppas ni förstår vad jag menar ^^
20150902_092751.jpg
Har nästan exakt likadant. Köpte storlek M har jag för mig. Finns guide på hemsidan för att avgöra storleken. Du fäster änden på rubber-b till där länkbiten i glidelocket fäster. Så du kan fortfarande givetvis använda glidelock/dykförlängningen för att justera längden.
 
Har nästan exakt likadant. Köpte storlek M har jag för mig. Finns guide på hemsidan för att avgöra storleken. Du fäster änden på rubber-b till där länkbiten i glidelocket fäster. Så du kan fortfarande givetvis använda glidelock/dykförlängningen för att justera längden.
Klockrent, då blir det nog ett köp.
Måste vara grymt skönt att kunna spänna åt rubber B't ordentligt runt handleden med hjälp av glidelocken =)
 
Tillbaka
Topp