• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Jag är sugen på ett Rubber B till min Omega. Finns det i 21mm?
Jo det passar. Har kört Rubber B som är för Sub c till en SMP utan problem. På Rubber B hemsida kan du även välja andra märken tex omega. Dock tror jag inte dessa band sluter mot boetten likt de för Rolex gör. Sedan är 21mm alltid knepigt. Men kolla hemsidan :)
 
Har nästan exakt likadant. Köpte storlek M har jag för mig. Finns guide på hemsidan för att avgöra storleken. Du fäster änden på rubber-b till där länkbiten i glidelocket fäster. Så du kan fortfarande givetvis använda glidelock/dykförlängningen för att justera längden.
Fast det du köpte av mig var strl S. 5+6 länkbitar :)
 
@Hebbe visst hade du ett rubber b till SD4000? Är det att föredra nu under vinter istället för länk?
japp..hade ett...korkad som vanligt o sålde..SD blir riktigt bra på Rubber B o bärs skönt. Gummi kan man väl ha när som på året tycker jag.
Inspiration
FullSizeRender (3).jpg
IMG_5874.JPG
 
Ingen mer än jag som tycker det är bökigt att byta fram och tillbaka med RubberB?

Nu är jag ingen Maestro på arbetet men har ett svart RubberB till min Daytona med originalspänne som jag aldrig använder av det skälet.. Sista gången fick Nymans göra jobbet och det tog nog dem 15-20min med (köpte det där)

Men det kanske säger mer om mig än RubberB :)
 
Ingen mer än jag som tycker det är bökigt att byta fram och tillbaka med RubberB?

Nu är jag ingen Maestro på arbetet men har ett svart RubberB till min Daytona med originalspänne som jag aldrig använder av det skälet.. Sista gången fick Nymans göra jobbet och det tog nog dem 15-20min med (köpte det där)

Men det kanske säger mer om mig än RubberB :)

Tyvärr är det nog så. :)
Men träning ger färdighet. Klarar det enkelt på 5 minuter.
 
Tillbaka
Topp