• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

@Sundström glidelocke/foldingclasp är mkt bättre tycker jag då det är snyggare samt att man just kan använda glidelocke funktionen. Sedan är det ju lite upp till var o en men helt klart snyggare och mer korrekt look när original spännet används. Kolla poster fån bla mig i denna tråd o du kommer hitta bilder på båda varianterna :)
 
Tack @Hebbe, jag får bläddra igenom tråden efter jobbet ikväll.. Har nog ögnat igenom den tidigare, men aldrig helhjärtat analyserat bilderna..
På hemsidan verkar bara finnas svart att tillgå med glidelock, stämmer det?
 
Svårt att ge råd, man måste prova. Hamnar originalspännet rätt på underarmen föredrar jag det men en sub har längre spänne än en gmt. Själv har jag 18cm handled och då funkar det men annars är tang ett säkert kort om man inte provat live.
Tack, jag får kanske helt enkelt vänta tills jag är i närheten av en återförsäljare så att man kan klämma lite.
 
Har någon här ett blått rubber B satt på 116613? Funderar på att köpa ett men är högst osäker på om det passar.
 
Såhär kan det se ut
image.jpg

Eller såhär
image.jpg
 
Funderar på att köpa ett gummi till min GMT2, svart eller oranget rubberb med orginallåset eller grönt everestband med simpel låsning? Hade önskat ett grönt rubberb med orginallåset.
 
Everest ser riktigt risigt ut om man jämför med RubberB.. Köp ett liknande som nedan till GMTn, finns även med grönt streck istället för blått som BLNR nedan har.

Rolex-Submariner-BLNR_2.jpg

Jaa, everest ser billigare ut, var grönfärgen som var intressant. Dock så har du rätt i att det svarta rubberb med grönt inslag nog är bästa alternativet.
 
Tillbaka
Topp