• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
@Jofaaa kan du inte bjuda på lite bilder på din klocka med RubberB? Sitter med avtryckarfingret redo att beställa och behöver lite extra övertygelse :D

Läste nånstans att RubberB har ganska långt mellan hålen och inte så många hål, är det något som någon upplevt som ett problem?
Nej. Men bara haft rubberb på Rolex så kan inte svara för andra märken såsom Panna rtc
 

Jofaaa

Cartier
@Jofaaa kan du inte bjuda på lite bilder på din klocka med RubberB? Sitter med avtryckarfingret redo att beställa och behöver lite extra övertygelse :D

Läste nånstans att RubberB har ganska långt mellan hålen och inte så många hål, är det något som någon upplevt som ett problem?
6F2555C8-BDED-4FE2-A2D0-73E119BC006B.jpeg

E908C15F-95C2-4FE8-A965-FA5E7199187D.png

Här kommer två :) jag upplever inte några som helst problem att hitta bra passform. Jag brukar ha svårt med de mesta läderband att hitta bra form, med RubberB har det varit jätte enkelt. Perfekt avstånd mellan hålen :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nej. Men bara haft rubberb på Rolex så kan inte svara för andra märken såsom Panna rtc
Är till en sub jag ska ha så låter lovande!
6F2555C8-BDED-4FE2-A2D0-73E119BC006B.jpeg

E908C15F-95C2-4FE8-A965-FA5E7199187D.png

Här kommer två :) jag upplever inte några som helst problem att hitta bra passform. Jag brukar ha svårt med de mesta läderband att hitta bra form, med RubberB har det varit jätte enkelt. Perfekt avstånd mellan hålen :)
Tack :D även om jag oftast föredrar länken så gör den sig riktigt bra på blått gummi! Lite mer sportigt och inte så ”dressat” (hur nu en dykare kan vara dressad, men ni förstår vad jag menar)

Har du någon bild på spännet?

Har själv ganska smala handleder så är mest orolig för att där ska vara för få hål!
Eller att där ska bli för lång ”flärp” om man behöver ha det i innersta hålet, fick det på ett random gummi till min certina och gillar inte hur det ser ut när den är för lång..
 

Jofaaa

Cartier
Är till en sub jag ska ha så låter lovande!

Tack :D även om jag oftast föredrar länken så gör den sig riktigt bra på blått gummi! Lite mer sportigt och inte så ”dressat” (hur nu en dykare kan vara dressad, men ni förstår vad jag menar)

Har du någon bild på spännet?

Har själv ganska smala handleder så är mest orolig för att där ska vara för få hål!
Eller att där ska bli för lång ”flärp” om man behöver ha det i innersta hålet, fick det på ett random gummi till min certina och gillar inte hur det ser ut när den är för lång..
E14AD6E4-B753-4953-92E2-183018ACECA6.jpeg

8C9504D8-A520-4F16-BA0F-26715168D09D.jpeg

Jag brukar oftast få göra ett extra hål i läderband. På denna klocka på länk har jag 3 länkbitar av. När jag använder RubberB har jag den på näst sista hålet. På denna bild drog jag åt till sista hålet för visa flärk. Den blir verkligen inte för stor :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
E14AD6E4-B753-4953-92E2-183018ACECA6.jpeg

8C9504D8-A520-4F16-BA0F-26715168D09D.jpeg

Jag brukar oftast få göra ett extra hål i läderband. På denna klocka på länk har jag 3 länkbitar av. När jag använder RubberB har jag den på näst sista hålet. På denna bild drog jag åt till sista hålet för visa flärk. Den blir verkligen inte för stor :)
Tack för bilderna! ser onekligen bra ut :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Noen som har testat RubberB på SubC? Jeg monterade precis et band nå, men bezel ringer känns hårdare med gummibandet. Ringen går rundt, men känns lite som bandet ligger mot bezel på undersiden. Annars känns det som det sitter veldig bra. Er det normalt?
 

Zalath

Panerai
Noen som har testat RubberB på SubC? Jeg monterade precis et band nå, men bezel ringer känns hårdare med gummibandet. Ringen går rundt, men känns lite som bandet ligger mot bezel på undersiden. Annars känns det som det sitter veldig bra. Er det normalt?
Jag har haft samma känsla på 16710..
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Har nån provat att modda bandet avsett för viklås så att det funkar med easylink? Vad jag ser så bör det funka genom att man skär bort ett par mm på varje sida av slutet på bandet och lämnar mitten så den kan komma in i easylänken.
 

HebbeM3

Omega
Hade svart Rubber B med orginallåset på min GMT 116710LN för ett par år sen.
Riktigt snyggt och väldigt skönt att bära.
Fick många komplimanger för den.
Bra kvalité. Köpte på Nymans som monterade allt utan extra kostnad vid köpet.
 
Topp