• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Tre333

Cartier
Någon som har rubberb samt Everest dito och kan ge lite feedback om ena eller andra är bättre eller sämre?

Har ett Vulchromatic rubberb till min 116660 och funderar även på om det är någon skillnad mot de sk solid rubberb?

Har även ett omega original armband i plast som jag nästan tycker är skönare än rubberb så därför jag kollar lite på alternativ :)

Lutar nog åt att jag kommer beställa ett till armband o då blir det antingen rubberb solid eller Everest så får jag själv återkomma med lite feedback säg.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Någon som har rubberb samt Everest dito och kan ge lite feedback om ena eller andra är bättre eller sämre?
Har ett Vulchromatic rubberb till min 116660 och funderar även på om det är någon skillnad mot de sk solid rubberb?
Har även ett omega original armband i plast som jag nästan tycker är skönare än rubberb så därför jag kollar lite på alternativ :)
Lutar nog åt att jag kommer beställa ett till armband o då blir det antingen rubberb solid eller Everest så får jag själv återkomma med lite feedback säg.
Jag har Rubber B på min 116660 och är mycket nöjd både med utseende och kvalitet.

Tycker Rubber B är snyggare eftersom deras band går ut över luggarna. Everest ser så smala ut.

DEEPSEA%20bl_1.jpg


rolex-deepsea_1024x1024.jpg
 

Rey

Rolex
Letar ett gummiband till min 114300, hittar inget hos Rubber B men däremot hos Everest. Såg att Franks ur är försäljare av dessa men de har ingen fungerande hemsida så kan inte kontakta dem för att se vad de har inne...

Någon som har erfarenhet av Everest? Vilken färg är att föredra på en 114300 med gråa tavlan? (Svart, blå, vit, grön, röd lr orange?) Ska man köra med tang-buckle eller montera ihop med Rolex claspet?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har Rubber B på min 116660 och är mycket nöjd både med utseende och kvalitet.

Tycker Rubber B är snyggare eftersom deras band går ut över luggarna. Everest ser så smala ut.
Lyckas inte hitta modeller av Rubber B på deras hemsida som går ut över luggarna? Har de slutat med dessa?
 

Stein

Cartier
Börjar blir lite sugen på Rubber B. Någon som vet vad Nymans tar för ett svart till SubC glidelock resp clasp?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
någon som vet vart dom skickas ifrån?
Tänker mest på om det blir moms påslag eller om det skickas inom EU?
Edit; alltså från deras hemsida
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
EDAE41CB-CD1C-4500-A8E5-8D6156A9E7AF.jpeg

Ä sugen på RubberB till min panna. Vart köper man? Direkt från hemsidan? De skickar väl från USA = moms tillkommer?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nja, jag har bara betalat och de har skickat, om det ligger VAT på det vet jag inte, har inte kommit något efteråt i alla fall.
Om ditt band kom med DHL borde du isf fått betala moms+tullavgift till DHL då det är dem som sköter det :)
Men verkar som om det inte kommer ifrån USA då med tanke på antalet här som "klara sig" utan att betala.
Har själv också funderat på att beställa men avstått eftersom jag tyckt priset är lite i överkant om man räknar in moms och tullavgift!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om ditt band kom med DHL borde du isf fått betala moms+tullavgift till DHL då det är dem som sköter det :)
Men verkar som om det inte kommer ifrån USA då med tanke på antalet här som "klara sig" utan att betala.
Har själv också funderat på att beställa men avstått eftersom jag tyckt priset är lite i överkant om man räknar in moms och tullavgift!
Tja, tyckte nog att spårningen visade att den flög med DHL från Florida, men kan ha fel. Betalade runt 220 usd har jag för mig och inga tillkommande avgifter. Om jag nu minns rätt :).
 

Richie

Audemars
2-Faktor
@Jofaaa kan du inte bjuda på lite bilder på din klocka med RubberB? Sitter med avtryckarfingret redo att beställa och behöver lite extra övertygelse :D

Läste nånstans att RubberB har ganska långt mellan hålen och inte så många hål, är det något som någon upplevt som ett problem?
 
Topp