• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Moorflax

Patek
2-Faktor
Mycket läckert.
Hur står sig vitt mot slitage?
Inte ett märke eller missfärgning under hela sommaren.

FDD1606C-4163-40EC-B4F2-ACCDB4F420B6.jpeg
 
Ni som kör rubber B. Bäst att köra med eget spänne eller köpa inklusive det? Tänker med passform främst och inte slitage på originalspänne.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det är alldeles för bökigt att plocka på och av rolex viklåset så jag skulle defi itivt rekommendera rubber b spännet om alternativet finns.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ni som kör rubber B. Bäst att köra med eget spänne eller köpa inklusive det? Tänker med passform främst och inte slitage på originalspänne.
Har förvisso inte RubberB utan Everest, men jag kör med original clasp! Ser mycket snyggare och exklusivare ut med ett riktigt viklås, sen är det mycket smidigare att använda :)
Jag lyckas alltid hamna mellan två hål på gummin med tangbuckle, med originalclaspen behåller man ju microjusteringen!

Jag tycker det är alldeles för bökigt att plocka på och av rolex viklåset så jag skulle defi itivt rekommendera rubber b spännet om alternativet finns.
Fast är det så bökigt? det handlar om två skruvar, tar typ 2min..
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Har förvisso inte RubberB utan Everest, men jag kör med original clasp! Ser mycket snyggare och exklusivare ut med ett riktigt viklås, sen är det mycket smidigare att använda :)
Jag lyckas alltid hamna mellan två hål på gummin med tangbuckle, med originalclaspen behåller man ju microjusteringen!


Fast är det så bökigt? det handlar om två skruvar, tar typ 2min..
Det är specifikt en skruv som gör livet extra surt tycker jag. I änden med fliplocken så fäster låset mot länken/bandet med en skruv som inte går att peta ut ur sitt hål från andra hållet. Till skillnad från i princip alla andra skruvar på länken så går skruven inte hela vägen igenom till andra sidan, utan stannar innan. Detta är inget problem när man ska få loss den från länken då den bara halkar ur när man vänder upp och ner på den. Men när man ska få loss den från gummibandet, som förutom att det är gummi och greppar tag i skruven med friktion, även är flexibel och hålet är tajtare än länkens. Detta gör det (åtminstone med mina två olika rubber b band) väldigt svårt att få ut skruven och det slutar alltid med att jag får ta en tång för att kunna slita ut skruven ur bandet. Hoppas du fattar vilken skruv jag menar efter den här röriga beskrivningen! :confused:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är specifikt en skruv som gör livet extra surt tycker jag. I änden med fliplocken så fäster låset mot länken/bandet med en skruv som inte går att peta ut ur sitt hål från andra hållet. Till skillnad från i princip alla andra skruvar på länken så går skruven inte hela vägen igenom till andra sidan, utan stannar innan. Detta är inget problem när man ska få loss den från länken då den bara halkar ur när man vänder upp och ner på den. Men när man ska få loss den från gummibandet, som förutom att det är gummi och greppar tag i skruven med friktion, även är flexibel och hålet är tajtare än länkens. Detta gör det (åtminstone med mina två olika rubber b band) väldigt svårt att få ut skruven och det slutar alltid med att jag får ta en tång för att kunna slita ut skruven ur bandet. Hoppas du fattar vilken skruv jag menar efter den här röriga beskrivningen! :confused:
Haha, jag vet precis vad du menar och håller till viss del med! Ibland kan det vara lite jobbig att få ur skruven ur gummit faktiskt :D
 
Har förvisso inte RubberB utan Everest, men jag kör med original clasp! Ser mycket snyggare och exklusivare ut med ett riktigt viklås, sen är det mycket smidigare att använda :)
Jag lyckas alltid hamna mellan två hål på gummin med tangbuckle, med originalclaspen behåller man ju microjusteringen!

Snyggt! Ah håller med om att det ser jäkligt schysst ut med originalspänne. Får nog bli ett sånt till våren
 

bullen

Cartier
Är sugen på att testa gummi till min Milgauss så passar på att fråga här först om någon är intresserad av att sälja sitt? Helst orange eller kanske vitt
 

bullen

Cartier
Är sugen på att testa gummi till min Milgauss så passar på att fråga här först om någon är intresserad av att sälja sitt? Helst orange eller kanske vitt
Köpte ett orange här på KS för nån månad sen men hade inte gjort min läxa så det passade inte till min Milgauss. Om någon här är sugen på ett orange M103 så drar jag av några hundra på priset
 

PatrickBateman

Breitling
Jag beställde på en fredagen och på måndag hade jag mitt rubber b hemma. Sjukt snabbt, frakt hela vägen från Miami utan tull och moms. Landade på 2200 kr.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hur funkar det idag, 2022, tillkommer moms eller skickas de fortfarande från Europa som jag läst tidigare i tråden?

Ser ut att vara ganska långt mellan hålen. Nån som upplevt detta som ett problem?
 
Topp