• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Ingen som har bilder på en ExpyII (42an) med orange RubberB, hittar bara typ produktbilder från RubberB själva....

Rolex_EXPLORER%20II%2042mm%20or.jpg

Lite för "matchy-matchy" för min smak..

• Like
Reactions: m_s
Skall beställa ett orange till min Daytona med svart tavla men har inte sett någon bild på denna kombination.
Tänkte det kunde bil sommarklocka 2014. :)
Jag är lite inne på samma spår. Får nog inse att jag inte hinner skrapa ihop till en expyII till sommaren. Tänkte att subben på nått färgglatt kan funka lika bra!

Om det är någon som undrar kan jag berätta att Rubber B passar utmärkt på 2531 seamasterboetten också! (troligtvis även 2254 och speedmaster men har inte testat än..

Intressant, är sugen på att sätta ett på min gamla "Bond" Seamaster.
Vilket av Rubber B banden köpte du, eller rättare sagt till vilken Rolex skulle det passa egentligen?

Tackar gubbs:)
Jäkligt nöjd själv, finish och feeling tillsammans med Rolex-viklåset är riktigt, riktigt bra!

Nån som vet varför det bara finns svart till viklåsvarianten på SubC?
Skulle va najs med lite fler varianter.
Riktigt märkligt?
I princip alla andra Rolex'ar som RubberB gör band till har ju ett gäng varianter..
Finns det ingen GMT/annan Sub som har samma mått som SubC med fler band som val?

Har varit lite skeptisk till RubberB på subben innan. Har dock alltid varit lite sugen att testa och varit nära att klicka hem ett några gånger.

Kunde inte motstå när det upp ett på köpsälj nu i veckan.

Känslan/kvalitén är riktigt bra och sitter väldigt skönt. Det slår ju inte länken men alltid kul att ha något mer att byta med.

SigBHI4.jpg

uVwBKDT.jpg

agnU9k5.jpg

Jag tänkte slänga ut mitt blåa Rubber B på K&S imorse, när jag till min förvåning såg på etiketten att det inte bara passade på min gamla GMT BLNR utan också 14060. Efter lite pill och hjälp från martinhook sitter det nu på senaste nyförvärvet. Något udda färgkombo...

Vad tycker panelen? Flyger 14060 på blått Rubber B?

jplaAmD.jpg

Uh7NVpM.jpg

Z5O6D0x.jpg

Kom igen nu vaniljglass ! Vill se många och bra bilder! :)

Till er andra, hur gör ni som kör med vikspännet? Flyttar ni spännet eller har ni ett extra? Går det att köpa ett extra glidelock-spänne?

Tillbaka
Topp