• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Någon som testat exp2 med svart tavla på ett svart rubber b?
image.jpg
 
klämde på ett rubber b på min Gmt-c idag! Jäklar vad trixigt det var att få i bandstiften i hålen, upplever att gummit sitter så tajt mot boetten. Bara jag som svurit över detta? några tips till nästa gång det ska på? :D
 
Jag har lurat på min granne ett orange rubber b. Efter en sommar och höst är det hyfsat smutsigt och han påstår sig ha följt tvättråden utan att det blir bra.

Hur skall han få det bra nu inför våren/sommaren?
 
Kom på en annan sak, mitt röda som jag köpte för tre år sedan verkar vara större smutsmagnet ock svårare att få rent än mitt orange som köptes för ett år sedan. Har för mig jag läst någonstans att de ändrat gummiblandningen.
 
En fundering ang rubber B på en SD...

Hur gör ni med spännet? Jag har beställt ett par ful-spännen från bukten, men dessa känns helt värdelösa tycker jag.
Eftersom de är någon form av locktite i skruvarna på länken så är det inte helt lätt att byta själv hemma utan att värma.

Kör ni utan locktite och original-spännet? :sorry:
Känner mig lite vilsen...
 
En fundering ang rubber B på en SD...

Hur gör ni med spännet? Jag har beställt ett par ful-spännen från bukten, men dessa känns helt värdelösa tycker jag.
Eftersom de är någon form av locktite i skruvarna på länken så är det inte helt lätt att byta själv hemma utan att värma.

Kör ni utan locktite och original-spännet? :sorry:
Känner mig lite vilsen...

Har du versionen med glidelock? Vissa kör aftermarket glidelock och vissa kör original. :)
 
Tror jag inte dom gör.
Är en del pyssel och det måste kapas för att passa armen.
Helt hundra? Om rätt size finns inne måste den ju inte klippas. Anledningen till att jag frågar är att när jag rocka omega så ordnande globen killarna alltid test innan köp så man kände sig säker och bekväm, trots allt 2.5k på ett substitut band :)
 
Tillbaka
Topp