• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

En fråga kring rubber b:
Hur svårt är det att sätta på bandet själv? Jag har inte gjort något tidigare på min gmt eller några andra rolex heller.
Sedan undrar jag cirka vad kan ett nytt (eller begagnat) rolex lås kosta i stål?
Tacksam för svar!
 
En fråga kring rubber b:
Hur svårt är det att sätta på bandet själv? Jag har inte gjort något tidigare på min gmt eller några andra rolex heller.
Sedan undrar jag cirka vad kan ett nytt (eller begagnat) rolex lås kosta i stål?
Tacksam för svar!


Jag tyckte att det var väldigt enkelt att sätta på, men har hört att andra har haft problem med det. Ett nytt lås går nog loss på en bra slant, vet dock inte om det är så lätt att få tag i ett originallås. Vet att det går att köpa en helt ny länk.
 
En fråga kring rubber b:
Hur svårt är det att sätta på bandet själv? Jag har inte gjort något tidigare på min gmt eller några andra rolex heller.
Sedan undrar jag cirka vad kan ett nytt (eller begagnat) rolex lås kosta i stål?
Tacksam för svar!

Ligger ett lås ute till salu på tradera.
Byta till rubber b själv är inget svårt. Liten skruvmejsel och ett bandverktyg så är du i hamn.
 
RubberB på 16520, över förväntan faktiskt!

16520RubberB.jpg
 
Ligger ett lås ute till salu på tradera.
Byta till rubber b själv är inget svårt. Liten skruvmejsel och ett bandverktyg så är du i hamn.

Tack för tipset!
Är det samma lås till en daytona som en gmt? Oavsett återigen tack för tipset!:)
Grymt sugen på rubber b på min GMT men vill ha ett stål lås till rubber b't!
 
Nja, ett vitt med orginal lås kan nog funka bra. :)
Men denna dinka känns lite för fin att köra på gummi.
 
Tillbaka
Topp