• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora servicetråden

På vilket sätt har det varit "stolpe ut"? Har de inte lyckats fixa den, eller har de inte velat göra det?

Jag brukar peka på Tidlösa Ur norr om Uppsala som nästa anhalt efter Stockholm. Jag har ingen aning om de kan eller vill göra något åt denna, men det kostar ju inget att fråga. Det är i alla fall välrenommerade urmakare som kan ta diverse äldre ur.
Werner ville inte ta emot den alls. Det är andra gången det händer mig när jag söker upp honom (örsta gången var det ett ETA-verk med kronograf, en äldre Ikepod). Det är inte menat som kritik mot honom , men jag uppfattar det som att det finns vissa märken han gärna jobbar med och kanske har bra reservdelstillgång till, medan han inte kan erbjuda det samma för andra grejer.

Från Klockmaster fick jag ingen närmare förklaring. De skickade den till sin verkstad, och efter påseende returnerades den från urmakare med hälsningen att de inte kunde fixa den.

Tack för tips om Tidlösa! Jag ska kolla med dem.

Werner ville inte ta emot den alls. Det är andra gången det händer mig när jag söker upp honom (örsta gången var det ett ETA-verk med kronograf, en äldre Ikepod). Det är inte menat som kritik mot honom , men jag uppfattar det som att det finns vissa märken han gärna jobbar med och kanske har bra reservdelstillgång till, medan han inte kan erbjuda det samma för andra grejer.

Från Klockmaster fick jag ingen närmare förklaring. De skickade den till sin verkstad, och efter påseende returnerades den från urmakare med hälsningen att de inte kunde fixa den.

Tack för tips om Tidlösa! Jag ska kolla med dem.
Kronaxeln löser du nog enkelt iaf.

Service är värre, då det är en klocka urmakaren troligen har svårt att tidsuppskatta. Lite mer jobb med detta verk än normalt. Jag hade rekommenderat dig att höra med @DrKlocka som kanske skulle kunna hjälpa till?
Löser det sig inte med mer etablerade urmakare och du är villig att ändå lägga lite pengar på en service kan du skicka PM till mig. Kanske jag kan hjälpa till.

Kronaxeln löser du nog enkelt iaf.

Service är värre, då det är en klocka urmakaren troligen har svårt att tidsuppskatta. Lite mer jobb med detta verk än normalt. Jag hade rekommenderat dig att höra med @DrKlocka som kanske skulle kunna hjälpa till?
Löser det sig inte med mer etablerade urmakare och du är villig att ändå lägga lite pengar på en service kan du skicka PM till mig. Kanske jag kan hjälpa till.

Det går att ordna om du inte har bråttom. Finns inte en chans att få färdigt innan jul tyvärr..
Axlar och andra delar har vi i lager.

Tillbaka
Topp