• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Var den här säsongen jag pratade om. jag har följt hans karriär hela vägen sedan Oklahoma och sett i princip alla hans matcher med Vikings. Han har börjat se sliten ut. Inte alls samma tryck. Redan förra säsongen såg man tecken på det även om statsen var bra. Han passar dessutom inte särskilt bra i Norv Turners Offense med mycket shotgun. Har varit som bäst i nfl när han haft en fullback framför sig. Sen var det ju inte en skada utan avstängning 2014.
Jag blandade ihop det, det var helt riktigt en avstängning. Tycker det är svårt att dömma ut honom när man endast sett honom i 3 matcher. Och efter en tidigare säsong som var hans 3e bästa med 1475 yards hade jag nog ändå räknat honom som ett farligt vapen. Tror nog att Mike Zimmer räknat med att ha nyttja honom även denna säsong. Men visst han har varit med ett tag och som RB får man ta mycket stryk, så det är kanske inte så underligt om det inte går att pressa ur det lilla extra. Har hur som helst stor respekt för det lag dom satt ihop till denna säsong, Vikings kommer gå långt.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Jag blandade ihop det, det var helt riktigt en avstängning. Tycker det är svårt att dömma ut honom när man endast sett honom i 3 matcher. Och efter en tidigare säsong som var hans 3e bästa med 1475 yards hade jag nog ändå räknat honom som ett farligt vapen. Tror nog att Mike Zimmer räknat med att ha nyttja honom även denna säsong. Men visst han har varit med ett tag och som RB får man ta mycket stryk, så det är kanske inte så underligt om det inte går att pressa ur det lilla extra. Har hur som helst stor respekt för det lag dom satt ihop till denna säsong, Vikings kommer gå långt.
Jag kanske är lite väl hård, men bakom den här linjen så är jag ändå tveksam till om han hade gjort det bättre än McKinnon eller Asiata. De är båda bättre receivers ur backfield och Asiata en bättre blocker. Adrian är förmodligen (tillsammans med Lynch) bästa RB under 2000-talet och hans 2012-säsong var helt galen, men tror ändå inte att han är kvar nästa år. Han kommer då vara 32 år och har en stil som kostar på. Det tillsammans med hög lön gör att jag tror att Minnesota går en annan väg.
 

Riley

Panerai
Nu börjar det dra ihop sig!
Conference Championship under söndagen.
Har lite pengar på Falcons som mästare och jag tycker att det är för jäkla underhållande att se Le'Veon Bell springa så hoppas på Falcons-Steelers i Superbowl.
Oavsett utgång så förväntar jag mig två spännande matcher under kvällen och natten.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har också sagt Falcons länge men tror väl innerst inne att Brady reder ut det. Vinner dock Steelers så tror jag stenhårt på Falcons. Så mitt hjärta hoppas på Steelers - Falcons i Superbowl, där Matt Ryan slutligen får lyfta både pokal och MVP-utmärkelsen.
 

Riley

Panerai
Ska erkänna att jag inte alls trott på Falcons under året.
Mediokert försvar och bara väntat på att deras high-powered offense ska krackelera och Matt Ryan kasta pick på pick. Så fel jag haft!
Sved rejält när jag såg Seahawks åka på däng så efter det kapitulerade jag och gick all-in på Falcons som vinnare.
Skulle vara skönt att lämna den gamla dängan "defense wins championships" bakom oss.
 

JohanHLM

Rolex
Spelade lite för ca 10 år sedan men fick en flashback och ett tillfälligt sug att börja igen efter att ha varit på semester i Florida och tittat en del på kvällarna. Väl hemma var set lika bra att inse att jag numera är för otränad och på gränsen till för gammal så det få bli från soffan istället. För något år sedan visades en del på någon av std. kanal om söndagskvällarna. Går det fortsatt att se där eller är det streaming alt. någon dyr tillägskanal som gäller?
 

Riley

Panerai
Spelade lite för ca 10 år sedan men fick en flashback och ett tillfälligt sug att börja igen efter att ha varit på semester i Florida och tittat en del på kvällarna. Väl hemma var set lika bra att inse att jag numera är för otränad och på gränsen till för gammal så det få bli från soffan istället. För något år sedan visades en del på någon av std. kanal om söndagskvällarna. Går det fortsatt att se där eller är det streaming alt. någon dyr tillägskanal som gäller?
TV10 sänder tyvärr inte längre, så förutom Superbowl som sänds på vanliga TV3 så får man hosta upp lite extra deg för att se matcherna.
Själv kör jag NFL's eget gamepass. Annars är det ViaplaySport och TV3Sport i Sverige.
Har ingen koll på om det går att streama gratis till vettig kvalité.
 

JohanHLM

Rolex
TV10 sänder tyvärr inte längre, så förutom Superbowl som sänds på vanliga TV3 så får man hosta upp lite extra deg för att se matcherna.
Själv kör jag NFL's eget gamepass. Annars är det ViaplaySport och TV3Sport i Sverige.
Har ingen koll på om det går att streama gratis till vettig kvalité.
Just det, TV10 var det som körde en del matcher. Tittar ytterst sällan på sport på tv och då känns det lite onödigt att köpa till kanaler för att se en match i månaden. Får nog klara mig utan det :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
TV10 sänder tyvärr inte längre, så förutom Superbowl som sänds på vanliga TV3 så får man hosta upp lite extra deg för att se matcherna.
Själv kör jag NFL's eget gamepass. Annars är det ViaplaySport och TV3Sport i Sverige.
Har ingen koll på om det går att streama gratis till vettig kvalité.
Det går alldeles utmärkt. Skys sändningar finns alltid att tillgå.
Tänker inte länka då det är tveksamt juridiskt. ;)
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
IMG_1351.JPG
 

TB12

Cartier
Nu börjar det närma sig! Spelas det någon NFL fantasy mellan alla wristshots här på KS? Att döma av @meijlinder härliga excelark i annan tråd för uträkning av sitt klockbärande så misstänker jag att det finns en möjlighet att det även kalkyleras en hel del på olika fantasyspelare inför kommande drafter!? :) Är med i en svensk 10-lags dynasty(keeper) liga sedan 8 år tror jag det är, kan bli en plats ledig där om någon vill in. Hade ju annars varit riktigt skoj om vi kunde få ihop 8st+ och skapa en ny liga med bara KS medlemmar!
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Nu börjar det närma sig! Spelas det någon NFL fantasy mellan alla wristshots här på KS? Att döma av @meijlinder härliga excelark i annan tråd för uträkning av sitt klockbärande så misstänker jag att det finns en möjlighet att det även kalkyleras en hel del på olika fantasyspelare inför kommande drafter!? :) Är med i en svensk 10-lags dynasty(keeper) liga sedan 8 år tror jag det är, kan bli en plats ledig där om någon vill in. Hade ju annars varit riktigt skoj om vi kunde få ihop 8st+ och skapa en ny liga med bara KS medlemmar!
Visst excelas det även med Fantasy. Jag är Commish för vår liga som vi startade 2001, så år 17 i år.
Men jag är intresserad av att vara med i en till om det en KS-Liga.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Nu börjar det närma sig! Spelas det någon NFL fantasy mellan alla wristshots här på KS? Att döma av @meijlinder härliga excelark i annan tråd för uträkning av sitt klockbärande så misstänker jag att det finns en möjlighet att det även kalkyleras en hel del på olika fantasyspelare inför kommande drafter!? :) Är med i en svensk 10-lags dynasty(keeper) liga sedan 8 år tror jag det är, kan bli en plats ledig där om någon vill in. Hade ju annars varit riktigt skoj om vi kunde få ihop 8st+ och skapa en ny liga med bara KS medlemmar!

Visst excelas det även med Fantasy. Jag är Commish för vår liga som vi startade 2001, så år 17 i år.
Men jag är intresserad av att vara med i en till om det en KS-Liga.
Spelar också i en annan liga men är inte alls oäven till en liga här :)
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Kan man få vara lite stolt, och få ryggdunk :D , för att min 17åring tog plats i fotbollslaget på det Highschool han går på under sitt utbytesår. :) Hemma spelar han i Stockholm Mean Machines. Har ju nästan slitit sönder höger rotatorkuff som hans personliga QB.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Kan man få vara lite stolt, och få ryggdunk :D , för att 17åring tog plats i fotbollslaget på det Highschool han går på under sitt utbytesår. :) Hemma spelar han i Stockholm Mean Machines. Har ju nästan slitit sönder höger rotatorkuff som hans personliga QB.
Sjukt stort. Har en svåger som spelade highschool-football och det är svårare än vad vi svenskar förstår att ta plats i de lagen. Grattis!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Sjukt stort. Har en svåger som spelade highschool-football och det är svårare än vad vi svenskar förstår att ta plats i de lagen. Grattis!
Stort tack. :) En riktig arbetsseger. Vi hade som första mål att han skulle få plats i laget här hemma vilket han gjorde för ett drygt år sedan, sedan att han skulle få matchtid. Nu var såklart målet att han skulle ta plats i Highschoollaget och han körde sin första match där precis. Dom tränade nästan 4h per dag tre veckor innan skolstart.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Bara ett par dagar kvar innan det börjar. Känns som en öppen säsong i år. Pats får väl räknas som favoriter igen, tills vi sett något annat, även om Brady är ett år äldre.
En frisk Carr så kan nog Oakland utmana i AFC annars ser det inte så starkt ut där enligt mig.
NFC är öppnare, många som känns jämnstarka. Packers, Seahawks, Cowboys, Panthers.
Tidig gissning: SB mellan Raiders och Panthers.

Sen är det ju några lag som känns borta redan innan säsongen startar. Har svårt att se Jets, Bills, Browns, 49ers eller Bears vinna mer än max 4-5 matcher var. Gissar att de tillsammans hamnar på under 18 segrar.
Nån annan som har några vågade gissningar?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det ska onekligen bli spännande. Vi körde fantasy-draft igår så nu har känslan infunnit sig :) Själv är jag Giants-fan och ser "fram emot" ännu en lång plågsam säsong där vi är tajta bakåt och ofarliga framåt. Att det ska vara så svårt att hitta några som kan springa med bollen...
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Det ska onekligen bli spännande. Vi körde fantasy-draft igår så nu har känslan infunnit sig :) Själv är jag Giants-fan och ser "fram emot" ännu en lång plågsam säsong där vi är tajta bakåt och ofarliga framåt. Att det ska vara så svårt att hitta några som kan springa med bollen...
Ni har ju iaf ett par super bowls I närtid. Själv är jag Vikingsfan....
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Härligt att det snart är igång ingen. Vad tycker ni om denna säsongen av Hard knocks? Jag tycker inte att det tänder till. Svårt att säga vad som saknats men nått är det.
Jag hoppas att Texans får till det i år men är osäker på deras qb. Hoppas även att Raiders går som tåget och att Chargers kan få till det i sin nya stad.
Kul att Eddy Lacey gått till Seahawks, har han en bra säsong kvar i kroppen?
 
Topp