• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

galácticon

Patek
2-Faktor
Härligt att det snart är igång ingen. Vad tycker ni om denna säsongen av Hard knocks? Jag tycker inte att det tänder till. Svårt att säga vad som saknats men nått är det.
Jag hoppas att Texans får till det i år men är osäker på deras qb. Hoppas även att Raiders går som tåget och att Chargers kan få till det i sin nya stad.
Kul att Eddy Lacey gått till Seahawks, har han en bra säsong kvar i kroppen?
Har inväntat fler avsnitt innan jag börjar kolla så jag kan inte riktigt uttala mig än.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Härligt att det snart är igång ingen. Vad tycker ni om denna säsongen av Hard knocks? Jag tycker inte att det tänder till. Svårt att säga vad som saknats men nått är det.
Jag hoppas att Texans får till det i år men är osäker på deras qb. Hoppas även att Raiders går som tåget och att Chargers kan få till det i sin nya stad.
Kul att Eddy Lacey gått till Seahawks, har han en bra säsong kvar i kroppen?
Tycker senaste säsongerna varit rätt tråkiga. Känns som alla lag och spelare blivit mer förberedda på hur Hard knocks funkar. Så väldigt lite intressanta stories nu. Men man tittar ju ändå då det är fotboll
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Nån som följer NCAA förresten? Bama såg riktigt vassa ut i helgen (som alltid). Även Michigan impade (iaf deras försvar)
 

TB12

Cartier
Kollar Patriot vs. Saints med en DD på armen, antagligen blir det 100 poäng eller något om första omgången var någon indikation för hur deras försvar kommer vara framåt.

Spelar lite pool i pauserna också, perfekt!

Vi i Gbg-området kanske skulle ordna en KS/NFL-gtg någon söndag?

IMG_2727.JPG
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Kollar Patriot vs. Saints med en DD på armen, antagligen blir det 100 poäng eller något om första omgången var någon indikation för hur deras försvar kommer vara framåt.

Spelar lite pool i pauserna också, perfekt!

Vi i Gbg-området kanske skulle ordna en KS/NFL-gtg någon söndag?

IMG_2727.JPG
Bra förslag! Olearys nån söndag?
 

Higgis

Omega
Vad håller ni på för lag? själv håller jag på Giants men tyvärr verka dom även i år ha problem med 0-line trode även att wr skulle komma igång mer (men är ju många matcher kvar. :cool:
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Vad håller ni på för lag? själv håller jag på Giants men tyvärr verka dom även i år ha problem med 0-line trode även att wr skulle komma igång mer (men är ju många matcher kvar. :cool:
Är också ett Giants-fan och det är ingen höjdare i år... Att vi inte signade Blount när vi hade chansen är obegripligt.
Jag håller på Packers, Seahawks, Chargers, Bears, Texans, Raiders och Gronken såklart men inte övriga Patriots.
 

Linkan

Rolex
Äntligen börjar det närma sig slutet, vilka tror vi ser i superbowl? Tror ni Minnesota blir första laget någonsin som har hemmamatch?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har jäkligt svårt att se Vikings i final. Det är ganska öppet tycker jag och jag hoppas att några överprestationer kan skapa skrällar.

En sak som är säkert att att mina "jättar" inte rosat marknaden i år och nu får vi återigen stå vid sidan och kolla :( Det enda man kan glädjas åt att vi lär få in ett riktigt bra draftval nästa år...
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Så som eagles offense sett ut med foles så tror jag de torskar i Divisional.
Vågar inte tro något om Vikes. En vecka i taget. Skönt att slippa oroas på söndag iaf.
I AFC finns det ju en risk att det blir Pats igen. Vill gärna se ett annat lag. Tror Steelers har bäst chans av de andra.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Så som eagles offense sett ut med foles så tror jag de torskar i Divisional.
Vågar inte tro något om Vikes. En vecka i taget. Skönt att slippa oroas på söndag iaf.
I AFC finns det ju en risk att det blir Pats igen. Vill gärna se ett annat lag. Tror Steelers har bäst chans av de andra.
Steelers är ju garanterat i AFC final. Bills eller Jaguars har inte en chans i semin
 

larsbeg

Panerai
Upptäckte precis denna tråd, trevligt. Packers är mitt lag så min säsong har ju varit över sedan v. 6 typ ... Tror på Pats - Eagles i final och med Wentz borta så blir nog Brady "jättehistorisk" med sin sjätte ring.
 
Upptäckte precis denna tråd, trevligt. Packers är mitt lag så min säsong har ju varit över sedan v. 6 typ ... Tror på Pats - Eagles i final och med Wentz borta så blir nog Brady "jättehistorisk" med sin sjätte ring.
Packers för mig också så när Rodgers gick ner i vecka 6 var det tungt.
Bara inte Pats vinner igen så är jag nöjd. Hoppas nog mest på Eagles och Saints av de som är kvar.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Bills-Jags måste varit en av de sämre playoff-matcherna i modern tid och Bortles sämsta QBn på länge att faktiskt vinna en WC-match (även om Mariota inte är långt efter).

Mina gissningar för Div. playoffs (segrare i fetstil)
Saints @ Vikings
Falcons
@ Eagles
Titans @ Patriots
Jaguars @ Steelers

AFC-matcherna tror jag kommer bli totala överkörningar, medans NFC kan bli jämnare
 

almeyero

Panerai
Bills-Jags måste varit en av de sämre playoff-matcherna i modern tid och Bortles sämsta QBn på länge att faktiskt vinna en WC-match (även om Mariota inte är långt efter).

Mina gissningar för Div. playoffs (segrare i fetstil)
Saints @ Vikings
Falcons
@ Eagles
Titans @ Patriots
Jaguars @ Steelers

AFC-matcherna tror jag kommer bli totala överkörningar, medans NFC kan bli jämnare

Tror samma som dig förutom att jag tror att Eagles slår Falcons. Eller tror och tror, jag hoppas!
 
Topp