• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Frångick lite mina principer och backade en Kickstarterklocka. Ska bli kul att se hur den blir IRL.

IMG_0147.JPG
Övertalade brorsan att backa samma projekt. Har aldrig ägt en klocka från ett microbrand men ser det som ett bra sätt att testa två saker jag inte testat förr till en jäkligt billig peng: Titanklocka samt en klocka i "stealthstil stil"
Beställde följande:
stealth-straight.jpg

3d3cbfc6c891d3b2e10424b48bf42f50-original_orig.jpg

Övertalade brorsan att backa samma projekt. Har aldrig ägt en klocka från ett microbrand men ser det som ett bra sätt att testa två saker jag inte testat förr till en jäkligt billig peng: Titanklocka samt en klocka i "stealthstil stil"
Beställde följande:
stealth-straight.jpg

3d3cbfc6c891d3b2e10424b48bf42f50-original_orig.jpg
Vad heter märket och vilken prisklass ligger dom i?

Köpte denna igår
IMG_0299.JPG
IMG_0302.JPG
IMG_0303.JPG
Imponerad av byggkvalité och av att det är en fin balans genomgående trots storlek på 45mm. En nackdel är att med länken på (som för övrigt är riktigt gedigen och med galet bra glidelock i omega ploprof klass) väger schabraket säkert dryga halvkilot. Tuuuung klocka (bokstavligt talat).

Köpte denna igår
IMG_0299.JPG
IMG_0302.JPG
IMG_0303.JPG
Imponerad av byggkvalité och av att det är en fin balans genomgående trots storlek på 45mm. En nackdel är att med länken på (som för övrigt är riktigt gedigen och med galet bra glidelock i omega ploprof klass) väger schabraket säkert dryga halvkilot. Tuuuung klocka (bokstavligt talat).
Har ägt samma fast i 42mm modellen. Och kan verkligen hålla med om byggkvaliten. Gillade verkligen länken, känndes grymt gedigen

Köpte denna igår
IMG_0299.JPG
IMG_0302.JPG
IMG_0303.JPG
Ja jävlar vad hårda dom är Haj-dykarna! Och går att använda som ficklampa om det behövs :) Köpte du från Helson black friday rea?

Köpte denna igår
IMG_0299.JPG
IMG_0302.JPG
IMG_0303.JPG
Stenhård den där! Skulle vilja testa 40mm versionen!

Jag är sugen på en military/field watch. Som komplement till mina dykare. Har mina ögon på denna.
IMG_3839.JPG

Och jag vet att det är tufft att säga att Steinhart är smutsiga och värdelösa, men det skiter jag i.
Någon som har någon erfarenhet av denna?

Jag är sugen på en military/field watch. Som komplement till mina dykare. Har mina ögon på denna.
IMG_3839.JPG

Och jag vet att det är tufft att säga att Steinhart är smutsiga och värdelösa, men det skiter jag i.
Någon som har någon erfarenhet av denna?

Ingen koll på den men den var fin. Är det en field watch du är ute efter skulle jag dock även starkt överväga Smiths prs-29 som jag tycker är otroligt fin!
Finns i två storlekar, 36 och 39 mm (där de flesta tydligen tycker att 39:an är för stor (p.g.a. långa luggar) och 36:an perfekt).
fb3aa5edc5ada80ec931e2db68e58712.jpg

Önskar Maranez släppte layan i stål och 44mm Bangla i stål. Gillar kata men inte till 100%. helm körde ju fri frakt förra julen på gen 1. Armida 15% och Helson 10% brukar va standard.

Nu har de släppt en i stål...
IMG_1206.JPG

Men gillar inte loggan riktigt, känns så ensam på den tavlan. Hade föredragit steril och kanske någon rolig färg, tänkt turkos sandwich etc.

Bangla finns i 44mm nu med, men ingen stål/titan dessvärre :( Stentavla dock lite coolt!

IMG_1207.JPG

Tillbaka
Topp