Hej!
Jag är ny på forumet, så säg gärna till om det finns ett bättre forum för mina frågor!
Jag letar efter min "första riktiga klocka". En automatisk mikrodykare runt max 5000kr har jag tänkt. Ny eller bra begagnat skick.
Efter att ha kastats fram och tillbaka mellan alla förslag som ges på KS har jag fastnat för Armida A1 42mm. A7, ds Acton diver, skx007 och liknande är också intressant, men ett mikromärke är att föredra.
Jag tar gärna förslag om jag har missat någon bra klocka i den här prisklassen.
Hur står sig Armida kvalitetsmässigt?
Funkar det bra att handla direkt från armidas hemsida, och hur blir momstillägget i tullen?
Eller sitter någon på en 42mm A1 i bra begagnat skick, och vill sälja den?
Ägt både A1 och 007, A1 är roligare men 007 fick stanna. Säger mer om Seiko än Armida då de sistnämnda gör klockor jag inte direkt kan klaga på, trevliga för sin peng. Moms har de tre ggr jag beställt alltid varit 325kr (ca) så de brukar skriva 50$ (har aldrig bett dem uppge det). Jag kommer köpa fler Armida, enda kruxet med A1 42mm var att jag nog föredrar 45mm (som jag haft i Pvd när de släppte gen 1 för 5-6år sedan) annars perfekt. Köpte aldrig länken, min rekommendation är att göra det då jag ångrade det själv