• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag som är född på 50-talet (och av min morfar fick min första Tissot 1959 då jag fyllde fem år) var ju med om 60-talet och då låg Timex inte på önskelistan. Jag såg häromveckan att någon på KS fått hem en Timex. Blev lite intresserad av att klämma på en "random" modell så jag klickade hem en Expedition Scout på Amazon UK för en femhundring inkl. frakt och två års garanti. Det är onekligen en "hermelin" bland mina schweiziska dinkor, men kändes helt OK och lite kul med "back lighten". Nåväl..., nu har jag klämt på den och den får bli en present till någon i bekantskapskretsen som inte har samma "sjukdomsbild" som de flesta av oss klocknördar.
IMG_20190906_125752.jpg

@Lindellc
En kollega till mig hade den goda smaken att beställa en Geckota G-02, den svarta varianten.

Jag har alltid tyckt att dom är snygga, men där har mitt intresse stannat. Tills nu, dra åt helbetete vilken klocka!
Jag blev superimponerad helt klart. En mycket välgjord klocka och nu obsessar jag över den, när jag egentligen behöver jobba.
Så, du har säkert redan uttryckt dina tankar om den här i tråden, men här du lust att göra det en gång till så blir jag glad :)
Hur står den sig mot tex din OM eller Ginault.

@Lindellc
En kollega till mig hade den goda smaken att beställa en Geckota G-02, den svarta varianten.

Jag har alltid tyckt att dom är snygga, men där har mitt intresse stannat. Tills nu, dra åt helbetete vilken klocka!
Jag blev superimponerad helt klart. En mycket välgjord klocka och nu obsessar jag över den, när jag egentligen behöver jobba.
Så, du har säkert redan uttryckt dina tankar om den här i tråden, men här du lust att göra det en gång till så blir jag glad :)
Hur står den sig mot tex din OM eller Ginault.
Fasiken vilken klok kollega! Som jag vid något tidigare tillfälle skrivit i tråden är det min enda klocka i samlingen som jag aldrig ens tänkt tanken att sälja, vilket jag tror säger ganska mycket!
Jag tycker att den är galet bra för pengen, i synnerhet eftersom den heller inte är någon direkt homage.
Bezel action är bland de bästa jag upplevt och tavlan är ruskigt bra. Länken är oerhört följsam och tycker att hela klockan ger ett intryck av att vara dyrare än vad den är!

Svårt att jämföra dem tre tycker jag, eftersom de är i olika prisklasser.
Ginaulten är nog bäst imho, men är den värd mer än det dubbla mot geckotan? tror inte det.
Obrisen faller lite efter, mest eftersom den inte kom på någon ordentlig länk samt har sämst känsla i vridning av de tre. Har beställt länken också till min Obris så kanske kommer att ändra mig, men har svårt att se att den kan matcha kvalitén på länkarna på de övriga två, i synnerhet Ginaults länk som enligt mig är i det närmsta perfekt.

Slutsats: Den är sjukt bra! Ovanlig dessutom (vilket jag gillar) samt är nog den av mina klockor som får flest kommentarer från icke-fanatiker :) Sistnämnda kan ju förvisso till viss del bero på att den är orange och således drar blickar till sig.

Vetefan om du blev något klokare av det här men men :p

Edit: Har väntat och längtat efter dagen som nån annan i tråden klämt på den, så jag inte är ensam om att fatta hur bra den är :p

Fasiken vilken klok kollega! Som jag vid något tidigare tillfälle skrivit i tråden är det min enda klocka i samlingen som jag aldrig ens tänkt tanken att sälja, vilket jag tror säger ganska mycket!
Jag tycker att den är galet bra för pengen, i synnerhet eftersom den heller inte är någon direkt homage.
Bezel action är bland de bästa jag upplevt och tavlan är ruskigt bra. Länken är oerhört följsam och tycker att hela klockan ger ett intryck av att vara dyrare än vad den är!

Svårt att jämföra dem tre tycker jag, eftersom de är i olika prisklasser.
Ginaulten är nog bäst imho, men är den värd mer än det dubbla mot geckotan? tror inte det.
Obrisen faller lite efter, mest eftersom den inte kom på någon ordentlig länk samt har sämst känsla i vridning av de tre. Har beställt länken också till min Obris så kanske kommer att ändra mig, men har svårt att se att den kan matcha kvalitén på länkarna på de övriga två, i synnerhet Ginaults länk som enligt mig är i det närmsta perfekt.

Slutsats: Den är sjukt bra! Ovanlig dessutom (vilket jag gillar) samt är nog den av mina klockor som får flest kommentarer från icke-fanatiker :) Sistnämnda kan ju förvisso till viss del bero på att den är orange och således drar blickar till sig.

Vetefan om du blev något klokare av det här men men :p

Edit: Har väntat och längtat efter dagen som nån annan i tråden klämt på den, så jag inte är ensam om att fatta hur bra den är :p
Klokare och klokare, det jag fick ut av ditt inlägg var "KÖÖÖÖÖP" ;)
Men ja, fan så bra den är. Jag är helt tagen av den, jag måste nog ha en. Han bar den dessutom på ett sailcloth vilket passade mkt bra.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp